^Art^Johansen Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Kjøpt meg en wd hd 80gb, tenkte jeg skulle sette den inn nå, men har ikke disketstasjon, går det ann å lage bootdisk på cd, har funnet sted hvor jeg kan laste det ned på http://www.bootdisk.com men er usikker på hvordan jeg gjør det, om det går ann å boote fra cd. Lenke til kommentar
grid Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Gå inn i BIOS.( trykk DEL under oppstart.) Velg Advanced BIOS Features. Pil deg ned til First Boot Device. Trykk enter. Forandre Floppy til CDROM ( med piltaster). Trykk F10(save). ESC (tilbake). Avslutt. (Du må muligens bekrefte at endringer skal lagres). Maskinen starter så på nytt og booter fra CDROM. Lykke til. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Du kan boote fra alle Microsoft OS CDer fra Windows 98 og oppover. Lenke til kommentar
^Art^Johansen Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 det er greit, men det jeg lurer på, må jeg ikke formatere den nye har disken, å hvordan for jeg gjort det uten fdisk, jeg har ikke diskettstajson. går det ann å brenne en boot disk over på en cd. å så starte fra cd rom å komme i dos, slik at jeg kan kjøre fdisk derfra.?? Lenke til kommentar
2roll Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jada, det bør gå. Let rundt på nettet, så finner du sikkert noe. Men du trenger ikke det. Boot direkte fra windoes CD'en og dur i vei. Installasjonen gir deg mulighet for å opprette partisjoner og formatere dem. Lag sys-partisjonen så stor du vil ha den og kjør i veg. Resten kan du gjøre i windows. Min siste installasjon så ikke noe til fdisk, den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå