Gå til innhold

Holdbarhet på bærbare Pc'er

johome

Anbefalte innlegg

Jeg lurer rett og slett på hvor lenge en bærbar Pc varer før den tar kvelden.

Jeg har nå hatt min Acer travelmate i snart 5 år , og må bare si som sant er at jeg ikke har hatt noen alvorlig feil på den.

Det eneste jeg har å klage på er at vifta går nesten hele tiden.

Eller kanskje jeg har vært en av de heldige.

Endret av johome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer rett og slett hvor lenge en bærbar Pc varer  før den tar kvelden.

Jeg har nå hatt min Acer travelmate i snart 5 år , og må bare si som sant er at jeg ikke har hatt noen alvorlig feil på den.

Det eneste jeg har å klage på er at vifta går nesten hele tiden.

Eller kanskje jeg har vært en av de heldige.

7895561[/snapback]

HP sier 3-5 år og alt etter dette er et pluss men det finnes jo noen svært gamle maskiner rundt om kring ;)

Lenke til kommentar

Jeg har en Best p3-900 pc, som fungerer som bare det, dvs, litt dårlig kontakt mellom skjerm og base, men måtte bare legge noe under plasten så kabel ligger på plass. Skiftet harddisk i sommer, da den orginale krasja.

Den er vel 5 år ca også nå, og har faktisk fortsatt like bra batteri på den som før, ser en hel dvd på 1.5 til 2 timer på den når den er fullladet, men tar en dag å lade den full.

Da skal det sies at den koster mye når den ble kjøpt, så er vel hva man ofte sier, du får hva du betaler for. Regner ikke med at en pc til 5k holder i 5 år akkurat.

Lenke til kommentar

Min første bærbare, en Cybercom (Medion) kjøpt på Coop holdt i under to år før den døde. Nå er den på reparasjon hos Compare, så får vi se om den blir frisk igjen. Inntil den døde var det en bra maskin, og jeg tror kanskje jeg var litt uheldig med mitt eksemplar.

Nå har jeg kjøpt en HP dv9085 som jeg håper lever litt lenger før jeg får feil på den.

Jeg synes en bærbar bør holde 7-8 år bortsett fra batteriet som man må regne med blir ubrukelig etter 2-3 år.

Lenke til kommentar

ThinkPad, Armada's og Lattitude'er som ble laget for 7-8 år siden, da en laptop skulle koste 25 000, funker ofte den dag i dag. Akkurat som med mobiler er prispresset her så stort, at kvalitetsmålet nok er senket en hel del. Tenker 3-5 år's normal bruk vil knekke en stor del av dagens billig-laptoper (men de er jo billige, så jeg klager ikke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...