Gå til innhold

koster server penger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kan godt hende det er moro å ha en 'egenlaget' server, men det er sikkert ikke noe mindre moro med en skikkelig server fra mbit eller gameguard. De jobber jo med dette, og da sier det seg selv, at det bør være bedre enn noe man kan lage selv.

7909998[/snapback]

 

Det er enklere, ikke nødvendigvis bedre. Det kommer veldig an på linjen. På jobben har vi 1gbit fiber som går rett til backbonet til ett par større bedrifter (1000+ it-ansatte). Å pinge www.vg.no gir 2-3ms. Fra samme by, over adsl 5mbit download er pingen på 19ms.

 

Hadde jeg satt opp en server på linjen til jobben min så hadde det nødvendigvis gitt svært god ping :)

Lenke til kommentar

Det kan kan meget godt hende, men det er vel ikke så altfor mange som har tilgang til 1gbit fiber. Jeg kjenner selv en kar som har det, men det er vel gjennom noe skoletull, så han kan ikke sette opp server eller noe slikt.

Men altså, folkene jobber med det, nå har ikke jeg peiling på så mye annet enn at man trenger en god linje, gode instillinger og slikt, men de må jo kunne noe vi ikke kan?

Lenke til kommentar

10 euro er 80 nok pr i mnd altså 960 pr år.

 

Om dette skal vere ein hyggeserver som eit par kompiser skal møtes på og "sloss litt" på så forstår eg vurderinga di

 

Men om ein skal vere sikker på at serveren er oppe 24/7 og det er fleire som skal bruke den så ville eg ha gått for ein leigeserver.

Og det er jo ikkje nødvendigvis du som skal betale heile gilde, er det 4 kompiser så blir det 250 kr pr person pr år.

Lenke til kommentar
10 euro er 80 nok pr i mnd altså  960 pr år.

 

Om dette skal vere ein hyggeserver som eit par kompiser skal møtes på og "sloss litt" på så forstår eg vurderinga di

 

Men om ein skal vere sikker på at serveren er oppe 24/7 og det er fleire som skal bruke den så ville eg ha gått for ein leigeserver.

Og det er jo ikkje nødvendigvis du som skal betale heile gilde, er det 4 kompiser så blir det 250 kr pr person pr år.

7913645[/snapback]

 

beklager, jeg mente 100€ :blush:

Lenke til kommentar
På gameserver.no kjøpte jeg og noen kompiser en server+vtserver, det kostes oss 2500 for et år, vi var tilsammen 4 som spleiset så ble ikke mye på hver. Anbefaler dere til å gjøre det samme, dedicated er ikke noe tess å spille på.
Mbit > Gameserver.
selv synes jeg det går greit med en 8 players server på 512kbit ut linje
Ehm, 5on5?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...