DaXoN Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Her er saken.... dette er da om ei jente på 15år som sone 2uker i fengsel fordi hu skulket:S Hva tenker dere om dette? først tenke jeg hva F*** folk er jo helt idioter og enda tenker jeg dette. hmm rart eller kanskje ikke. vel nå er det vel ikke lenge til vi putter alle inn vis de skulker eller noe galt skjer. Endret 8. februar 2007 av DaXoN Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jentas foreldre ble bøtelagt, men betalte aldri boten. Jenta fikk samfunnstjeneste, men skulket også denne. Det var vel strengt tatt dette hun ble sendt i fengsel for. Å få samfunnstjeneste er sært nok, men at man ender opp i fengsel for å trosse dommen er rimelig standard. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Jentas foreldre ble bøtelagt, men betalte aldri boten. Jenta fikk samfunnstjeneste, men skulket også denne.Det var vel strengt tatt dette hun ble sendt i fengsel for. Å få samfunnstjeneste er sært nok, men at man ender opp i fengsel for å trosse dommen er rimelig standard. 7897079[/snapback] de og i hele tatt bli bøtelagt er og gå får langt etter min mening Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Synes det er helt riktig jeg.. å bruke felleskapets penger og ikke møte opp.. helt rett.. skulle vært slik i norge også... Spesielt på vidregående der skulking er et større problem... Kjedlig når man får vite at han som fikk plassen din på en eller annen linje har 34dager fravær før jul. Da skulle det vært på hue å ræva ut.. bøter, fengsel og samfunnstjeneste er helt riktig! Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Synes det er helt riktig jeg.. å bruke felleskapets penger og ikke møte opp.. helt rett.. skulle vært slik i norge også... Spesielt på vidregående der skulking er et større problem... Kjedlig når man får vite at han som fikk plassen din på en eller annen linje har 34dager fravær før jul. Da skulle det vært på hue å ræva ut.. bøter, fengsel og samfunnstjeneste er helt riktig! 7897164[/snapback] er vel egentlig ikke det vis du tenker på det. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Synes det er helt riktig jeg.. å bruke felleskapets penger og ikke møte opp.. helt rett.. skulle vært slik i norge også... Spesielt på vidregående der skulking er et større problem... Kjedlig når man får vite at han som fikk plassen din på en eller annen linje har 34dager fravær før jul. Da skulle det vært på hue å ræva ut.. bøter, fengsel og samfunnstjeneste er helt riktig! 7897164[/snapback] er vel egentlig ikke det vis du tenker på det. 7897193[/snapback] Haha, for et svar. "Nei, du tar feil, og hvis du tenker så forstår du at du tar feil." Jeg kan absolutt forstå tankegangen, det er utrolig tåpelig å ta plassen til en som ønsker å komme inn, for deretter å kaste bort lærerens tid og kommunens/osv penger ved å ikke møte opp. Da kunne man sagt fra seg plassen med en gang, og gitt noen andre en sjanse. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 steffy... du må vel skjønne det selv at det er idiotisk? du kan ikke bare sende folk i fengsel får alt.. så skal det bli at vis man kjøper den siste pølsa i butikken som kanskje en som var mer sulten ville ha og så spiser man bare litt og kaster resten så er det rett i fengsel får han? det er jo nesten det dere sier Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 steffy... du må vel skjønne det selv at det er idiotisk? 7897217[/snapback] Og du må forstå at hvis det er sånn du diskuterer, så vil ingen ta deg alvorlig. Du kan ikke bare anta at fordi andre ikke deler din mening, så tar de feil. Du kan heller ikke forvente at de skal endre mening ved at du påpeker at meningene deres er idiotiske. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 DaXoN, så visst jeg hadde tatt den siste plassen før deg på en eller annen skole og ikke hadde møtt opp til mer enn 70% av de oblikatoriske timene, ville du ikke blitt sur? i tillegg hadde jeg strøket i 70% av fagene. Jeg hadde ikke fått noe igjen for året å måtte gått det på nytt om jeg ville ha kompitanse bevis? synes du ikke jeg gjør noe jævli mot deg da? synes ikke du at du burde fått plassen forran meg? Synes du ikke at jeg etter 1mnd med lite oppmøte burde fått en advarsel? synes du ikke at jeg etter 1,5mnd burde bli sparket ut? Slik at du kunne komme å gjøre det du brenner for, å få kompetanse bevis? istedet må du vente et år... Jobbe i kassa på rimi et år, bare fordi jeg skal kunne sløse bort et tullår på skolen? ødelegger det ikke noe for deg? hadde du ikke ønsket at jeg skulle fått en straff? Jeg sløser med andre elevers tid, ved å ikke møte opp på gruppe arbeid, jeg sløser med lærernes tid ved å dukke opp 5minutter forseint hver time jeg faktisk møter. Jeg tuller å lager bråk i klassen... koster alle mye tid og ødelegger arbeidsroen... Synes du ikke jeg skulle fått en straff for dette? At jeg hadde blitt satt i fengsel er kanskje drygt? men samfunnstjeneste JA! helt greit, bøter JA! helt greit... men hva må man gjøre med en som ikke møter til tjenesten, eller som ikke betaler bøtene? fengsel er da eneste opsjon.. eller du kunne jo sendt meg til syden da.. i 14dager for å slappe av... å komme tilbake til neste år å ta plassen til en annen stakkar... tenk deg om før du skriver DaXon.... Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 DaXoN, så visst jeg hadde tatt den siste plassen før deg på en eller annen skole og ikke hadde møtt opp til mer enn 70% av de oblikatoriske timene, ville du ikke blitt sur? i tillegg hadde jeg strøket i 70% av fagene. Jeg hadde ikke fått noe igjen for året å måtte gått det på nytt om jeg ville ha kompitanse bevis? synes du ikke jeg gjør noe jævli mot deg da? synes ikke du at du burde fått plassen forran meg? Synes du ikke at jeg etter 1mnd med lite oppmøte burde fått en advarsel? synes du ikke at jeg etter 1,5mnd burde bli sparket ut? Slik at du kunne komme å gjøre det du brenner for, å få kompetanse bevis? istedet må du vente et år... Jobbe i kassa på rimi et år, bare fordi jeg skal kunne sløse bort et tullår på skolen? ødelegger det ikke noe for deg? hadde du ikke ønsket at jeg skulle fått en straff? Jeg sløser med andre elevers tid, ved å ikke møte opp på gruppe arbeid, jeg sløser med lærernes tid ved å dukke opp 5minutter forseint hver time jeg faktisk møter. Jeg tuller å lager bråk i klassen... koster alle mye tid og ødelegger arbeidsroen... Synes du ikke jeg skulle fått en straff for dette? At jeg hadde blitt satt i fengsel er kanskje drygt? men samfunnstjeneste JA! helt greit, bøter JA! helt greit... men hva må man gjøre med en som ikke møter til tjenesten, eller som ikke betaler bøtene? fengsel er da eneste opsjon.. eller du kunne jo sendt meg til syden da.. i 14dager for å slappe av... å komme tilbake til neste år å ta plassen til en annen stakkar... tenk deg om før du skriver DaXon.... 7897280[/snapback] om jeg hadde blitt sur? ja det hadde jeg om jeg hadde ønsket deg i fengsel? Nei om jeg synes det er rett de kaster deg ut og setter meg inn etter 1mnd der du ikke har møtt opp i det helle tatt ? ja det høres greit ut men om jeg synes det er Greit og gi deg bøter og samfunnstjenester ? Nei det synes jeg ikke Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jentas foreldre fikk en bot, de betalte ikke boten, jenta må ta straffen for det... Jeg kan være enig i at en burde bli straffet, men hva er da en gyldig grunn for å være borte fra skolen, slik at du ikke skal bli straffet? En bot er vel også litt i frakkeste laget, da sammfunstjeneste holder i massevis. Og hvor mye kan eleven skulke for å måtte få en straff? Det også skolene trenger et et bra rådgiverteam for de som har problemer. mange av de som skulker mye, har som oftest problemer med seg selv, eller familie... osv... da blir det litt feil å straffe de. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Og bli bøtelagt før å ikke gå på skolen? Idioti... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 DaXoN, alternativet er vel ikke at jeg blir sparket ut.. de kan jo ikke sparke meg ut... det er det som er så fint... du vil ikke få plassen, 1 år av ditt liv er gått tapt pga. en tufs som ikke gadd å møte engang. Hadde flere i klassen i fjor som ikke møtte ... de ble ikke sparket ut.. halve klassen gikk opp til eksamen... :\ var flere på ønskelisten som ville inn.. men de kom ikke inn... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Og bli bøtelagt før å ikke gå på skolen? Idioti... 7897372[/snapback] Ikke for å ikke gå på skolen, men for å ikke møte når du har tatt en plass.. og svart ja til en plass... Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 DaXoN, alternativet er vel ikke at jeg blir sparket ut.. de kan jo ikke sparke meg ut... det er det som er så fint... du vil ikke få plassen, 1 år av ditt liv er gått tapt pga. en tufs som ikke gadd å møte engang. Hadde flere i klassen i fjor som ikke møtte ... de ble ikke sparket ut.. halve klassen gikk opp til eksamen... :\ var flere på ønskelisten som ville inn.. men de kom ikke inn... 7897374[/snapback] vel verden er ikke en retferdig plass er den? nei og selv om en idiot hadde tatt min plass hadde jeg ikke ønsket at han fikk bot... selv om du ikke kommer inn på skolen er ikke hele året tapt, du setter deg jo også oftest opp på 3plasser og vis du har kompetanse nok til og komme inn på noen av de så kommer du nok inn på minst en av de plassene... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Kan hende du har brukt dine 3år på vidregående.. du stiller bakerst i køen... neidu... DaXoN snart vinner du vel på wo... ^^ Endret 8. februar 2007 av vargaz Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Kan hende du har brukt dine 3år på vidregående.. du stiller bakerst i køen... neidu... 7897415[/snapback] har du brukt alle årene dine på vgs, og du bare søker deg inn på ett kurs, så har du jommen meg ikke noe å klage over da du ikke kommer inn på det. du har krav på å komme inn på en av tre valgte linjer som du har søkt på. søker du kun på en linje, har du ingen garanti for å komme inn på en skole. Så søker du kun på en linje, og du er først i køen, og det er en i klassen som skulker som f. så har du ingenting du skulle ha sagt. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Kan hende du har brukt dine 3år på vidregående.. du stiller bakerst i køen... neidu... DaXoN snart vinner du vel på wo... ^^ 7897415[/snapback] nei har ikke brukt min 3år opp og av andre grunner har jeg 7år så Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Si, man har brukt alle årene sine på vgs. Man har valget om å gå ut i lære, eller prøve å få til et siste år å få en linje man ønsker, man søker på 3linjer... man kommer inn på 2.valget... 1.valget kom man ikke inn på pga. at det er mange søkere.. og du står bakerst i køen.. så er det en sliken som driver som jeg skrev ovenfor... synes du ikke det er urettferdig? Er faktiskt linjer som krever at du har gått 3.år uten at du får generell studie kompetanse av den grunn... Jeg tar dette for et eksempel.. når jeg sier du så mener jeg ikke DU DaXoN, jeg mener hvemsomhelst... Endret 8. februar 2007 av vargaz Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Si, man har brukt alle årene sine på vgs. Man har valget om å gå ut i lære, eller prøve å få til et siste år å få en linje man ønsker, man søker på 3linjer... man kommer inn på 2.valget... 1.valget kom man ikke inn på pga. at det er mange søkere.. og du står bakerst i køen.. så er det en sliken som driver som jeg skrev ovenfor... synes du ikke det er urettferdig?Er faktiskt linjer som krever at du har gått 3.år uten at du får generell studie kompetanse av den grunn... Jeg tar dette for et eksempel.. når jeg sier du så mener jeg ikke DU DaXoN, jeg mener hvemsomhelst... 7897576[/snapback] greit det er kanskje urettferdig men det er heller ingen god grund og fengsle / bøteleger eller putte folk i sammfundstjenester.. sorry for all the leifs:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå