Mythos Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg har nå dualboot XP og Vista på min stasjonære. Xp ligger på c:, og Vista på primærpartisjonen på harddisk nr.2 som står som slave. Om dagen konverterer jeg til Vista, og etterhvert vil jeg gjerne fjerne XP. Er det en enkel måte å fjerne XP på og få Vista til å boote fra harddisk nr.2? Jeg har fjernet Vista mange ganger under betaperioden, men har ikke tenkt så mye på å fjerne XP. Jeg kan selvfølgelig reformatere og reinstallere alt, men det hadde vert greit å kunne boote Vista fra slavedisken. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Du kan velge å fjerne både xp og helle disken hvis du vil, justere slave til master, eller beholde master uten xp men som din active partition for å styre systemet ditt. Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Løsningen For meg. 1. Kobla fra XP HDD 2. Installer Vista på en ny montert HDD 3. Kobla til XP HDD 4. Velger ved oppstart F11(bios boot select) hvilken HDD jeg vil starte med 1 Vista 2 XP 5. Når jeg ikke gidder å ha XP lenger > Formater Men jeg forutså akkurat dette Endret 8. februar 2007 av ThePainx Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Løsningen For meg. 1. Kobla fra XP HDD 2. Installer Vista på en ny montert HDD 3. Kobla til XP HDD 4. Velger ved oppstart F11(bios boot select) hvilken HDD jeg vil starte med 1 Vista 2 XP 5. Når jeg ikke gidder å ha XP lenger > Formater Men jeg forutså akkurat dette 7897475[/snapback] Jeg tror ikke at du kan "forutså" så mye. BCD er noe som du kommer til å bruke i fremtiden mye mer enn du tror, ikke bare til de enkelte oppgaver som vi vitner nå til, men til mer avanserte, som for eksempel. det du gjør nå....å gå i Bios for å justere. Det er gammeldags. Så prøve å lære å bruke det. Å ha to OS på samme disk/to partitioner er like enkelt som å ha to tanker i hode sammtidig. Er det vanskelig? Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Løsningen For meg. 1. Kobla fra XP HDD 2. Installer Vista på en ny montert HDD 3. Kobla til XP HDD 4. Velger ved oppstart F11(bios boot select) hvilken HDD jeg vil starte med 1 Vista 2 XP 5. Når jeg ikke gidder å ha XP lenger > Formater Men jeg forutså akkurat dette 7897475[/snapback] Jeg tror ikke at du kan "forutså" så mye. BCD er noe som du kommer til å bruke i fremtiden mye mer enn du tror, ikke bare til de enkelte oppgaver som vi vitner nå til, men til mer avanserte, som for eksempel. det du gjør nå....å gå i Bios for å justere. Det er gammeldags. Så prøve å lære å bruke det. Å ha to OS på samme disk/to partitioner er like enkelt som å ha to tanker i hode sammtidig. Er det vanskelig? 7924002[/snapback] Jeg har OS1 på HDD 1 og OS2 på HDD 2(ingen partisjonering). Trykker F11 (ingen Bios redigering)under oppstart velger vilke OS(HDD) jeg Skal starte. (HDD1 = OS1 , HDD2 = OS2) Enkelt slik Fordi OS1 og OS2 IKKE har noe med hverandre å gjøre Greit med to tanker, men håpte å slippe trøbbel lengre ned på veien med denne metoden (å kunne kvitte seg med ene OS uten for mye pes foran pcn) Endret 12. februar 2007 av ThePainx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå