Gå til innhold

Blogg: PlayStation 3: Kø eller overflod? (PS3)

Anbefalte innlegg

Jeg har enda ikke bestemt meg for hvilken det blir, Wii har jeg avskrevet pga. spillutvalg.

Viktige fordeler 360

* PRIS (dette kan ikke overvurderes)

* Finnes nå

* Spillutvalg nå

* VGA-utgang

Viktige fordeler PS3

* Stillegående (dette gjør at jeg ikke kjøper 360 før de klarer å få ned bråket)

* Spillutvalg på sikt

* HDMI utgang

* Blu-ray

* Integrert strømforsyning (penere)

I mine øyne er det et spørsmål om Ps3 får en fornuftig pris før 360 klarer å gjøre noe med støyen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei vi kommer nok til å se maskiner sitte igjen på hyllene mange dager etter release her i Norge også, tror ikke det er noen fare for at PS3 blir utsolgt med tanke på interessen for konsollen i resten av verden, interessen for konsollen over Xbox360 og Wii, og hvor mange PS3 de bombarderer landet med, og pris, med alle disse faktorene så tror jeg Sony får problemer med å finne folk å selge alt dette til.

Endret av SteveVice
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at PS3 blir utsolgt over alt, og tror det blir stående konsoller igjenne i hyllene etter release. Mye grunnet en ufattelig stiv pris i forhold til hva du får/trenger. De harbarka PS fansa blir å kjøpe den ja, men de som har den minste tvil kan fort ende med å kjøpe en annen konsoll til en hyggeligere pris.

edit:

Wii har jeg avskrevet pga. spillutvalg.

Viktige fordeler PS3

* Stillegående (dette gjør at jeg ikke kjøper 360 før de klarer å få ned bråket)

* Spillutvalg på sikt

* HDMI utgang

* Blu-ray

* Integrert strømforsyning (penere)

:whistle:

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Om en PS3 koster $600 (det jeg betalte i USA) for 60g utgaven, saa er det rundt 4000NOK. 4000*1.24 moms er ikke 6000,-. Hvor er det de 1000,- ekstra nordmenn skal betale gaar hen?

------

NTSC Xbox360 og PS3

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke starte med en Xbox 360. Og kanskje rundt 2008 kan du ta gleden i å ta ibruk en PS3.

8129446[/snapback]

Hvis dette blir trenden, kommer PS3 til å dø og XBox360 vil erstatte ordet spillkonsoll i ordboka. Har man tro på en plattform, så kjøper man selvfølgelig maskinen for å samtidig signalisere dette til spillselskapene som sitter og vurderer salgstall.

Lenke til kommentar
Hvis dette blir trenden, kommer PS3 til å dø og XBox360 vil erstatte ordet spillkonsoll i ordboka. Har man tro på en plattform, så kjøper man selvfølgelig maskinen for å samtidig signalisere dette til spillselskapene som sitter og vurderer salgstall.

8135483[/snapback]

Tro skal flytte fjell om man skal hoste over 6k i en konsoll som er usikker per i dag. PS3 har mere konkuranse enn PS2 hadde, samt at PS2 ramla fort ned på en hyggeligere pris, noe PS3 ikke blir å gjøre før til neste år (vet jeg leste det en plass).

Jeg har tro på PS3 som platform i fremtiden, men jeg har ikke så stor tro på den at jeg investerer i den i dag for å så måtte vente noen år før spillene kanskje begynner å komme i jevn flom. Da velger jeg heller en konsoll som har fått dette feste og har denne strømmen fremfor en som er usikker.

Lenke til kommentar
Om en PS3 koster $600 (det jeg betalte i USA) for 60g utgaven, saa er det rundt 4000NOK. 4000*1.24 moms er ikke 6000,-. Hvor er det de 1000,- ekstra nordmenn skal betale gaar hen?

Frakt, moms, toll, profitt til flere ledd, inkludert distributør.

Lenke til kommentar

For å komme litt inn på topic igjen. Med de to siste releasene(wii og 360) var det umulig å forhåndsbestille en maskin to uker før release og samtidig få den til release. Med PS3 virker ikke dette som det er et problem.

Jeg tipper PS3 blir utsolgt på release, men jeg tror den fort vil være å finne i hyllene. Hvis man venter litt, og salget ikke tar av, vil prisene synke. Sony er helt avhengig av at mange har konsollen for at de skal tjene penger på spill og tilbehør.

Lenke til kommentar

Frakt, moms, toll, profitt til flere ledd, inkludert distributør.

8137885[/snapback]

PS3 koster det samme i hele skandinavia, om ikke hele europa, så det er ikke bare skatter og avgifter som gir oss den prisen vi har fått.

Lenke til kommentar

Når jeg satt i kø utenfor elkjøp i Tromsø for å få en Wii så var det fullpakket med småbarnforeldre, unger med moren sin, mødre som kom alene, og fedre som kom før jobben osv. En svært hyggelig gjeng å sitte i kulda med. Vi som kom tidligst fikk oss en Wii, det var vel en 20 stykk, og før åpnetid stod det vel en 60-70 pakket av foreldre utenfor butikken.

Jeg har planer om å ligge utenfor elkjøp denne gangen også, men det kommer helt an på om andre orker det. Ikke for å komme først, men for å snakke dritt i mange timer med andre folk. Hvis det ikke blir noe stort med oppmerksomhet med salget så kjøper jeg nok bare PS3'en når det passer meg. Føler ikke at jeg trenger konsollen hvis den fortsatt er i butikken :p da kan den godt vente til jeg får bedre råd.

Lenke til kommentar

On TOPIC: Jeg er 100% sikker på at det blir overflod av PS3 i Norge, så jeg tror det ikke er noe poeng å campe utenfor din lokale elkjøp butikk. Jeg tror ikke jeg skal kjøpe den før mandagen etter, hvis det er utsolgt. Da får jeg vente!

Endret av morten111340
Lenke til kommentar

Ja, jeg er rimelig sikker på at det vil være fullt mulig å kjøpe en PS3 på lanseringsdagen uten å stå i kø for å si det sånn. Jeg kommer nok til å ta meg en tur til Elkjøp rett før åpningen for å se hvor mange som står i kø der, selv om jeg neppe kommer til å kjøpe PS3 med det første selv.

Har jo vært utenfor den samme Elkjøp-butikken og kikket på køen både ved lanseringen av Xbox 360 og Wii uten å kjøpe selv (har kjøpt Wii i ettertid vel å merke), så det er jo interessant å sammenligne sånn sett. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...