Gå til innhold

mounting av ekstern disk


Anbefalte innlegg

Jeg har en eksterndisk formatert som NTFS, noe den skal være.

 

Først med min nyinstallerte Ubuntu Edgy, så ble denne disken oppmountet automatisk på skrivebordet (uten skrivetilgang).

 

Etter det har jeg fikla litt med ntfs-3g, for å få skrevet til den. Dette har da fungert (noen ganger).

 

Men det jeg vil nå, er at det skal bli som det var før. At den eksterne disken skal bli mountet opp automatisk på skrivebordet. Om jeg setter inn kompisen sin disk, så kan jeg enkelt kopiere av denne.

 

 

Noen som kan hjelpe meg å få det slik det var ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis installasjonen er korrekt så skal eksterne disker mountes automatisk. Jeg vet ikke åssen du har installert det (siden du nevner at du har "fiklet"), men den automatiske konfigureringen virket fint for meg.

 

Se denne tråden: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php...ghlight=ntfs-3g

 

Men i går ville ikke ubuntu mounte disken fordi den var "scheduled for checkdisc", som jeg fikk beskjed om. Jeg gikk inn i xp og tok en checkdisc på den, og etter det fungerte det brillefint. Men som sagt, dette gav Ubuntu klar beskjed om, så hvis det hadde vært problemet ville du vel visst det allerede...

Endret av AlexTheMad
Lenke til kommentar

jeg har fjernet den gamle ntfs-3g'en nå. som jeg innstallerte manuelt.. Nå kjørte jeg den automatiske innstallasjonen etter punkt og prikke.

 

 

men disker, minnekort osv blir ikke mountet opp automatisk..

 

om jeg tar en "dmesg", så ser jeg at disken og minnekortene blir koblet til og fra, så det er noe med mountinga som er galt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...