Julia Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 jeg har laget en partisjon med fdisk, og formatert c: , hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 instalere hadde vel vært tingen. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hehe Tja.. som sagt... Innstallering er vel neste steg mot lykke. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Gratulerer, du har nå verdens mest stabile pc! Hvis du vil nedgradere så hiver du inn en eller annen form for OS. For å gjøre det trenger du en bootdisk eller en bootbar CD. Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Mulig at det hadde vært fint å plassere windows, eventuelt linux, cd-en i cd-romen din... Lenke til kommentar
2roll Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hvilket os skal du ha? Husk at du må være forsiktig nå. Vil ikke ha FAT/NTFS-krigen i gang igjen. Ble noen skrubbsår sist... Lenke til kommentar
Julia Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Ja, jeg skal ha windows XP med NTFS. Har satt i CD'n, og jeg får spørsmålet om jeg vil bruke CD rom support ( fra oppstartsdisketten) ), ja, men når jeg velger setup: "this program cannot run in DOS mode" Lenke til kommentar
kdog Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 13:57, skrev Julia:Ja, jeg skal ha windows XP med NTFS. Har satt i CD'n, og jeg får spørsmålet om jeg vil bruke CD rom support ( fra oppstartsdisketten) ), ja, men når jeg velger setup: "this program cannot run in DOS mode" prøv uten diskett, å boot fra CD-rom. XP-cd'en skal være bootbar i orginal tilstand.. booter den ikke da, kan du gå inn i bios å sette CD-rom øverst på "Boot Order" eller "oppstartsrekkefølge" Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Gå i bios og velg "boot from CD-rom" og så slipper man alle boot-disk problemer. Da går man bare rett inn i XP setupen og kan formatere til NTFS der, kan også lage/slette partisjoner der hvis jeg ikke husker helt gæli... og når man førstes er i gang kan man jo gjenta det forrige person har sagt, eller hva |Viper? Jo det blir fint.. _________________ Og nicket kommer IKKE fra bilen! [ Denne Melding var redigert av: |Viper på 2002-12-03 14:08 ] Lenke til kommentar
Julia Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 hvordan går man inn i bios? Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Trykker på "delete" knappen i oppstarten når maskinen står og viser hvilken prosessor & ram du har + at den søker etter hdd/cd-rom Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 14:13, skrev |Viper:Trykker på "delete" knappen i oppstarten når maskinen står og viser hvilken prosessor & ram du har + at den søker etter hdd/cd-rom ja, mest sansynlig. Men det er også mange andre tastekombinasjoner. Det pleier å stå hvilke(n) tast(er) du skal trykke på. PS! Du kan se på denn siden om du ikke vet hvordan du gjør det på din maskin. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Men Julia: Hvorfor ikke sjekke littegranne på nettet og lese litt how-to's før du begynner. Start med manualen som kommer med hovedkortet ditt. Hvis man hadde samlet sammen postene dine, så hadde dette blitt en trinn-for-trinn-installasjons-guide. Det ligger drøssevis av slike rundtomkring uten alt gnålet fra nerder som oss. Husk at du har et jentenavn som nick, det dunster jo testosteron i trådene når du poster. Dette er ikke bra for oss. Show some mercy! Hvordan man kommer inn i Bios står i manualen, btw. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 hadde folk kunnet alt så hadde ikke dette forumet funnes idag så ikke klag :smile: Lenke til kommentar
2roll Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hadde folk kunne brukt søkemotorer så hadde ikke dette forumet eksistert.... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hadde folk kunne holdt seg til topic hadde ikke disse siste postene blitt skrevet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 cdromdir/i386/winnt.exe kan kjøres fra dos tror jeg. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 15:08, skrev ueland85:cdromdir/i386/winnt.exe kan kjøres fra dos tror jeg. Muligheten for å innstallere fra DOS er fjernet i WinXp. Ved å kjøre winnt.exe får man kun beskjed om dette.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 prøvde å kjøre det i cmd i windows, fikk bare medling om at jeg måtte kjøre winnt32.exe. vet ikke jeg... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 nå gjorde jeg det jeg sa og det funka :smile: den var i dos og jeg gikk inn i i386 mappa og skrev inn winnt.exe og den starta installen :smile: stahet lønner seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå