Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Det klør overalt, veldig ofte.

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt_som_klør

Heisann.

Siden begynnelsen av september har jeg vært mye plaget av kløe. Stort sett på ryggen, men av og til en del på lårene og i hodebunnen. Jeg skifter både klær og sengeklær ofte, og har begynt å bruke vaskemiddel uten parfyme etc. Det er veldig plagsomt, blant annet når jeg går i byen og når jeg er sammen med venner/kjæreste. Noen som har "kjerringråd" mot kløe? Det skjer stort sett et par ganger i løpet av en dag, men det går litt i perioder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Det høres ut som du sliter med tørr hud. Kanskje du bruker en sjampo eller såpe som har for høy pH-verdi. Dusjer du mye?

Lenke til kommentar

Forstår hva du mener, jeg hadde det slik jeg også.

Prøv å bytte ut kles-vaskemidlene, shampo ogs såpe.

Jeg anbefaler Neutral http://neutralno.wp.dk/, vi bruker bare det.

Lano er også så mild at den ihvertfall går bra for oss.

I tillegg kan du kjøpe deg en parfymefri lotion eller apotekets badeolje.

Det gjelder å holde huden myk, så er den ikke så sensitiv.

Dette er ihvertfall verdt et forsøk. :)

Hjelper ikke dette, så ta en tur til legen, kanskje det er noe annet du reagerer på.

Lykke til, håper du snart slutter å klø. :)

Lenke til kommentar

Heisann.

Siden begynnelsen av september har jeg vært mye plaget av kløe. Stort sett på ryggen, men av og til en del på lårene og i hodebunnen. Jeg skifter både klær og sengeklær ofte, og har begynt å bruke vaskemiddel uten parfyme etc. Det er veldig plagsomt, blant annet når jeg går i byen og når jeg er sammen med venner/kjæreste. Noen som har "kjerringråd" mot kløe? Det skjer stort sett et par ganger i løpet av en dag, men det går litt i perioder.

7897106[/snapback]

Smør deg med fuktighets-krem hver kveld. hver morgen også hvis du trenger det. Ihvertfall: etter hver gang du har dusjet og blir tørr i huden.

Bra at du skifter sengetøy osv :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skabb tror eg ikke det er. Det har eg hatt, og symptomene var helt annerledes på meg.

Har man skabb så klør man ikke kraftig et par ganger til dagen, man klør hele tia, og da spesielt på trange og varme steder(mellom fingrene er veldig vanlig) og ser man etter så kan man faktisk se hullene etter skabben. Dessuten, skabb er smittsomt, så dersom man har skabb vil flere rundt deg begynne å klø også.

Lenke til kommentar

Vel, eg vil ikke ha det igjen, for å si det slik ;)

Man klør konstant over spesifike områder på kroppen og uansett hvor mye man klør så hjelper det ikke. Etterhvert(et par dager maks) begynner man med sår. Og behandlingen er langt i fra bedre.

Alle klær, sengetøy og de fleste rom i et hus må vaskes/kokes samtidig som man må smøre hele kroppen inn med en krem som lukter vondt og så skal sitte på i en del timer(tror det var over natten). To kurer av denne hjalp meg ikke. Eg måtte vaske hele kroppen med noe som heter benzyl(eller lignende) som luktet enda verre(men kortere behandlingstid). Denne svei faktisk i kontakt med sår og dype kloremerker. Anbefales som sagt ikke. Mer informasjon om skabb?

Lenke til kommentar
Heisann.

7897106[/snapback]

Gjerne mer informasjon om akkurat "stedene" du har kløer i.

f.eks. Under armen, albuen..gjerne spesifikt.

Har du tør hud?

Når startet kløen?

Vare det hele dagen?

Blir det mindre/mer når det kalt?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

jeg får kløe og utslett pga. nikel alergi (nytter ikke om det er gull osv. heller).

Edit: og så må jeg altid sette på en slik plaster tape på den blanke knappen på innsiden av dongri buksen, og bruker jeg belte av metal så må jeg ha en ikke for tynn t-shirt i mellom.. ;)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...