terribletwins Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hei! Jeg eier en eldre laptop, nærmere bestemt en Toshiba Satellite 1730, en helt grei sengesurfemaskin. Den har 2 spor for pcmcia kort, og disse ligger rett ovenfor hverandre. Faktisk ikke mere en en kvart millimeter (ca) klaring. Ettersom denne maskinen har sparsomt med porter tenkte jeg å kjøpe et usb 2.0 kort til å putte i det ene sporet, og av fysiske årsaker (størrelsen på en usb-port) er det naturlig å putte den øverst. Men så har det seg slik at jeg gjerne ønsker å ha trådløs forbindelse til nettet samtidig, og da trenger jeg ett kort som ikke har en forhøyning i enden. Noen som har erfaring med slikt og kan gi meg ett godt tips? Har sjekket litt rundt på diverse nettbutikker, men erfaringen tilsier at hvis det oppgis mål, er de ikke helt til å stole på (motstridende bilde/tekst). Evt. så har pcen jo også en mini-PCI slot innvendig, men jeg har hørt rykter om at det er ikke bare å putte i ett hvilket som helst kort i dette (selv om det hadde vært enklest) Alle konstruktive svar mottas med takk! Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 D-Link Air Plus Xtreme G+ er tynn nok. Jeg bruker det på en gammel bærbar her, med samme problemet som du har med to PCMCIA. Angående mini PCI, så er sjansen stor for at det går bra hvis du har Intel prosessor og kjøper et Intel PRO Wireless BG kort, men er ikke sikkert for det. Har du ikke noen du kan låne et sånt kort av? Hvis det går kommer det opp ny maskinvare funnet, og spør etter drivere. Har du feks en AMD prosessor og prøver et Intel trådløs nettverkskort så går det heller dårlig. Da må du prøve fått på et trådløst Broadcom brikkesett kort feks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå