Andrs Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Er det mulig å klokke et 8800gts kort til å bli like bra som et 8800gtx kort? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Ja det er det men så klokker GTX også så da blir jo det bedre igjen også på samme hastighet yter GTX bedre og i nyere spill så funker GTX bedre bedre på samme hastighet ! Spesilet vill du merker forskjell på de nye spillene som kommer, men det er mer enn nok futt i et 8800GTS Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Du overklokker ikke et 8800Gts det er bra nok som det er og at du kan ødelegge kortet+garantien Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Du overklokker ikke et 8800Gts det er bra nok som det er og at du kan ødelegge kortet+garantien 7899754[/snapback] Er du litt skrud i hue eller Selfølgelig klokker man Bare pyser som ikke gjør det og overklokking går ikke på garantien med mindre du setter opp volten ! Og de kan ikke påvise at den er overklokket ! Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 100% enig med deg The Ghost! Pyser overklokkar ikkje! Til trådstarter: Det er berre å begynne å overklokke du får nesten like bra kort som GTX Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Nettopp, så lenge du ikke gjør noe med biosen eller noe med volten, så er det ingen som kan finne ut at kortet har vært klokket. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Mitt gamle X1800XT hadde eg pumpa ,157V gjennom med temp på 96 grader, og då skjermkortet mista livet under montering av vannkjølnga sendte eg den berre inn til komplett og fekk igjen pengar.... Ikkje noko å vere redd for Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Du overklokker ikke et 8800Gts det er bra nok som det er og at du kan ødelegge kortet+garantien 7899754[/snapback] Som Ghost sier: Selførlgelig overklokker man! så mye som mulig! Jeg har selv 2 8800 GTS, og mange vil nok si det er overkill, og det er nok det med de spillene som finnes i dag. Men så kan jeg jo spille spill i lang tid fremover da. Jeg har forresten overklokket mine to kort, selv om det er enda mer overkill. Jeg tør si at det er vanskelig å drepe et skjermkort av nyere dato, bare ved å overklokke litt. Jeg har i alle fall ikke ødelagt noen PC komponenter pga. overklokk opp gjennom tidene. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Såklart man man ikke klokke et GTS kort til samme ytelse som ett GTX kort. Skal man klokke det fra '640 MB GDDR3 SDRAM' til '768 MB' også da eller? Men så gjør ikke minnet så stor forskjell da.. så lenge man ikke bruker så mye. Så ja, du får klokket det til såogsi samme ytelse. Men, enda en ting.. Man skader ikke kortet av å overklokke, så lenge man passer på temperaturen. Garantien går heller ikke ut ved overklokking, så lenge du ikke har stekt det ^^ Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Ja det er det men så klokker GTX også så da blir jo det bedre igjen også på samme hastighet yter GTX bedre og i nyere spill så funker GTX bedre bedre på samme hastighet ! Spesilet vill du merker forskjell på de nye spillene som kommer, men det er mer enn nok futt i et 8800GTS 7898875[/snapback] Må nesten være litt pirkete her Det du sier er jo rett, og du kan nok mer enn meg om dette, men hvis jeg for eksempel er heldig og fr et kjempeeksemplar av et 8800GTS som klokker over 700 Mhz på kjernen og over 2200 Mhz på minnet, mens du er veldig uheldig, og får et kort som nesten ikke klokker i det hele tatt, så er jo GTS kortet best Hehe, men som du sier, et 8800GTS på samme frekvenser som et 8800GTX vil yte dårligere enn sin storebror. Uansett hva du tenker å gjøre, så ikke kjøp en fabrikkoverklokket verisjon! det taper du stort på. Da betaler du bare produsenten for å bruke det ene ekstra minuttet totalt, for å stille litt på kjernen, som gjøres kjapt og smertefritt hjemmefra. Prisforskjellene er ekstremt store på orginale og fabrikkoverklokkede kort og. Forskjellen på det billigste 8800GTX kortet, og det dyreste 8800GTX kortet som er fabrikkoverklokket kan være på opptil 2000 kr, hos en webshop! Lenke til kommentar
Steina Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg hadde nok gått for GTS selv om jeg skulle hatt ett av de kortene.. Men ikke så lenge siden jeg kjøte 2 7900GTO kort, som klokket lett til 7900GTX. (solgte det éne kortet etter en stund da) Men jeg regner med at 8800 GTS og GTX har samme chipset og kjøler, så hastigheten vil du nok klare å få noe det samme uten problemer =) Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Ja det er det men så klokker GTX også så da blir jo det bedre igjen også på samme hastighet yter GTX bedre og i nyere spill så funker GTX bedre bedre på samme hastighet ! Spesilet vill du merker forskjell på de nye spillene som kommer, men det er mer enn nok futt i et 8800GTS 7898875[/snapback] Må nesten være litt pirkete her Det du sier er jo rett, og du kan nok mer enn meg om dette, men hvis jeg for eksempel er heldig og fr et kjempeeksemplar av et 8800GTS som klokker over 700 Mhz på kjernen og over 2200 Mhz på minnet, mens du er veldig uheldig, og får et kort som nesten ikke klokker i det hele tatt, så er jo GTS kortet best Hehe, men som du sier, et 8800GTS på samme frekvenser som et 8800GTX vil yte dårligere enn sin storebror. Uansett hva du tenker å gjøre, så ikke kjøp en fabrikkoverklokket verisjon! det taper du stort på. Da betaler du bare produsenten for å bruke det ene ekstra minuttet totalt, for å stille litt på kjernen, som gjøres kjapt og smertefritt hjemmefra. Prisforskjellene er ekstremt store på orginale og fabrikkoverklokkede kort og. Forskjellen på det billigste 8800GTX kortet, og det dyreste 8800GTX kortet som er fabrikkoverklokket kan være på opptil 2000 kr, hos en webshop! 7958230[/snapback] vel 8800GTX har flere shadere en GTS versjonen. det har også 384 bit minnebus mot 320 bit på gts....så jeg vil si at du skal klokke myye for å gå forbi GTX i ytelse Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg har sett tester der et overklokket gts kommer opp i ytelse til gtx. Men de som testet sa at det var på grunn av dårlige driver bla Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 shaderane som ligger i GPU har vel ikkje fått vist den verkelege krafta si endå vel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Selv om man klokker et 8800GTS kort opp i frekvenser som er like eller høyere (!) enn 8800GTX vil man overhodet IKKE få lik ytelse. Et 8800GTS vil ALLTID være dårligere enn et 8800GTX (selv om man ikke merker så mye forskjell på lavere oppløsninger). 8800GTX har 128 shadere i motsettning til GTS med sine 96. Minnebåndbredden på GTX er 384-bit, men GTS' er 320-bit. Man vil ganske enkelt ALDRI oppleve GTX-ytelse på et GTS-kort. ...tror jeg... Endret 28. februar 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Steina Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Endelig noe fornuftig. 8046328[/snapback] Du bumper en halvveis gammel tråd, og sier "endelig" ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Endelig noe fornuftig. 8046328[/snapback] Du bumper en halvveis gammel tråd, og sier "endelig" ? 8046476[/snapback] Så ikke på hvor gammel tråden var. Men det var jo endelig noe fornuftig. Skal redigere det vekk siden du har så forferdelig mye i mot det. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Skal redigere det vekk siden du har så forferdelig mye i mot det. 8047028[/snapback] Ja, best for deg også det ja. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 du kan jo klokke ett xfx 8800gts 500/1600 320mb, til den ca. 700kr dyrere modellen xfx 8800gts 320mb 580/1800 vel? er ikke kortene identiske ? eller er det "fysiske" forskjeller på selve printkortene/kjølerene? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 du kan jo klokke ett xfx 8800gts 500/1600 320mb, til den ca. 700kr dyrere modellen xfx 8800gts 320mb 580/1800 vel? Ja er ikke kortene identiske ? De er det eller er det "fysiske" forskjeller på selve printkortene/kjølerene? Nope det er ikke fysiske endringer der nei utenom kjøler på noen få modeller (Sparkle greia med T.E.C. og AC3 edition fra EVGA) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå