popztarr Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg lurer på om noen har greie på det med docking-kontakten som sitter under de fleste bærbare pc'er idag. Ihvertfall har både min bærbare jobbIBM og min private HP en slik kontakt, dog litt ulikt utformet. Det som er tilfellet for meg er ikke at jeg ønsker å kjøpe en original dockingstasjon, som gjerne koster en 2-3 laken (tusen) og som jeg forsåvidt ikke har bruk for. Derimot lurer jeg på om det er mulig å få seg tak i en slik dockingkontakt og lodde og mekke litt sjøl, slik at jeg kan koble på skjerm, usb, osv gjennom en slik kontakt. Vet ikke om det sitter noe elektronikk utover kontaktene i en slik dockingstasjon, men skulle tro det bare var som en koblingsstasjonf for ulike pc-tilkoblinger samlet i en boks. Poenget er at jeg skal bruke bærbar pc i bilen (navigasjon osv) og ønsker en rask måte å koble på gps-mottaker, 8" touchscreen med mer. En slik Dockingkkontakt ville vært ypperlig til slikt. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 du får vel kjøpt uoriginale dockingstasjoner for USB, tror ikke disse har skjermutgang, men i hvertfall GPS'en og signalkabelen tilbake fra touchscreen til pc bør være greit å koble til denne. når du skal montere pc i bil, vær nøye med å montere den skikkelig godt støtdempet, harddisken tar fort kvelden fordi den ikke tåler vibrasjonene i en bil. Kjører du i tillegg ett heftig stereoanlegg med mye dunk-dunk bør du ikke skru opp lyden for mye når pc'en er påslått, dette er i hvertfall den sikre død for harddisken din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå