run Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Corsairbrikka henger med til DDR420, - og det er vel ikke helt galt, selv om jeg forventer(?) at den tåler høyere hastighet. Imidlertid, - når jeg kjører fsb på 146 og minnet til 150% av dette, - altså 219 eller DDR438, - får jeg problemer med å boote både MS-Dos og Windows XP. I windows får jeg beskjed om at en CONFIG.SYS-fil er skadet, - og at jeg skal reparere den fra XP-disketten. Vel, - jeg klarer ikke det, men det er vel neppe nødvendig når jeg klokker ned igjen, - eller er det en reèll feil i programvaren? I MS-Dos får jeg følgende melding: HIMEM.SYS has detected unreliable XMS mamory at adress 00106AB2h XMS Driver is not installed. Spørsmål: Den XMS-driveren som mangler i MS-Dos, - den er vel på plass i Windows XP He? Eller kan jeg kjøre minnet lengre ved å laste ned en "XMS-driver" -som jeg ikke har hørt om tidligere? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Nei, dette er tydelige tegn på at du har klokka for langt. Det er helt normalt å få feilmeldinger om skadde filer eller at filer mangler om du har klokka et par hakk for mye. Eneste løsningen er å klokke tilbake. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 øk latency til det høgaste hovudkortet tillater p4 cpu'en er designa for minimale tap av høgare latency på minnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå