Gå til innhold

Anbefalte innlegg

...Virtualisering med følgende oppgaver: Oracle db-server..

Mao, virtualisering av en databaseserver. Databaseserveren vi har kjørende på jobben min har et RAM-behov på ca 10gb. CPU-messig så holder det med en dual core 2,8ghz p4.

Ytelsesmessig så kommer to Intel Quad core 2,66GHz rimelig greit ut i forhold til fire AMD dual core 2,8GHz prosessorer. Det er derfor jeg nevnte dem i den sammenhengen. Som du sier så finnes de vel ikke i 4 socket sammenheng enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...Virtualisering med følgende oppgaver: Oracle db-server..

Mao, virtualisering av en databaseserver. Databaseserveren vi har kjørende på jobben min har et RAM-behov på ca 10gb. CPU-messig så holder det med en dual core 2,8ghz p4.

Ytelsesmessig så kommer to Intel Quad core 2,66GHz rimelig greit ut i forhold til fire AMD dual core 2,8GHz prosessorer. Det er derfor jeg nevnte dem i den sammenhengen. Som du sier så finnes de vel ikke i 4 socket sammenheng enda.

8516392[/snapback]

Nå er det vel langt mellom dem som anbefaler virtualsering av nettop Oracle RDBMS, slik jeg også nevnte i min første post. Lisensieringen og prisen på Oracle tilsier også at det ikke er ønskelig i de fleste tilfeller.

Jeg kan selvsagt forstå at det noen ganger er behov for mer enn 16 GB minne. Poenget mitt er at i virtualiseringssammenheng virker det som om det fort kan svare seg med en ekstra boks. Jeg har så langt ikke hatt behov for en vmware server med mer enn 8-12 GB, kanskje mest fordi jeg bare virtualiserer småplukk som ikke fortjener en hel maskin for seg selv.

Nå må jeg inrømme at mitt miljø nok ikke er fremst i landet på virtualisering, og at jeg på nåværende tidspunkt ikke er noen forkjemper for software virtualisering i de fleste sammenhenger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...