Dahl Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Samsung betaler over 560 millioner kroner etter avsløringene om at selskapet drev med prisfiksing på minnebrikker. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Er det bare kjøpere i USA som får erstatning for svindelen? Hva med alle andre land i verden? Lenke til kommentar
matisn Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Er det bare kjøpere i USA som får erstatning for svindelen? 7897333[/snapback] Gjelder jo uansett bare de store kjøperne. Vi forbrukere sitter jo med skjegget i postkassa uansett. Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Da er det bare å begynne bøteleggingen for de kunstig høye prisene som herjer landet når det kommer til LCD- og Plasma TV'er... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 De som kjøper store kvanta rambrikker selger dem vel videre, så de har ikke tapt noe som helst, eller? Hvorfor skal da de få erstatning? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Usa kan gå in i alla världens land genom bla politisk press før att få tag på de kriminella och få dem straffade, mens när samsung gør noe sådant mot "oss" andra køpare så får vi ikke skit? Lenke til kommentar
Niern Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) USA sucks! Dette sier jo bare det meste Endret 8. februar 2007 av Niern Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Burde ikke dette være samme prosess som når man gikk til søksmål mot Sony på PS2, husker ikke hva det kalles. Men alle som eide en PS2 skulle få godtgjørelse. Jeg meldte meg ikke på. Var snakk om riper i plater på stående spiller osv. Endret 8. februar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 USA sucks! Dette sier jo bare det meste 7898070[/snapback] Jasså? Vil du forklare hvorfor du synes det er ille at Samsung blir straffet for å holde prisnivået kunstig høyt med ulovlige metoder? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hvis Samsung hadde vært alene om saken (altså ingen andre involvert) ville det vært lov å ha en "kunstig høy pris"? Uansett, fint at de ble straffet for det, jeg synst dem skulle fått den opprinelige boten. Lenke til kommentar
GUNNISSS Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Samsung og andre minneprodusenter inngikk avtaler om å holde prisene på DRAM-brikker på et kunstig høyt nivå. Burde ikke de andre minneprodusentene få oppleve samme skjebne som Samsung? Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Samsung og andre minneprodusenter inngikk avtaler om å holde prisene på DRAM-brikker på et kunstig høyt nivå. Burde ikke de andre minneprodusentene få oppleve samme skjebne som Samsung? 7899436[/snapback] ...og hvem er de, ikke minst? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Samsung og andre minneprodusenter inngikk avtaler om å holde prisene på DRAM-brikker på et kunstig høyt nivå. Burde ikke de andre minneprodusentene få oppleve samme skjebne som Samsung? 7899436[/snapback] Tror den totale erstatningen er vesentlig høyere enn den delen samsung betaler, så de andre får nok svi de også. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) vil dette si at vi får billigere RAM? jeg synes ikke prishistorikken har endret seg, så det betyr jo at de må praktisere dette ennå? Endret 8. februar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Samsung og andre minneprodusenter inngikk avtaler om å holde prisene på DRAM-brikker på et kunstig høyt nivå. Burde ikke de andre minneprodusentene få oppleve samme skjebne som Samsung? 7899436[/snapback] ...og hvem er de, ikke minst? 7899596[/snapback] Kopiert fra artikkelen: Rettsprosessen mot de andre selskapene involvert i prisfiksingen er fortsatt i gang. De aktuelle selskapene er Elpida, Infineon, Hynix og Micron. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hmm så infineon gjorde at mine 2GB OCZ PC4000 brikker var overpriset.. hmm Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Har dere lest artikkelen? Det er snakk om tidsrommet -98 til -02... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg synes prishistorikken har vært lik som den gang, så har det egentlig skjedd noe etter oppdagelsen? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Jeg synes prishistorikken har vært lik som den gang, så har det egentlig skjedd noe etter oppdagelsen? 7900799[/snapback] Vel, prisene på DRAM-brikker falt rundt 50 % i 2005. Ref: http://www.hardware.no/nyheter/minne_ram/m...til_bunns/21560 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Prisene svinger hele tiden i tråd med etterspørsel og tilgang. Eks. har prisene vært høye deler av siste året og begynte å synke igjen for 3mnd siden. Jeg har alltid måttet betale det samme for typisk riktig mengde ram i systemet. Ergo ser jeg ikke at det har skjedd endringer etter denne såkalte saken. Endret 9. februar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå