Gå til innhold

pc'n min er ødelagt i hengslene.. fikses?

monirha

Anbefalte innlegg

Min kjære bærbare pc er ødelagt! Den fungrer med en "sikkerhetsline" jeg har bindt den sammen med..

Nå er to små ledninger fra pc'n til skjermen ødelagt.. Men den fungrer fortsatt..

Men.. kan desse hengslene og ledningene fixes?? Vil det lønne seg??

Jeg har sikkert postet dette på helt feil plass, men viste ikke hvor jeg skulle poste det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vis dette har oppstått uten at det har vært en ytre påvirkning dvs noe som ikke dekkes av garanti/forbrukerkjøpslov så vil du nok måtte betale det selv men ja det er fult mulig å fikse dette. må bytte deksel topp/bunn alt ettersom hva som er knekt. disse pleier å koste litt vis jeg husker riktig men pris varierer etter merke og modell.

tror ikke jeg ville satt i gang med å skifte dette selv uten en verkstedsmanual av noe slag.

Lenke til kommentar

Tok noen veldig dårlige bilder.. er ikke så bra lys her inne. Høyre hengsle dere ser på bildene. Venstre henger såvidt på ennå..

har ikke tenkt å skifte noe selv.. går ikke på garantien, den er utgått. Så må betale selv. Får se om det vil lønne seg..

Det står HP pavilion på den.

Spaceknappen min fungerer ikke lenger heller.. Slutta plutselig å virke. Tror jeg er den raskeste i norge som kan skrive med å lime inn hvert mellomrom.. :D

Noen som vet om dette vil lønne seg..? Tenkte å ta den med en plass og la de se på den.. men har ikke tid ennå. Ganske så avhengig av den nå.

post-94744-1170969662_thumb.jpg

post-94744-1170969678_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Tok noen veldig dårlige bilder.. er ikke så bra lys her inne. Høyre hengsle dere ser på bildene. Venstre henger såvidt på ennå..

har ikke tenkt å skifte noe selv.. går ikke på garantien, den er utgått. Så må betale selv. Får se om det vil lønne seg..

Det står HP pavilion på den.

Spaceknappen min fungerer ikke lenger heller.. Slutta plutselig å virke. Tror jeg er den raskeste i norge som kan skrive med å lime inn hvert mellomrom..  :D

Noen som vet om dette vil lønne seg..? Tenkte å ta den med en plass og la de se på den.. men har ikke tid ennå. Ganske så avhengig av den nå.

7902284[/snapback]

hp har et års garanti vis ikke du har med carepack ordningen som koster ekstra da er det tre år.

du har uansett 5 års reklamasjon vil jeg nå tro på den maskinen. så lang du ikke har forvoldet skaden selv så skal det dekkes. samme med problemet med spaceknappen.

et lite tips med hengslene er å betegne det som stress/slitasje over tid skade. vis du skal gjøre det.

Lenke til kommentar

hp har et års garanti vis ikke du har med carepack ordningen som koster ekstra da er det tre år.

du har uansett 5 års reklamasjon vil jeg nå tro på den maskinen. så lang du ikke har forvoldet skaden selv så skal det dekkes. samme med problemet med spaceknappen.

et lite tips med hengslene er å betegne det som stress/slitasje over tid skade. vis du skal gjøre det.

7905794[/snapback]

ja, er nok slitasje, pc'en har vært brukt hver dag i litt over et år. Har ivertfall aldri mista den i bakken eller noe sånn selv..

Hvor kan jeg reklamere?

Aldri gjort no sånn før.. vet jeg kun har et års garanti.

Lenke til kommentar

du reklamerer til butikken du kjøpte den. de ønsker at du har kvittering eller på annen måte kan bevise at du har kjøpt den der. vis du har vært på ekspert for eksempel og hadde med en kamerat når du kjøpte den kan du faktisk bruke kameraten din som vitne. + at de felste store butikkene har sitt eget system for å registrere kjøp så du skal ligge der. eventuelt vis du betalte med kort så kan du ta med bank utskriften og vise trekket.

edit:

for inngående info på forbrukerkjøpsloven sjekk her: forbrukerkjøpsloven

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...