Runar0 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hei, Enkelt spørsmål, bruker dere egene PHP klasser eller PEAR klasser? Bruker sjøl egene klasser og har egentlig aldrig vert borti PEAR klasser. Runar Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Er nok et spørsmål om individuelle behov, er sikker på at mange kunne hatt veldig nytte av et rammeverk, mens andre har mindre behov. Uansett syns jeg PEAR har blitt veldig rotete opp gjennom åra, mange pakker med nesten lik funksjonalitet, veldig dårlig dokumentasjon, de fleste av pakkene kommer aldri ut av beta og hele systemet baserer seg litt for mye på PHP4 til å være noe særlig for seriøs utvikling. Zend Framework virker derimot veldig lovende. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Bruker PEAR, genialt bibliotek på mange måter, men er mye jeg hater med det og. Siden PHP forandrer seg mye, så gjør ikke PEAR det like fort alltid. Et helvete å oppdatere og forholde seg til det installeringsmessigt. Dokumentasjon og tutorials kan være mangelfult, og det gjør jo ikke PEAR mer spennende av den grunn. Blir etter behov ja, men slik er det med alt egentlig. Jeg vil si at om du laget et produkt, og ferdigstiller det, for så å kjøre det på en boks som du ikke gjør noe mer med, så kan pear absolutt ha noe for seg og kutte utviklingstid. Men om applikasjonen hele tiden skal tukles med, og følge nye versjoner av mysql/php, så føler jeg det fører med seg en del overhead i vedlikehold av pear som kan være noe hærk. Spesielt om du er en sånn av-og-på utvikler på hobbybasis som meg. Utvikler man fulltid, med flere folk så er kanskje ikke overheaden så stor ... vetkje egentlig. Men PEAR er som sagt ikke et ferdig produkt ... men det er ikke PHP heller .... Lenke til kommentar
crysys Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Brukte en del PEAR før, men etter å ha lest en del om hastighet o.l. så kommer PEAR ganske dårlig ut, sammenlignet med lettskrevne funksjoner. Av de jeg kjenner som bruker er PEAR, er det stort sett DB/MDB2 som blir brukt mest, og i forhold til hvilken funksjonalitet de faktisk bruker (connect,query), så er de utrolig treige. Men alt i alt, så er det vel helst en smakssak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå