DementedAlbino Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg har i dag et ganske så lite kabinett her i stuen med bare plass til to disker. Etter å ha startet å legge over alle filmene mine merker jeg raskt at plassmangel er et stort problem Jeg har to ekstra disker liggende, men disse er det ikke plass til i kabinettet. Dette er sata disker, og jeg vil gjerne koble de til via sata også for best mulig ytelse. Så kommer spørsmålet: Hvordan bør dette gjøres? Jeg kan jo trekke sata kabel ut av pcen, men da står jeg fast med strøm + at jeg må ha et sted å sitte disse diskene. Så er der da noen gode kabinetter som kan brukes sammen med disse diskene, og som samtidig gir meg bra ytelse? Hvordan er eSata mot sata, er det samme sak bare at den ene er ekstern? Lenke til kommentar
George Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Er også på utkikk er en løsning for eksterne disker... Aller helst ville jeg hatt en slags harddisk "bay" som hadde passet i en 5 1/4, så kunne jeg ha lagt de eksterne harddiskene i en slags skuffe. Når skuffen ble skyvet på plass, skulle OS'et ha detektert det på samme måte som USB og gjort disken tilgjengelig. Da kunne jeg ha hatt flere slike "skuffer" med harddisker, men brukt samme "bay" for tilkoplingen... ehh, noen som skjønte dette eller ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå