Gryteknut Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hei, jeg har et problem med min nye Viewsonic VX 922: det virker rett og slett som om skjermen ikke klarer å vise helt sort i ytterkantene. Når man ser på en sort skjerm (eller en som er ment å være helt sort) er det en slags ramme ca 5 cm omkring hele skjermen med grålig farge, og pga dette ser det ut som om man har et mindre kvadrat i sentrum av skjermen som er helt sort. Skjermen fungerer ellers OK, men er det noen som har anelse om hva som kan være galt? Har prøvd å skifte fra 1280x1024 70 til 60 hz, men samme problem. Ser problemene også i mørke spill, men naturlig nok ikke i Windows (der skjermen stort sett er hvit uansett). Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Takker. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Ujevnt baklys er et kjent problem på LCD-skjermer, (kjenner dog ikke til skjermen du nevner) og det er ikke så mye å gjøre med det. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Noen ganger ligger selve beskyttelsesplaten (glassplate, plastikkplate etc) å trykker litt feil. Mulig du kan ta håndflaten oppå selve skjermflaten og forsøke å "omfordele" trykket litt. Lenke til kommentar
Gryteknut Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg kikket på en identisk utstillingsmodell på Elkjøp, og der var det ikke slike grå felter. Har levert den inn på garanti, får se hva som skjer. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 man legger gjerne ikke merke til det i butikker, siden de ofte har mye sterkere belysning i rommet enn man har hjemme. Men kan jo være en defekt skjerm også selvfølgelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå