Fanta4free Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 noen som vet om et språk jeg kan lere meg, lyst til og lere meg et som som noen snakker men vet ikke hvordan lere meg det. noen som har noen råd eller? språk jeg ikke vill lere forde jeg kan de: norsk, svansk, dansk, engelsk, tysk, fransk, spansk og finsk noen som vet om noe eller håper på mange svar da. takker her jeg -------- --------------- Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Islandsk, russisk eller latin! Endret 10. februar 2007 av Datasmurf Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 lyst til og lere nytt språk, hvordan og hvem?noen som vet om et språk jeg kan lere meg, lyst til og lere meg et som som noen snakker men vet ikke hvordan lere meg det. noen som har noen råd eller? språk jeg ikke vill lere forde jeg kan de: norsk, svansk .... 7895426[/snapback] Hvilket språk du skal lære? Hva med norsk? Eller svensk (stod ikke på listen din). Du kan også prøve portugisisk, gresk, arabisk, swahili, irsk, samisk, hebraisk (for å ta noen nærliggende. Kankje japansk eller en av de mange kinesiske språkene? Hvordan lære? Språkkurs delvis hjemme og delvis i det landet det snakkes? Les, pugg, snakk. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 jeg har lese og skrive vansker derfor mye feil Lenke til kommentar
Thend Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Likevel kan du alle disse språka? Imponerende. Hvor godt kan du dem, egentlig? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Arabisk eller portugisisk står høyt på listen min Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Likevel kan du alle disse språka? Imponerende. Hvor godt kan du dem, egentlig? 7897820[/snapback] kan de en del men spansk og fransk vill jeg ikke lere meg for det er språk folk kan, men kan mye tysk og de andre da edit: kan noe på alle de andre også da, fransk, spansk og finsk men kan det ikke flytenede liksom Endret 8. februar 2007 av TRibal89 Lenke til kommentar
cascas Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Det må da være lurt å lære seg språk folk kan. Det er jo rimelig stor del av verden som snakker spansk og poenget med språk er jo forsåvidt å kommunisere. Spansk er i vertfall det språket som står høyest på min liste Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg kan norsk (og med det stort sett alle de andre nordiske språkene), engelsk og finsk. Av de språka snakker jeg norsk og engelsk best. Det hadde värt fint å kunne japansk, tysk og spansk også! Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Av språk som er mest brukt (størst sansynlighet for å møte noen som snakker det) så må vel det være russisk, hindi, kinesisk (mandarin er vel den mest brukte dialekten i Kina), eller arabisk. Uten at jeg er noen ekspert så vil jeg anbefale deg russisk, da det er lettest å skrive uten serlig mye trening. Hvor lærer du det? Russisk og arabisk kan du lære i forsvaret, hos e-tjenesten. For å lære hindi eller kinesisk må du oppsøke en språkskole. Islandsk, russisk eller latinsk! Det heter faktisk latin. Ikke latinSK. Endret 8. februar 2007 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 jeg husker ikke navnet men jeg synes det hadde vert kult og lert det språket som det er mest av i norge for da kunne jeg hørt hva alle utlendingene sa som snakka det;) det hadde vert litt kult Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 jeg husker ikke navnet men jeg synes det hadde vert kult og lert det språket som det er mest av i norge for da kunne jeg hørt hva alle utlendingene sa som snakka det;) det hadde vert litt kult 7902745[/snapback] Vel, de største invandrer gruppene er; Pakistanere, vietnamesere, irakere, somalere, svensker og dansker. Så de aktuelle språkene vil vel være punjabi (det mest brukte språket i Pakistan), arabisk (Irak, Somalia), kurdisk (Irak), somali (Somalia). Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) jeg husker ikke navnet men jeg synes det hadde vert kult og lert det språket som det er mest av i norge for da kunne jeg hørt hva alle utlendingene sa som snakka det;) det hadde vert litt kult 7902745[/snapback] Vel, de største invandrer gruppene er; Pakistanere, vietnamesere, irakere, somalere, svensker og dansker. Så de aktuelle språkene vil vel være punjabi (det mest brukte språket i Pakistan), arabisk (Irak, Somalia), kurdisk (Irak), somali (Somalia). 7908873[/snapback] Eventuelt persisk, som er hva mine bekjente fra Iran snakker. Gjør deg uforstått, lær latin i dag. Endret 10. februar 2007 av Marley Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 latin, latinsk, et fett. uansett, latin må jo være et utrolig moro språk å lære seg og snakke til / med folk på. I alle fall om du finner andre som kan det er det kjekt, hvis ikke, kan du briefe med kunnskapene dine Lenke til kommentar
Battone Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg har en ide... Hva med å lære et av språkene du ramser opp virkelig godt.. Vet ikke alderen din eller nivået du er på, men jeg har mine tvil om at du har lært deg finsk uten å ha litt kunnskap om hvordan lære deg et språk.. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Lær deg skikkelig norsk først ... Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 jeg er en 17 åring med lese og skrive vansker hehe skjekk nicket mitt så ser du året jeg er født i vettu Lenke til kommentar
Battone Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Du må nok definere hva du mener med KAN norsk, svansk, dansk, engelsk, tysk, fransk, spansk og finsk... Jeg KAN gjøre meg forstått på norsk, dansk, svensk, engelsk, tysk, til dels finsk.. Spansk kan jeg bestille en øl... Uansett er det bare Norsk og engelsk jeg påstår jeg kan.. Har hatt skoletysk og gjør meg bra forstått om jeg prater med tyskere, noe jeg gjør av og til. Den beste måten å lære seg et språk på er å begynne i det små, bygge opp enkle setninger, når man så har fått bygget opp et visst vokabular så blir det mest effektive å prate med andre som kan språket.. Finnes programmer for pc som er et godt aøternativ om du liker å sitte på rommet.. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 lest bøker ler det og det og det på 15 min Lenke til kommentar
Battone Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Har gått gjennom innleggene dine her på forumet, ikke for å rakke ned på deg, rakker heller ned på dagens skolesystem.. Du viser ikke tegn til lese og skrivevansker, du viser tegn på enten dårlig norsk lærer eller at du ikke har gjort noe for å forbedre kunnskapene dine. Men som så mange andre her på forumet så har du en hvilepute som heter lese- og skrivevansker. Ungen til søstra mi på 16 år har akkurat de samme greiene som du har, men der er det fordi lærerne aldri har sagt noe til henne. Dem ville ikke dempe hennes kreativitet bare fordi språket suger.. Uansett, forstod ikke siste innlegget ditt, men lære et språk på 15 min. går bare ikke. Så akkurat på 60 minutes en savant/autist som lærte seg islandsk på ei uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå