Supernaut_ Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hei, begynner å bli VELDIG sugen på et anlegg på rommet nå. Det er dessverre lite, og bor i rekkehus så det irriterer meg. Det jeg tenkte på var å få kjøpt en forsterker som evt kan drive noen kraftigere(vis det trengs) høytalere senere. Når jeg evt flytter ut. Vis jeg setter prislappen på 4lapper, er NAD C352 et bra valg da? Mvh Daniel som er lei av headset. Brukte et Logitech høyttaler-set før, de til litt over tusenlappen, men vil ha noe bedre. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 NAD C 352 er ikke noe dårlig valg, men jeg vil anbefale deg å sjekke bruktmarkedet også. På http://www.finn.no og http://www.avtorget.no kan man gjøre kupp. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Som feks NAD C350 til 1100kr? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Tja, det finnes jo andre ting enn NAD. Cayin 251B Rotel RA 1062 Creek Xindax Disse vil spille rævva av NADen, og er alle sammen innenfor ditt budsjett. Endret 8. februar 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Mange gode alternativer der TheGnome Så da kan vel jeg komme med ett til som gjør valget ditt anda vanskelig Lyd og Bilde fikk gode resultater med F6 og CAMBRIDGE 640A v2 Endret 8. februar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Takker for hjelp! Kanskje jeg skal gå for siste, sitte og lese meg frem til enda mer. Rommet mitt er langt ifra optimalt når det gjelder å rigge opp et anlegg. Blir F6+en god forsteker overkill for et rom på ca 15 kvadratmeter? Trodde foresten at dere var samme brukern, Gnomenick+Pink Floyd avatar. ^^ Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Takker for hjelp! Kanskje jeg skal gå for siste, sitte og lese meg frem til enda mer. Rommet mitt er langt ifra optimalt når det gjelder å rigge opp et anlegg. Blir F6+en god forsteker overkill for et rom på ca 15 kvadratmeter? Trodde foresten at dere var samme brukern, Gnomenick+Pink Floyd avatar. ^^ 7899355[/snapback] Det er nok ikke overkill, du kan jo sjekke linken minHiFi i siggen min, det rommet er 7kvm. btw: det med meg og TheGnome er det mange som har nevnt, men er faktisk helt tilfeldig Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Flott anlegg! Og det viser at der er håp selv om man ikke har så veldig stor plass. Takk! Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Takker for hjelp! Kanskje jeg skal gå for siste, sitte og lese meg frem til enda mer. Rommet mitt er langt ifra optimalt når det gjelder å rigge opp et anlegg. Blir F6+en god forsteker overkill for et rom på ca 15 kvadratmeter? Trodde foresten at dere var samme brukern, Gnomenick+Pink Floyd avatar. ^^ 7899355[/snapback] Det er nok ikke overkill, du kan jo sjekke linken minHiFi i siggen min, det rommet er 7kvm. btw: det med meg og TheGnome er det mange som har nevnt, men er faktisk helt tilfeldig 7899385[/snapback] dere er sikkert identiske tvillinger skilt ved fødselen Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Som feks NAD C350 til 1100kr? 7898017[/snapback] Den ville jeg slått til på! Veldig liten pris for en knallgod forsterker Har en selv. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Hey, må bare bumpe denne. Har ikke hatt penger så har ikke blitt no forstrker ELLER høytalere på meg. Men har en Technics forsterker her, den er gammel men virker fortsatt. Bruker den kopla til et headset jeg har brukt penger på. Spørsmålet tror du den kan drive Dynavoice F6 høytelere? Frem til jeg har penger til en bedre forsterker? Kan gi så mye info som mulig. Technics SU-VX500 8Ω 2x65W Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Det skal nok ikke være noe problem. Man må passe på at det er ikke bare forsterkeren som har noe å si der. Er også følsomhet til høyttalerene. F6 har en følsomhet på 91 dB. Så det skal gå fint. Angående det med watt og høyttalere så var jeg på lyttekveld hos Stereofil i kveld. Da hørte vi på Tannoy Prestige Glenair 10, den ble blant annet drevet av noen monoblokker på 10watt. Det spilte veldig bra! Han enne som jobber der hadde testet de forsterkerene på sine Tannoy Prestige Westminster. Som har en 15" og det spilte så høyt du bare ville sa han. Den høyttaleren har en følsomhet på 99dB som gjør den veldig effektiv Endret 20. mars 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Takker, da prøver jeg på det. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Her har jeg jo akkurat den tråden jeg lette etter. Jeg vurderer Dynavoice F6 og NAD C352, eventuelt en annen forsterker. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Her har jeg jo akkurat den tråden jeg lette etter. Jeg vurderer Dynavoice F6 og NAD C352, eventuelt en annen forsterker. 8201557[/snapback] Fungerer nå bra det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå