Runern Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg byttet nylig ut mitt MSI nforce4 hovedkort med ett DFI Infinity nforce4 SLI. På MSI kortet lå tempen på NB 30-35 grader. På DFI kortet har jeg 48-52 avhengig av belastning på cpu/gpu! Jeg har riktig nok satt i ett ekstra 7800GT kort i SLI med det gamle, men det burde ikke ha så mye å si for tempen i kassa. Har tilsammen 4 kabinettvifter som blåser ut og inn luft, så det skal være god sirkulasjon.. Har vannkjølt cpu, så denne er uforandret.. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Det er en helt normal temp du har. Ikke noe grunn til å føle seg bekymret. Hovedkort pleier somregel ha en temperatur rundt det området. (Antar du mener chipsett når du snakker om "hovedkort-tempen"). Chipsettet kan tåle MEGET høye temperaturer. Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg har SpeedFan, og den rapporterer at "Remote Temp" (som jeg tror er selve chipsettet) ligger idle på ca 55-58 grader. Når jeg spiller, så går Remote Temp til over 100 grader. Vifta til chipsettet røk, men jeg har erstattet den med en hjemmeløsning, ved å bruke en 8cm vifte (orginalvifta er jo 3cm eller noe, pinglevifte), 1cm ifra ribba, som dytter veldig mye luft rett på den. Men likevel får jeg høye temperaturer. Burde jeg sette vifta til å blåse luft på eller trekke luft fra kjøleribba? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Burde jeg sette vifta til å blåse luft på eller trekke luft fra kjøleribba? 8234082[/snapback] Jeg ville latt vifta blåse ned på kjøleribba. Det er det som er vanlig. Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Jepp, den blåser som bare det. Fant forresten ut at det ikke var chipsettet på HK som var så varmt, det var faktisk skjermkortet. Så da var det ikke så rart, og dermed heller ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå