bobafett Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Installerer FC6 på ny HDD i en relativt gammel pc. For enkelthets skyld ligger både dvd-rom og hdd på samme IDE kanal. dvd-rom'en er master og hdd'en er slave. Installasjonen går helt greit, men etter reboot får jeg "GRUB loading error". Kan grunnen til dette være at hdd'en er slave? Endret 9. februar 2007 av bobafett Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Fedora Core 6 trenger ikke å ligge på ide master. Men hvis du har bytta om etter at du installerte så kan dette v ære feilen. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Har ikke gjort noen forandringer. Tar bare ut dvd'en og restarter. Kom akkurat på en ting. Siden det er en ralativt gammel pc, kan det kanskje være lurt å legge /boot på begynnelsen av disken. Skal prøve det når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Det var da en sjuk IDE-konfigurasjon? For disk+optisk er det da vanlig å legge disken på kanal 1 master, optisk på kanal 2 master evt. kanal 1 slave?!? Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Det var da en sjuk IDE-konfigurasjon? For disk+optisk er det da vanlig å legge disken på kanal 1 master, optisk på kanal 2 master evt. kanal 1 slave?!? 7898522[/snapback] Ja, jeg vet at det er et litt rart oppsett. Jeg skal bare gjøre en test med FC. Har derfor koblet fra diskene som står i og koblet på ny disk på samme kabel nærmest dvd-rom'en. Dvd-rom'en er normalt ikke koblet til og pga et trangt kabinett kommer jeg ikke til jumperen uten å ta ut spilleren. Av den grunn satte jeg den nye disken inn som slave. Så om noen dager skal denne disken ut og de andre skal kobles til igjen. Derfor har jeg ikke lyst til å gjøre noe med kabling. Ser her nå at når jeg skal installere, at grub er satt til å boote "/". Har en egen partisjon for "/boot". Skal ikke grub peke mot denne? ..nei....skal visst peke på "/". Endret 8. februar 2007 av bobafett Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Og pluteslig virker alt. Vet ikke helt hvorfor. Lurer på om jeg har gjort noe galt under manuell partisjonering tidligere. Men det er ihvertfall ikke noe problem å ha installasjonen på slavedisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå