Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

veskende sår med skorpe (litt ekkelt)

Gjest

Anbefalte innlegg

Dette har skjedd. Nå holder sårene på å gro. noen uker etter. Det ene såret på leggen lager ofte en gul slim-aktig "pannekake" oppå.

Ja, jeg vet det beste er å la såret få luft og bakteriedrepende. Jeg valgte først å bare tå på ett plaster, og litt "Krystallfiolett NAF 0,5%"... hvis dere vet hva det heter. oppå skorpen, under plasteret. For å slippe å la såret veske inne buksa. Æsj.

det som skjedde, var at når jeg tok av plasteret i dusjen kom hele "pannekaken" med. Jeg visste egentlig at dette kom til å skje :hrm: Jeg renset såret, og jeg renset skorpen, og la den på igjen. den festa seg godt selv, siden den var så klissete. Jeg satt på bomull o papir for å ikke få veske på buksa. Og det ga såret luft.

Men neste gang jeg dusja, ble jeg så fristet, at jeg bare løsnet på skorpen og den falt av. Den var dobbelt så tykk nå. det hadde vokst mere ut på begge sidene av den igjen.

jeg tenkte: for en kul skorpe, den skal jeg spare på :) jeg pakket den inn i en papirbit, for å sette den på igjen etterpå.

jeg glemte den i en boks i ett skap. neste dag, fant jeg den, sidne jeg glemte å feste den igjen. på såret hadde det ikke grodd ut noe nytt hinne, så jeg fastet den gamle harde på igjen. den funka bra. Den står ett stykke opp av leggen min, men nå holder den på å bli hud.

jeg kunne tilogmed ha gjemt ett kronestykke under den og latt den gro! Er dette farlig egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.

Det er vel aldri anbefalt å la fremmedlegemer være i kroppen. Nå er det visstnok bevist at mynter er renere enn man skulle tro, men likevel.

2.

Jeg for min del ville ikke tatt død hud og lagt inn i en groprosess sånn som det der. Hørtes ikke helt vettugt ut. Den hudskorpa/blodskorpa har jo ligget en dag og råtna i skapet. Men men. Gjort er gjort.

Lenke til kommentar

Selv hadde jeg nok ALDRI lagt på igjen skorpe, av noe slag.. UCH! Det hørtes jo sånn passe discusting ut da.. :sick:

Ikke kan det være helt bra å legge på dødt vev på åpent sår, for det regner jeg med kan skape komplikasjoner av diverse typer senere i prosessen.. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...