Gå til innhold

lyst til og lere nytt språk, hvordan og hvem?


Fanta4free

Anbefalte innlegg

Har gått gjennom innleggene dine her på forumet, ikke for å rakke ned på deg, rakker heller ned på dagens skolesystem.. Du viser ikke tegn til lese og skrivevansker, du viser tegn på enten dårlig norsk lærer eller at du ikke har gjort noe for å forbedre  kunnskapene dine.

Men som så mange andre her på forumet så har du en hvilepute som heter lese- og skrivevansker.  Ungen til søstra mi på 16 år har akkurat de samme greiene som du har, men der er det fordi lærerne aldri har sagt noe til henne. Dem ville ikke dempe hennes kreativitet bare fordi språket suger..  :roll:

 

Uansett, forstod ikke siste innlegget ditt, men lære et språk på 15 min. går bare ikke. Så akkurat på 60 minutes en savant/autist som lærte seg islandsk på ei uke.

7912488[/snapback]

 

det er bøker som heter ler fransk på 15 min og sånn vi du stikker på bibloteket så ser du de der blant ordbøkene, og en ting til jeg har lese og skrive vansker pga jeg fikk den diagnosen i 6 klasse og siden fått hjelp av lerere hele tiden tilogmed fått egen pc av pp tjnesten i byen der jeg bor, så har du noe mer og diskutere om dette så kan du jo sende meg mlder privat siden dette begyner og bli litt off toic fra denne tråden, og jeg vill ikke ha den stengt

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har lese og skrive vansker derfor mye feil

7897751[/snapback]

 

En med lese og skrivevansker kan 7språk og vil lære enda ett?

 

:!:

7913629[/snapback]

Selv om man har lese og skrive vansker betyr ikke at man ikke kan meste et språk. Ja, kanskje han kan få problemer med å lese- og skrive språket, men det er ingen ting i veien for at han ikke skulle kunne mestre det muntlig.

Lenke til kommentar
jeg har lese og skrive vansker derfor mye feil

7897751[/snapback]

 

En med lese og skrivevansker kan 7språk og vil lære enda ett?

 

:!:

7913629[/snapback]

Selv om man har lese og skrive vansker betyr ikke at man ikke kan meste et språk. Ja, kanskje han kan få problemer med å lese- og skrive språket, men det er ingen ting i veien for at han ikke skulle kunne mestre det muntlig.

7915185[/snapback]

 

Je, jeg mente det ikke vondt :ermm:

 

Men jeg tror ikke det er så veldig alvårlig, siden han har lært 7 språk :)

Lenke til kommentar
Men du kan da ikke virkelig lære deg fransk på 15 minutter?

7913487[/snapback]

det er liksom og føre samtaler jeg snakker om da, snakker ikke om og lere gramatikk osv sånn, er bare til og føre samtaler og sånn finne frem til ting osv, vurderer kanskje italiensk eller noe kanskje skal ikke lere gramatikk

7913610[/snapback]

 

Ok, føre samtaler på hvilket nivå? Si "hei/hallo" eller "hadet"?

 

Det er nå litt mer til å lære seg et språk enn bare å repetere setninger, man bør jo helst forstå i sin helhet hva man sier.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Men du kan da ikke virkelig lære deg fransk på 15 minutter?

7913487[/snapback]

det er liksom og føre samtaler jeg snakker om da, snakker ikke om og lere gramatikk osv sånn, er bare til og føre samtaler og sånn finne frem til ting osv, vurderer kanskje italiensk eller noe kanskje skal ikke lere gramatikk

7913610[/snapback]

 

Ok, føre samtaler på hvilket nivå? Si "hei/hallo" eller "hadet"?

 

Det er nå litt mer til å lære seg et språk enn bare å repetere setninger, man bør jo helst forstå i sin helhet hva man sier.

7942417[/snapback]

kan si hei, spøre om veien til ting, bestile mat på resturang osv vidre sånne ting, skjekk på bilbloteket på skolen/ byen du bor i der har de fine bøker kan du se de bøkene jeg kan der, "engelsk" på 15 min, spansk osv er bare sånne enkle ting

Lenke til kommentar
noen som vet om et språk jeg kan lere meg, lyst til og lere meg et som som noen snakker men vet ikke hvordan lere meg det. noen som har noen råd eller?

 

språk jeg ikke vill lere forde jeg kan de: norsk, svansk, dansk, engelsk, tysk, fransk, spansk og finsk noen som vet om noe eller håper på mange svar da. takker her jeg

 

--------:thumbup: ---------------

7895426[/snapback]

 

Jeg har kjempe lyst til å lære finsk, er det vanskleig med grammatik og slikt eller?

Har du fått noe bruk for det?

Hvor du lærte det?

Kan du snakke flytende?

 

Hehe, mange spørsmål på en gang, ble litt ivrig :p

Endret av moone
Lenke til kommentar
noen som vet om et språk jeg kan lere meg, lyst til og lere meg et som som noen snakker men vet ikke hvordan lere meg det. noen som har noen råd eller?

 

språk jeg ikke vill lere forde jeg kan de: norsk, svansk, dansk, engelsk, tysk, fransk, spansk og finsk noen som vet om noe eller håper på mange svar da. takker her jeg

 

--------:thumbup: ---------------

7895426[/snapback]

 

Jeg har kjempe lyst til å lære finsk, er det vanskleig med grammatik og slikt eller?

Har du fått noe bruk for det?

Hvor du lærte det?

Kan du snakke flytende?

 

Hehe, mange spørsmål på en gang, ble litt ivrig :p

7963259[/snapback]

 

jeg lerte det via pappa og bøker på biblo, kan det ikke flytenede og kan bare snakke så kan ikke skrive noe eller noe men kan føre samtaler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...