Gå til innhold

MS-DOS (CMD) kommando

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ipconfig /all , da får du maskin navnet...

Får ikke noe navn ved å pinge ip nei...ikke jeg iallefall...

Pinger du derimot med navnet, ping xx vil du få ip adressen... men den hadde du jo :p

7897084[/snapback]

han skulle veil ikke ha ipadressen.. bare maskinnavn fra kjent ipadresse ;)

Lenke til kommentar
Den var ikke dum JimL, men ser du har rett du også S_tone_meg... begge virker...

7897101[/snapback]

Nei den er kjekk den, husker når man hadde skripta små batches som satt og scanna etter [20] (åpen fildeling), var ei stund det var fryktelig spennende å se hva folk dela. Nå er jo ikke det mulig lengre da (med unntak av lan), men det er nå så. Men men, får jo nye interesser hele tia uansett :)
Lenke til kommentar

da må du skrive et skript som kjører kommandoen x antall ganger og øker variabelen til ip-adressen den skal sjekke etterhvert.

finnes vel programmer som gjør det der i et fint søtt lite gui nå uansett. men er jo klart at det ser litt mer fancy ut å faktisk ha oppe cmd på et lan nå om dagen. Er vel stort sett cs/whatnot det går i så, skiller seg litt ut i det minste :p

Lenke til kommentar

Jeg er nok administrator på dette nettverket jo... :) men kan ikke å skrive noe slikt fordet.. men hadde vært kult å kunnet/visst om... prøver jo alltid å utvide min viten.. :)

Skal forresten ikke kjøre noe slikt på dette nettverket, da er det nok en som kommer stupende ned å gir meg juling? eller nei.. tror kanskje ikke det, men det blir vel ikke så populært...

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...