Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

USB trådløs klienttilkopling ...

Anbefalte innlegg

Hei,

Dersom man kopler en PC opp til et trådløst LAN vha. en USB Lan Adapter slik som for eksempel denne:

http://www.3com.com/prod/no_NO_EMEA/detail...&sku=3CRSHEW696

Hvordan kommer da nettverket opp i WinXP? Kommer det opp som et TCP/IP nettverk, eller kommer det opp som et "USB" nettverk? Grunnen til at jeg spør er at jeg tenker på å kjøpe USB adapter i steden for PCI kort (da det er enklere og billigere), men jeg vil ikke ha noe som gir meg problemer i spill osv. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Har du et eksempel på et ORiNOCO oppsett (eller en annen produsent) for trådløst hjemmenettverk (med pris). Jeg har ADSL fra Bluecom og skal ha tilgang fra to stasjonære PCer. Jeg tenkte derfor å skaffe meg enten et aksesspunkt eller en basestasjon samt to USB adaptere. Hva bør jeg forresten velge: aksesspunkt eller basestasjon?

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

et eksempel med ORiNOCO kan være følgende:

BG-2000 KIT med USB Gold - 2960

USB gold - 1178,-

PC Card Gold(bærbar) - 1030,-

BG-2000 brukes som både rent aksesspunkt eller som bredbåndsruter.

Dette med aksesspunkt eller basestasjon er to sider av samme sak.

Lenke til kommentar

OK, men hvorfor er ORiNOCO så steike dyrt? For 3Com sin tilsvarende løsning (som blant annet har vunnet best i test på barbara.no) so kommer hele pakka (dvs. aksesspunkt eller basestasjon + 2 USB adaptere) til under 3000 kroner hos psdata. Hva er det ORiNOCO har som 3Com ikke har? Jeg betaler gjerne for kvalitet men det er kjekt å vite hva man får for pengene :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...