MADGamer Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Er det noen som kan fortelle meg hva Relativ Frekvens er? Hvordan man regner det ut? Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Kanke si å ha hørt det før, men.. Hvis det er analogt med relativ hastighet som er hastighetsforskjellen mellom ett objekt og et annet, altså |v1 - v2| må det jo bli frekvensforskjellen mellom en bølge og en annen.. |f1 - f2| Jeg ville heller kalt det frekvensforskjell enn relativ frekvens, men fenomenet kan uansett lett observeres om du har to sinustoner som går på f. eks. 1000 og 1060 Hz. Da vil du høre en basstone som blir lysere desto større frekvensforskjellen blir. Få for eksempel to fløytister fra ditt lokale korps og be dem begge spille en B i tredie oktav. Så lar du en gå til H. Fløytebass Lenke til kommentar
adyton Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 http://www2.skolenettet.no/programvare/vin...p-frekvens.html er kanskje mer det du er ute etter. Hvis det er i sammenheng matte/statistikk. Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 haha, ja der dreit jeg meg ut. Selvfølgelig er det nederste inlegget korrekt - sorry. Har jo hatt statistikk jeg også, men det gikk lissom ikke så mye inn på meg som fysikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå