Cappo Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 13:19, skrev SgtPepper:.........Kompisen din får kanskje en 2600+ til å virke, men hvis han kjører FSB166 versjonen på FSB133 så blir det akkurat det samme som å putte inn en 2100+. Bare sinnsykt mye dyrere... Nei. Det er to forskjellige kjerner. Derfor fungerer de ikke. Quote: Jeg er fortsatt av den oppfatning at 2600+ støtten som produsenten nevner er en trykkfeil. Hvor finner du dette tallet? På linken til MSI sine sider så står det jo 600Mhz - XP2000+. Lenke til kommentar
kfe Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 måtte ringe kompisen min å spør han for sikkerhet skyld.. d er xp 2400 han har.. bomma litt her.. hehh Hvor finner du dette tallet? På linken til MSI sine sider så står det jo 600Mhz - XP2000+. hvis du går på cpu support Lenke til kommentar
SgtPepper Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Den 2002-12-03 13:26, skrev Cappo: Nei. Det er to forskjellige kjerner. Derfor fungerer de ikke. Det er mulig at du har rett i at det ikke fungerer, men forskjellige kjerner er ikke grunn god nok. Begge prosessorene har Socket A interface. Så lenge prosessorene har samme pinnekonfigurasjon, noe som de tilsynelatende har, er det vanligvis forsyningsspenningen som er problemet. Dette blir bare spekulasjoner fra min side, men dersom alle midler er tillat, bør det være mulig å få 2600+ til å virke... Lenke til kommentar
kfe Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 http://www.pceksperten.no/ har forresten xp 2600 med 266 fsb. Lenke til kommentar
SgtPepper Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Interessant... Hvis ikke pceksperten roter med betegnelsene da! Men siden både pceksperten og MSI oppererer med 2600+ FSB266 så er det jo sannsynelig at den eksisterer. Men den er sinnsykt dyr! Har du funnet ut hvilken prosessor du skal kjøpe? :smile: Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Makan til tull Du kan få XP2600+ til å funke på et hvilket som helst VIA chipset som du kan stille FSB på. Viss du går i BIOS og ser etter om du kan stille FSB til 166MHz og du kan stille forhold FSB/PCI til f.eks: 5:1 så kan du bruke XP2600+ (eller alle andre XP prosessorer med 333MHz BUS). Kan du sette RAM-hastigheten manuellt i tillegg, så vil den funke med hvilken som helst RAM også. XP2600+ 333FSB vil også funke dersom du kan stille PCI og AGP hastigheten manuellt... Da setter du PCI til 33MHz og AGP 8x(266mhz), 4x(133mhz), 2x(66mhz) etter hva slags skjermkort du har. Er ikke sikker på om de hastighetene jeg har skrevet på de forskjellige AGP "modene" er riktig. Men iallefall, XP prosessorer med 333MHz FSB vil funke på hvilket som helst hovedkort som støtter 166MHz FSB og Thouroghbred. (Den eneste ulempen det kan ha er at det vil stå hastigheten i MHz i steden for PR ratingen i oppstarten av maskinen). Og ikke mer tull om dette nå! Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 13:41, skrev SgtPepper:Det er mulig at du har rett i at det ikke fungerer, men forskjellige kjerner er ikke grunn god nok. Begge prosessorene har Socket A interface. Klart det er grunn nok. Designet og funksjonene inne i coren er forskjellig og fungerer ikke med eldre hovedkort. Det er en grunn til at det heter Palomino, Thoroughbred A og Thoroughbred B. Det er fordi de operer ulikt. Hadde det ikke vært for forandringer som senker tempratur utviklinga, etc. så kunne de bare fortsatt med Palomino da jo. :razz: Må må jo gjerne gå rundt å tro at du kan stappe en XP2400+ eller XP2600+ i det første Socket A hovedkortet. Kommer ikke til å fungere for alt i verden. Samme om du har en BIOS fra fremtida eller den som kom med kortet. Og til deg Mental, så kan du lese det jeg skrev i rett over denne settningen. :razz: Og hva er det du prater om egentlig? Vi prater om et KT133A, og du må for all del ikke tro at det støtter 333Mhz FSB. For det er ingen av oss som sier at det ikke fungerer på f.eks et KT333/KT400 eller nForce 2 kort. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 MSI K7T Turbo2 (6330 v5) støtter opptil 2600+. Sitter på det NÅ, så viss det ikke går ann så var det litt rart.......... 2600+ fåes både med 266 og 333 FSB.. kt133a chipsettet støtter kun 200 og 266 MHz fsb (og +- med fsb-klokking da..) så dere som sier at det ikke går ann.. LES litt mer på siden deres.. se cpu-support siden deres... Jaja.. ha en fin dag! Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 16:56, skrev lohelle:MSI K7T Turbo2 (6330 v5) støtter opptil 2600+. Sitter på det NÅ, så viss det ikke går ann så var det litt rart..........2600+ fåes både med 266 og 333 FSB.. kt133a chipsettet støtter kun 200 og 266 MHz fsb (og +- med fsb-klokking da..)så dere som sier at det ikke går ann.. LES litt mer på siden deres.. se cpu-support siden deres...Jaja.. ha en fin dag! Jaja.. Da er vel KT133A det beste chipsettet noen sinne da. :razz: Lenke til kommentar
QTC Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 16:56, skrev lohelle:MSI K7T Turbo2 (6330 v5) støtter opptil 2600+. Sitter på det NÅ, så viss det ikke går ann så var det litt rart..........2600+ fåes både med 266 og 333 FSB.. kt133a chipsettet støtter kun 200 og 266 MHz fsb (og +- med fsb-klokking da..)så dere som sier at det ikke går ann.. LES litt mer på siden deres.. se cpu-support siden deres...Jaja.. ha en fin dag! Endelig ett fornuftig svar :smile: ja på denne tråden var det mye rart. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 hei. jeg har tenkt å vente til xp-2400 koster ca 1000kr, tenker det blir rett etter jul. har et epox-8kha+ hk. noen som vet hvor de selger xp1800 med t-bred b kjernen? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Syns bare det er så jævlig merkelig at KT133A støtter XP2400+ og XP2600+ bare med en BIOS upgrade, når det ikke er mulig på KT266A kort med annet du begynner å hacke selve HK'et. Noen som har en forklaring på dette? Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 kt-266a støtter xp2400 og xp2600, les på litt på hjemmesiden til hovedkortet ditt. mitt epox kort kommer i to utgaver, hvor kun den siste støtter t-bred kjernen. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 16:38, skrev Cappo:Klart det er grunn nok. Designet og funksjonene inne i coren er forskjellig og fungerer ikke med eldre hovedkort. Det er en grunn til at det heter Palomino, Thoroughbred A og Thoroughbred B. Det er fordi de operer ulikt. Hadde det ikke vært for forandringer som senker tempratur utviklinga, etc. så kunne de bare fortsatt med Palomino da jo. :razz:Må må jo gjerne gå rundt å tro at du kan stappe en XP2400+ eller XP2600+ i det første Socket A hovedkortet. Kommer ikke til å fungere for alt i verden. Samme om du har en BIOS fra fremtida eller den som kom med kortet. Hva er forskjellig? Hva i overgangen Palomino -> Tbred A/B gjør at de cpu'ene er sååå forskjellig? Frekvensen og spenningsområdet er jo likt. Pinnene gjør de samme tingene... Hva er endret? *venter i spenning* Gamle KT133 fungerte jo med både Tbird og Palomino. Enste grunnen til at en del hovedkort ikke fungerte med Palomino var at de hadde en del initiseringsrutiner som var fastsatt ... og som ikke kunne endres til å passe skikkelig med Palomino. Men om man bare resatte systemet rett etter først boot-forsøk, så funka det. Og overgangen Tbird -> Palomino var STOR. Palomino -> Tbred-A var bare annen prosess teknologi. Tbred-B introduserte en annen intern oppbygning med et ekstra lag. Men det "ser" ikke hovedkortet. Alt det bryr seg om er hvilke pinner som sier hva til hvilke tider, og hva dem krever igjen... Så vidt jeg veit, har ikke Sockat 462/Socket-A endret seg ... Til dere andre, dere som mente at det ikke fantes XP2600+ med 133Mhz(DDR) FSB; Skam dere. Selv noe så enkelt som et lite søk på Komplett.no ville avdekket at den kommer i to utgaver; 133Mhz og 166Mhz. Har dere virkelig ikke mer peiling, så vennligst la være å svare... dere bare forvirrer folk med sånt vrøvl. Lenke til kommentar
ygo Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 22:27, skrev Cappo:Syns bare det er så jævlig merkelig at KT133A støtter XP2400+ og XP2600+ bare med en BIOS upgrade, når det ikke er mulig på KT266A kort med annet du begynner å hacke selve HK'et. Noen som har en forklaring på dette? trenger ikke hacke på hk. Bare å koble sammen den femte L3 broa Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Har sakset en gammel mail ang. cpu hastighet på hk; Hello! I have a small problem with my soltek 75DRV-2 (kt266A) when it comes to changing the multiplier of the cpu. As default it stands on 11 and i can change it to 12 and lower. But when I try 12,5/13 it won't boot. When I try 14 it thinks it is 5. So then my unlocked cpu, xp1700+, runs at 756Mhz. I can overclock the fsb to about 150, but it wont stay stable for long before it freezes.I Use TwinMos ram,256,pc2100. Hello Sir: This is Vincent from Taipei Soltek.Regarding to this problem.As below was my answer. 1:First of all.If you ever pay more attention on the AMD website. then.you must know that all of AMD XP processor already does not has this function(To adjust the multiplier for the processor) .so it is very difficult to give you any help. 2:Secondly.as following the VIA FAE information.he say that the VIAKT266A chipset supports the maximum multiplier only up to 12.5X .In consequence of this reason.the SL75DRV2 could not support 14X. so this is limitation for the VIA KT266A chipset. 3:Thirdly.If you want to overclock your processor speed.Then.all of peripherals(AGP card,PCI card,USB controller,IDE controller) will be followed your action to increase itself bus clock.so your motherboard could not works very well. (Merk den sarkastiske tonen ifra Taiwan..hehe :wink: 轉寄是經由 vincent <[email protected]> ----------------------- Original Message ----------------------- From: kjetil <[email protected]> To: [email protected] Det han sier i klartekst, er at det er begrensninger i chipssettet (Via) som gjør at man ikke kan ha ubegrenset hastighet på cpu. Nå har jeg aldrig i virkeligheten forsøkt å sette in cpu raskere enn xp2100+, men pr.d.d. sier supportsiden hos soltek at hk'et kun går opp til xp 2100. Nå kjenner jeg ikke de fysiske begrensningene på et kt 133 chipsset, men at det skulle støtte raskere cpu enn et kt 266a finner jeg meget usannsynlig. Lenke til kommentar
kfe Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Har du funnet ut hvilken prosessor du skal kjøpe? har bestemmt meg for xp2100 eller 2400 ikke helt sikker ennå..:smile: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 01:51, skrev ygo:trenger ikke hacke på hk. Bare å koble sammen den femte L3 broa Jeg vet det var å ta litt hardt i, men den støtter det ikke etter "bare" en BIOS upgrade som den visstnok gjør på KT133A kort. Det er nok enklerer å fjerne 'BIOS FSB overriden' enn det er å koble sammen den femte L3 broa. kfe: gå for en XP2400+ du. :smile: Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 gå får en xp-2400, det skal jeg gjøre. men jeg skal vente til rett over jul, tenker prisene faller litt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå