Minty123 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Da desto sykere å gi denne jenten samfunnstjeneste og påfølgende fengselstraff Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg har godt over 150 timer fravær, både 1. og 2. året på videregåande. Dette betyr slettes ikke at det er noe "galt" med meg jo. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg har godt over 150 timer fravær, både 1. og 2. året på videregåande. Dette betyr slettes ikke at det er noe "galt" med meg jo. 7932102[/snapback] og det som er galt med han er? ... Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Haha, det var da en bastant påstand, men tar det med ett smil. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hvorfor dukke opp i det hele tatt? Da hadde jeg heller droppet skolen helt, framfor å dukke opp en gang i blant. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 hehe. kom nettop på en som nå er på det 3. GK skal messom bruke tid på å komme seg gjennom vgs. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Sikter du til meg nå Steffy? Lenke til kommentar
Asstroll Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det er i Tyskland da Det forklarer litt Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Sikter du til meg nå Steffy? 7932674[/snapback] Mer til innstillingen generelt enn akkurat deg, men du må gjerne svare. Jeg lurer på hva man har å tjene på å dukke opp en gang i blant. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Faktumet er at uansett hvilken kompetanse du sitter inne med, må du gjennomføre den videregående skolen for å komme noensteder. For folk som tar fag de allerede har stor kompetanse innen (Personlig tar jeg to IT-fag, samt Engelsk), vil dette si utallige timer med stirring i veggen der du ikke får noe igjen for det. Derfor har jeg tatt en aktiv besluttning, og bestemt meg for at jeg ikke orker å møte til timene jeg ikke føler jeg får utbytte av. Møter selvfølgelig på prøver, og leverer skriftlige emner. Dette har ført til ett ganske så enormt fravær (rundt 150 timer +10dager i året), men ett akseptabelt karaktersnitt på ~4,5. Føler meg på ingen måte som en slask av den grunn, snarere tvert imot, da jeg har tatt en langt mer aktiv stilling til skolen enn de fleste. Har dreid tråden litt off-topic nå, det var igrunnen ikke meningen, men synest det er enormt provoserende med all denne heksejakten på "skulkere". Dersom du skulker og tar skade av det vil dette vise igjen på karakterene, dersom det ikke viser igjen på karakterene, bør du kanskje sette spørsmål ved grunnene til at du orker å møte opp hver bidige time. Sist men ikke minst vil jeg si at jeg vet det er noe som heter "Privatist", men det er vanskeligere å gå opp som privatist, en det er å lese på egenhånd, samt møte opp til timer du føler du trenger. For ikke å snakke om at som privatist vil du med 100prosent sikkerhet gå opp til eksamen, noe som er mye verre en 4-5 småprøver iløpet av ett år. Så hvorfor stille dårligere som privatist, en dine vanlige medelever, når du liksågodt kan gå opp som vanlig elev, og skulke timene som kaster bort tiden din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå