Gå til innhold

Har formatert, hva nå?

Julia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-03 13:57, skrev Julia:

Ja, jeg skal ha windows XP med NTFS. Har satt i CD'n, og jeg får spørsmålet om jeg vil bruke CD rom support ( fra oppstartsdisketten) ), ja, men når jeg velger setup: "this program cannot run in DOS mode"

prøv uten diskett, å boot fra CD-rom. XP-cd'en skal være bootbar i orginal tilstand.. booter den ikke da, kan du gå inn i bios å sette CD-rom øverst på "Boot Order" eller "oppstartsrekkefølge"

Lenke til kommentar

Gå i bios og velg "boot from CD-rom" og så slipper man alle boot-disk problemer. Da går man bare rett inn i XP setupen og kan formatere til NTFS der, kan også lage/slette partisjoner der hvis jeg ikke husker helt gæli...

og når man førstes er i gang kan man jo gjenta det forrige person har sagt, eller hva |Viper? Jo det blir fint..

Og nicket kommer IKKE fra bilen!

[ Denne Melding var redigert av: |Viper på 2002-12-03 14:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-03 14:13, skrev |Viper:

Trykker på "delete" knappen i oppstarten når maskinen står og viser hvilken prosessor & ram du har + at den søker etter hdd/cd-rom

ja, mest sansynlig. Men det er også mange andre tastekombinasjoner.

Det pleier å stå hvilke(n) tast(er) du skal trykke på.

PS! Du kan se på denn siden om du ikke vet hvordan du gjør det på din maskin.

Lenke til kommentar

Men Julia:

Hvorfor ikke sjekke littegranne på nettet og lese litt how-to's før du begynner. Start med manualen som kommer med hovedkortet ditt. Hvis man hadde samlet sammen postene dine, så hadde dette blitt en trinn-for-trinn-installasjons-guide. Det ligger drøssevis av slike rundtomkring uten alt gnålet fra nerder som oss. Husk at du har et jentenavn som nick, det dunster jo testosteron i trådene når du poster. Dette er ikke bra for oss. Show some mercy!

Hvordan man kommer inn i Bios står i manualen, btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...