Gjest Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Dette har skjedd. Nå holder sårene på å gro. noen uker etter. Det ene såret på leggen lager ofte en gul slim-aktig "pannekake" oppå. Ja, jeg vet det beste er å la såret få luft og bakteriedrepende. Jeg valgte først å bare tå på ett plaster, og litt "Krystallfiolett NAF 0,5%"... hvis dere vet hva det heter. oppå skorpen, under plasteret. For å slippe å la såret veske inne buksa. Æsj. det som skjedde, var at når jeg tok av plasteret i dusjen kom hele "pannekaken" med. Jeg visste egentlig at dette kom til å skje Jeg renset såret, og jeg renset skorpen, og la den på igjen. den festa seg godt selv, siden den var så klissete. Jeg satt på bomull o papir for å ikke få veske på buksa. Og det ga såret luft. Men neste gang jeg dusja, ble jeg så fristet, at jeg bare løsnet på skorpen og den falt av. Den var dobbelt så tykk nå. det hadde vokst mere ut på begge sidene av den igjen. jeg tenkte: for en kul skorpe, den skal jeg spare på jeg pakket den inn i en papirbit, for å sette den på igjen etterpå. jeg glemte den i en boks i ett skap. neste dag, fant jeg den, sidne jeg glemte å feste den igjen. på såret hadde det ikke grodd ut noe nytt hinne, så jeg fastet den gamle harde på igjen. den funka bra. Den står ett stykke opp av leggen min, men nå holder den på å bli hud. jeg kunne tilogmed ha gjemt ett kronestykke under den og latt den gro! Er dette farlig egentlig? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 1. Det er vel aldri anbefalt å la fremmedlegemer være i kroppen. Nå er det visstnok bevist at mynter er renere enn man skulle tro, men likevel. 2. Jeg for min del ville ikke tatt død hud og lagt inn i en groprosess sånn som det der. Hørtes ikke helt vettugt ut. Den hudskorpa/blodskorpa har jo ligget en dag og råtna i skapet. Men men. Gjort er gjort. Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hva faen! det der er bare ekkelt, hva er det du tenker med egentlig. Lenke til kommentar
Whoopy Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Ha ha og atter en gang, ha! Det der var seriøst morsomt syns jeg :!: Men fra spøk til alvor, er det egentlig veldig lurt? Hørtes jo bare helt søkkt ut da Endret 8. februar 2007 av Whoopy Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Selv hadde jeg nok ALDRI lagt på igjen skorpe, av noe slag.. UCH! Det hørtes jo sånn passe discusting ut da.. Ikke kan det være helt bra å legge på dødt vev på åpent sår, for det regner jeg med kan skape komplikasjoner av diverse typer senere i prosessen.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg tenkte jeg måtte prøve det, da som jeg hadde sjansen. Jeg visste det ikke var smart. og det var discusting Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Får du infeksjon som ikke går vekk i løpet av noen dager og huden rundt er veldig rød, må du komme deg til lege og få antibiotika. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 det gror igjen nå. det blir nok enda ett arr, tror jeg Lenke til kommentar
Whoopy Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Samler du på arr eller? Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Samler du på arr eller? 7943281[/snapback] Litt sånn som "Goldmember" i Austin Powers. Rens såret godt og kom deg til en rask legesjekk. Det er dumt å få unødvendige infeksjoner. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Samler du på arr eller? 7943281[/snapback] neæi, men på leggene blir det mange Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hahaha, hva i all verden? Legesjekk asap eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå