Gå til innhold

Dynavoice F6+ vilken forsterker?

Anbefalte innlegg

Hei, begynner å bli VELDIG sugen på et anlegg på rommet nå. Det er dessverre lite, og bor i rekkehus så det irriterer meg. Det jeg tenkte på var å få kjøpt en forsterker som evt kan drive noen kraftigere(vis det trengs) høytalere senere. Når jeg evt flytter ut.

Vis jeg setter prislappen på 4lapper, er NAD C352 et bra valg da?

Mvh Daniel som er lei av headset. Brukte et Logitech høyttaler-set før, de til litt over tusenlappen, men vil ha noe bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for hjelp! Kanskje jeg skal gå for siste, sitte og lese meg frem til enda mer. Rommet mitt er langt ifra optimalt når det gjelder å rigge opp et anlegg. Blir F6+en god forsteker overkill for et rom på ca 15 kvadratmeter?

Trodde foresten at dere var samme brukern, Gnomenick+Pink Floyd avatar. ^^

Lenke til kommentar
Takker for hjelp! Kanskje jeg skal gå for siste, sitte og lese meg frem til enda mer. Rommet mitt er langt ifra optimalt når det gjelder å rigge opp et anlegg. Blir F6+en god forsteker overkill for et rom på ca 15 kvadratmeter?

7899355[/snapback]

Det er nok ikke overkill, du kan jo sjekke linken minHiFi i siggen min, det rommet er 7kvm.

btw: det med meg og TheGnome er det mange som har nevnt, men er faktisk helt tilfeldig :)

Lenke til kommentar

7899355[/snapback]

Det er nok ikke overkill, du kan jo sjekke linken minHiFi i siggen min, det rommet er 7kvm.

btw: det med meg og TheGnome er det mange som har nevnt, men er faktisk helt tilfeldig :)

7899385[/snapback]

dere er sikkert identiske tvillinger skilt ved fødselen

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hey, må bare bumpe denne. Har ikke hatt penger så har ikke blitt no forstrker ELLER høytalere på meg. Men har en Technics forsterker her, den er gammel men virker fortsatt. Bruker den kopla til et headset jeg har brukt penger på.

Spørsmålet tror du den kan drive Dynavoice F6 høytelere? Frem til jeg har penger til en bedre forsterker?

Kan gi så mye info som mulig.

Technics SU-VX500

8Ω 2x65W

Lenke til kommentar

Det skal nok ikke være noe problem.

Man må passe på at det er ikke bare forsterkeren som har noe å si der.

Er også følsomhet til høyttalerene.

F6 har en følsomhet på 91 dB. Så det skal gå fint.

Angående det med watt og høyttalere så var jeg på lyttekveld hos Stereofil i kveld. Da hørte vi på Tannoy Prestige Glenair 10, den ble blant annet drevet av noen monoblokker på 10watt. Det spilte veldig bra!

Han enne som jobber der hadde testet de forsterkerene på sine Tannoy Prestige Westminster. Som har en 15" og det spilte så høyt du bare ville sa han.

Den høyttaleren har en følsomhet på 99dB som gjør den veldig effektiv

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...