Gå til innhold

Half-Life 2: Episode Two utsatt igjen (Multi)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke noe på at det kommer en fjerde episode... For det første så har ikke steam

gitt det ut på nyhetene sine (noe de alltid gjør da det er noe nytt å fortelle). For det andre har de sagt helt fra starten av at det er en trilogi de lager. Og for det tredje så kan det heller virke som at de er snakk om Portal siden de sier at det blir utviklet av noen utenfor selve teamet. Jeg tviler sterkt på at de lar noen utenfor teamet lage en av episodene.

Den informasjonen på wikipedia var uansett veldig tynn ...

Lenke til kommentar

Synd at de kaster bort mye tid på å utvikle disse tilleggspakkene når de heller kan bruke tiden på Half-Life 3 eller noe bedre. Half-Life 2 er et meget bra spill, men klarte ikke å spille Episode 1 særlig lenge. Det virket som de hadde tatt det kjedeligste fra Half-Life 2 og limt det inn i en enkel tilleggspakke, altså Episode 1. Greide rett og slett ikke den kjedelige starten på spillet, så det havnet på hylla. Løp rundt i ca 40 minutt bare samme våpen og skøt lynkuler inn i generatorer var nokså kjedelig.

Lenke til kommentar
Synd at de kaster bort mye tid på å utvikle disse tilleggspakkene når de heller kan bruke tiden på Half-Life 3 eller noe bedre. Half-Life 2 er et meget bra spill, men klarte ikke å spille Episode 1 særlig lenge. Det virket som de hadde tatt det kjedeligste fra Half-Life 2 og limt det inn i en enkel tilleggspakke, altså Episode 1. Etter å ha løpt rundt i en kjedelig førstebane og skutt lynballer rundt i forskjellige generatorer for ca 1 time greide jeg ikke mer av spillet.

7901892[/snapback]

Episodene ER Half-Life 3, bare at Valve gir det ut i små biter istedenfor en stor.

Lenke til kommentar
Synd at de kaster bort mye tid på å utvikle disse tilleggspakkene når de heller kan bruke tiden på Half-Life 3 eller noe bedre. Half-Life 2 er et meget bra spill, men klarte ikke å spille Episode 1 særlig lenge. Det virket som de hadde tatt det kjedeligste fra Half-Life 2 og limt det inn i en enkel tilleggspakke, altså Episode 1. Etter å ha løpt rundt i en kjedelig førstebane og skutt lynballer rundt i forskjellige generatorer for ca 1 time greide jeg ikke mer av spillet.

7901892[/snapback]

Episodene ER Half-Life 3, bare at Valve gir det ut i små biter istedenfor en stor.

7901906[/snapback]

Har Valve faktisk bekreftet dette? Det vil jo være det samme som å kalle Blue Shift og de andre tilleggspakkene for Half-Life 2, og episodene for Half-Life 4. Hadde forventet "Half-Life 3" i bedre grafikk og annen spillbarhet. Dårlig løsning etter min mening.

Lenke til kommentar

7901892[/snapback]

7901906[/snapback]

Har Valve faktisk bekreftet dette? Det vil jo være det samme som å kalle Blue Shift og de andre tilleggspakkene for Half-Life 2, og episodene for Half-Life 4. Hadde forventet "Half-Life 3" i bedre grafikk og annen spillbarhet. Dårlig løsning etter min mening.

7901937[/snapback]

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=65345&page=1 kommer relativt klart ut av dette intervjuet

Lenke til kommentar

Wikipedia har ingen artikkel for episode 4, wikipedia oppgav ikke noen pålitelige kilder, og kildene den oppgav var publisert farlig nærmt 1. april. Jeg vil tro at bladet med artikkelen som er sitert her kom ut noenlunde 1. april. Dessuten er det nesten ett år siden, og vi har ikke hørt noenting mer om det siden da. Dessuten er artikkelen faktisk sitert feil ("stand along", ikke "stand alone"), noe som ikke akkurat bidrar til seriøsitetsinntrykket.

Dessuten - ville Valve ha latt noen andre utvikle Episode 4 helt uten videre?

Konklusjon: Tre episoder, ikke mer.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

7901892[/snapback]

7901906[/snapback]

Hva vlave har lyst til å kalle det er deres egen sak, i praksis er det en ekspansjon til HL2

AtW

Lenke til kommentar
Synd at de kaster bort mye tid på å utvikle disse tilleggspakkene når de heller kan bruke tiden på Half-Life 3 eller noe bedre. Half-Life 2 er et meget bra spill, men klarte ikke å spille Episode 1 særlig lenge. Det virket som de hadde tatt det kjedeligste fra Half-Life 2 og limt det inn i en enkel tilleggspakke, altså Episode 1. Greide rett og slett ikke den kjedelige starten på spillet, så det havnet på hylla. Løp rundt i ca 40 minutt bare samme våpen og skøt lynkuler inn i generatorer var nokså kjedelig.

7901892[/snapback]

Jeg er faktisk helt uenig, episode to hadde for mange utdratte kjedelige sekvenser, episode 1 var overraskende mye bedre, tight og bra stort sett hele veien. Lite transportsekvenser (i ordets bokstavlige forstand, alt for mye kjøring i hl2).

AtW

Lenke til kommentar

Syns egenlig Hele HL2+ var en skuffelse, pen grafikk på HL2, men ikke akkurat revlusjonerene. Gameplay og alt var ikke mer en det måtte vær.

Så der det så himmla "tegneserie aktig ut", dette er litt skuffende når valve bruker sååå lang tid på spillene.

Episode 1: Jeg var så dritt lei av den pokkers gravety gun`en, rett før jeg slengte fra meg hele spillet, lengtet etter maskinpistolen, hærlig å holde i brekkjernet når jeg endelig fikk det.

Gravety gun var kul, i 1 time liksom, nå bygger de opp hele spillet på den......

At episode 2 er utsatt, kunne man forvente noe annet?

For å si det slik, jeg kjenner det ikke en plass, selv om jeg nok kommer til å kjøpe det.

HL2 og oppover er altfor hypet. Skulle ønske de mixet inn litt mer taktisk skyting, og noen skikkelige kamper med AI`en.

Hl blushift hadde stilige AI` kamper, men det var også altfor kort.

Lenke til kommentar
Jeg orker ikke vente lengre, jeg vill ha Half Life 2:Episode 2 Nå!

7898497[/snapback]

Er du seriøs?

Høres jo ut som en liten unge... "Jeg vil ha det og det og det NÅ!"

Er vel ikke akkurat som du sitter foran pc'en og bare venter på at Episode 2 skal komme ut? Håper nå hvertfall ikke det for din skyld...

Er vel heller ikke sånn at hvis Valve bruker for lang tid ifølge deg at du ikke vil kjøpe det når det først kommer heller.

Lenke til kommentar
Tålmodighet er en dyd, og med Valve har jeg definitivt lært meg å være tålmodig. Jeg er fullt og helt alltid innstilt på videre utsettelser, så no hard feelings fra min side.

Kvalitet framfor kvantitet!

7899112[/snapback]

Jeg er helt enig med deg, og tok utsettelsen av Assassin's Creed med fatning, selv om det kanskje er det spillet jeg ser mest fram til av alle. Men det som er forskjellen her, er at Valve utsetter en hel pakke med produkter, og det er ingen som får meg til å tro at samtlige av disse er så uferdig. Jeg er helt overbevist om at flere av disse produktene kunne vært sluppet om kort tid og likevel vært helt knall. Og da føles det unødvendig å vente. Hadde de ikke insistert på å vente med hele pakka, kunne jeg gladelig venta på at Episode 2 skulle bli orgasmisk. Slik det er nå synger ordet "farse" rundt i hodet mitt... :(

Die ganze Scheise

7898208[/snapback]

...Skrives med to s-er. ;)

7899112[/snapback]

Ja, jeg var litt usikker på det, men jeg tenkte at det ikke var så viktig... :p

Lenke til kommentar

7901892[/snapback]

Dersom du ga deg under denne sekvensen så har du gått glipp av noe. Jeg er enig i at det holdt egentlig med sånne ting i Half-life2, men det er en del av historien. Når du bare kommer deg ut derfra så er det slutt på gjentagelse, resten av episoden er intet mindre enn fantastisk.

Lenke til kommentar

Eg synest ikkje folk som har prøvd EP1 i 40 minuttar har uttalelsesgrunnlag for kvaliteten på ekspansjonen. At folk synest EP1 var kjedeleg er heilt greit, ingen kan protestere på det, men ikkje på eit så tynt grunnlag.

Du kan ikkje gå etter ein halvtime på ein fotballkamp og klage på at kampen var dårleg. Det var folk som forlot stadion etter første omgang i Champions League-finalen 2005 mellom Liverpool og AC Milan, Liverpool låg under 3-0.

I andre omgang utlikna Liverpool til 3-3 og vant til slutt 6-5 i straffesparkkonkurranse.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Jeg orker ikke vente lengre, jeg vill ha Half Life 2:Episode 2 Nå!

7898497[/snapback]

Er du seriøs?

Høres jo ut som en liten unge... "Jeg vil ha det og det og det NÅ!"

7903771[/snapback]

Det er en av mange måter å uttrykke frustrasjon og lengsel på. Personlig ville jeg valgt en annen formulering, men jeg har vært der og kjent hvor frustrerende noe slikt kan være, og da er det nettopp de ordene som presser på og vil ut. Ingen grunn til å disse noen for det. Det EvilMrBenny egentlig sier er bare at han ser frem til spillet.

Eg synest ikkje folk som har prøvd EP1 i 40 minuttar har uttalelsesgrunnlag for kvaliteten på ekspansjonen.

7904287[/snapback]

Ditto. Man må ha spilt gjennom hele spillet i hvert fall én gang før man kan uttale seg om kvaliteten. Det finnes noen få unntak, men de hører med til enerne og toerne på poengskalaen her på Gamer.no.

Jeg synes både Half-Life 2 og Episode 1 var underholdende, men må si at episode 1 var bedre enn Half-Life 2. Skjønner ikke helt hvordan folk kan synes at det er mer action i Half-Life 2.

7904311[/snapback]

Enig i dette - Episode 1 var mye mer intensiv enn Half-Life 2. Alt var mye mer konsentrert, og det virket som om alt var flettet mye bedre sammen - du følte faktisk at du var del av en stor historie hele tiden, og jeg følte aldri at jeg trasket fram og tilbake uten mål og mening, slik som i Half-Life 2 (f. eks. Airboat- og Buggy-sekvensene, og en del generell dødtid, pun not intended). Kan ha noe å gjøre med Alyx og at du på den måten hele tiden blir minnet på at du må fortsette å jobbe mot målet ditt, men det var uansett en av mine mest fantastiske spillopplevelser i nyere tid.

For ikke å snakke om da du kommer inn i reaktoren - det er noe av det nydeligste jeg har sett i nyere tid. :love: Refraction Shaders, HDR og guddommelig design i harmoni - ingenting er penere enn det.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...