1King Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) God morgen alle. Jeg har dette scriptet som skal laste opp et bilde til siden min. jeg får feil melding. Script: <?php $file_name = $_FILES['fil']['name']; $file_name = stripslashes($file_name); $file_name = str_replace("'","",$file_name); if (($_FILES["fil"]["type"] == "image/gif") || ($_FILES["fil"]["type"] == "image/jpeg") || ($_FILES["fil"]["type"] == "image/jpg") && ($_FILES["fil"]["size"] < 20000)){ if(move_uploaded_file($_FILES['fil']['tmp_name'],"images/".$file_name)){ echo "$file_name | uploaded sucessfully!<br>"; } else { echo "$file_name | could not be uploaded!<br>"; } } else { echo "Invalid file"; } ?> Feilmelding når jeg bruker move_uploaded_file(): Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to access images/test.jpg in /usr/home/web/username/test.php on line 9 test.jpg | could not be uploaded! Feilmelding når jeg bruker copy(): Warning: copy() [function.copy]: Unable to access images/test.jpg in /usr/home/web/user/test.php on line 9 Warning: copy(images/test.jpg) [function.copy]: failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/web/user/test.php on line 9 test.jpg | could not be uploaded! Kan dette ha noe med ".htaccess", Jeg finner ikke noe på web hotellets sider om upload. Det står heller ikke noe om det i betingelsene for siden. I tillegg har jeg 1GB på serveren deres. På forhånd takk Endret 8. februar 2007 av 1King Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Har du husket og satt rettigheter på "images"-mappa? Lenke til kommentar
1King Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Har du husket og satt rettigheter på "images"-mappa? 7897013[/snapback] Hvordan gjør jeg det? når jeg har siden på et web-hotel. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 I FTP, høyreklikk på mappa, se om du finner "chmod" og sett til 777 Lenke til kommentar
1King Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 I FTP, høyreklikk på mappa, se om du finner "chmod" og sett til 777 7897151[/snapback] Takk for den Man lærer så lenge man lever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå