Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Først låste XP seg - etter CMOS reset er alt svart

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp satt sammen en ny PC med følgende komponenter:

Fortron Source Blue Storm II 400W,

Gigabyte GA-965P-S3, P965, Socket-775,

HIS Radeon X1650PRO 256MB GDDR3, IceQ, PCI-Express

Intel Core 2 Duo E6600

Kingston ValueR. DDR2 PC5300 2048MB CL5

2 stk WD Raptor 37GB disker hvorav 1 brukes til XP i hovedsak

Dette er hendelsesforløpet:

Installerte WIN XP PRO, drivere og anna stæsj og alt fungerte helt utmerket.

Klokket opp CPU til 3GHz ved å sette FSB til 333MHz - minne 1:1 = 667

Temp på NB's heatsink: 70 grader :hmm:

SÅ plutselig låste XP seg. Dette gjentok seg en gang, deretter gikk jeg inn i BIOS og resatte til failsafe settings. Nå ville ikke XP starte i det hele tatt og det kom "undelig" lyd fra DVD drevet. Jeg resatte deretter CMOS. Nå starter maskina (viftene går) MEN skjermen er svart - jeg kommer ikke inn i BIOS engang.

Jeg innser jo mulighetene av at jeg har klokket ihjel NB'en (les "grillet den") :blush: men vil gjerne ha litt hjelp til å finne ut av dette.

Alle forslag mottas med TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det 90% sikkert at du har HW-feil. Du kan prøve å reinstallere XP først (logisk feil i filsystemet). Hvis dette ikke gir suksess har du garantert en av disse feilene:

*Stekt NB

*Ødelagt HDD

Installer deretter XP med kun 1 av 2 harddisker aktive. Feiler det, prøv deretter på nr 2. Hvis det fremdeles feiler, må du bite i det sure eplet og kjøpe det et nytt hovedkort. ASUS og ABIT tåler mest juling.

Lenke til kommentar
Her er det 90% sikkert at du har HW-feil. Du kan prøve å reinstallere XP først (logisk feil i filsystemet). Hvis dette ikke gir suksess har du garantert en av disse feilene:

*Stekt NB

*Ødelagt HDD

Installer deretter XP med kun 1 av 2 harddisker aktive. Feiler det, prøv deretter på nr 2. Hvis det fremdeles feiler, må du bite i det sure eplet og kjøpe det et nytt hovedkort. ASUS og ABIT tåler mest juling.

7897077[/snapback]

Prøvde å starte fra XP CD i går, men jeg kommer ikke engang inn i BIOS som sagt - CD ROM startet heller ikke - bare svart skjerm.

Får finne meg et surt eple å bite i.... Asus P5W DH DELUXE

LGA775/DDR2/PCIe/GB LAN/SATAII, kanskje?

Endret av povenstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...