The Ghost Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Vet ikke om dette er rett postet, men skal lage en vann blokk så da ser jeg ikke noe annet sted ! Hvor for man kjøpt kobber som er 10mm/1cm høy ? Helst et sted som ikke er så dyrt ! Med det samme vi er ignag noen som vet om noen "oppskrift", cet det er en på xtremeforums, men den er uten bilder Takker Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg og bestefaren min kjørte til byen og solgte kopper : / sånn resirkulerings ting DET var det penger i ass Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Oppskrift på hva da? Jeg er og forresten ute etter kobber! 10-15mm tykk plate, og rør på 50-60mm ID Noen som har peiling? Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Oppskrift på hva da? Jeg er og forresten ute etter kobber! 10-15mm tykk plate, og rør på 50-60mm ID Noen som har peiling? 7895077[/snapback] hvis dere kjenner noen som jobber på et industri-verksted/maskinerings-verksted.. Plater av kobber er sikkert ikke lett å få fatt i,men flattjern eller rør/aksling går sikkert fint. Men tror ikke det er spesielt billig. Du kan og søke i tlf katalogen etter stål-leverandør nærmt deg. Endret 7. februar 2007 av BacardiKillah Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Kobber rør for du hos Biltema og Rørleggere, emn blokker Oppskrift mener jeg oppskrift på å lage en vann blokk step by step ! For håpe jeg for tak i noe da Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Har du tilgang til fres eller? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Kjøpte selv en 10mm tykk kobberskinne hos en skraphandler. For de som bor i Oslo, er/var det mye forskjellige metallbiter hos Stokstad på Alna. Er dog noen år siden, så vet ikke helt hvordan det er der nå. Ellers så er det en forhandler på Grorud mener jeg, som selger de fleste dimmensjoner av de fleste metaller. Dette er riktignok en del dyrere enn skraphandlere og slikt. Men hvis du ikke skal ha så fryktelig mye, er det jo ganske greit. Husker dessverre ikke navnet på den i farten, men kanskje noen andre her som vet det? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Har ikke så stor beskjenskap til navn på verktøy, emn har det jeg trenger utenom stikksag om jeg skulle trenge, emn kune du komet med et bilde av en Fres? (Er det en slipe maskin?) Vet omGrorud inærheten av Siljan, men du tenker vel på i OSLO området ? Noen som vet om noen i Skien/Porsgrunn området ? Lenke til kommentar
tooler1990 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hvis du skal ha kobber til og lage en vannblokk kan du dra innom noen som driver med automation... Eller så har jeg en drøss bare sende PM... Skal du ha rør så hør med en rør legger som er nevnt ! Eller kjøp det på ModerneKjøling de har opp til 54mm og tykkere tror jeg Mvh Tooler1990 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 En CNC-fres kan se slik ut. Kan få til mye fint med en sånn Hvis du ikke har tilgang til en slik er det kanskje greit å gjøre det på en annen måte. Slik som Skrue lagde sin TDX-klone f.eks. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Går du til noen som kan automatisjon får du ikke mye hjelp, det er vel CNC du mener, tooler. Eller kansje en Automatikkmekaniker kan hjelpe deg, men hadde heller satset på en CNC operatør. Ossen kunskap og verktøy har du Ghost? Det du trenger er egentelig bare en fres, noe til å kappe enme med, og kansje en gjengetapp. Men du må kunne litt om fres før du begynner? EDIT: du trenger ikke å ha en CNC fres, du kalrer deg veldig fint med en vanelig fres og et skyvelær. Endret 8. februar 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Vet hva en CNC er da det stod om de på xtremeforums ! Kan noen komme emd et bilde av en Fres så kansje jeg kan noe om den fant noen blokker nå så kansje jeg ikke skal lage, men vet ikke ennå Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 OK, CNC er ingen maskin, det er et data programm som styrer fresebenker eller dreiebenker. Mangahead kom med et bilde av en fres, om du ikke vet ossen den ser ut, så kan du nok heller ikke noe om den. Skal du ha en vannblokk som er frest ut, så må du nok gå til et maskin verksted eller en CNC bedrift eller noe, de skal sikkert ha usansynelig mye for å frese det ut, så det blir dyrt. Kjenner du noen som tar mekanisk på skolen. På den linjen har de gode fresebenker, du kan spørre noen der om du kan lave en til deg. Om du er heldig, så gjør det det gratis. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 kjenner ingen som gjør det nei emn skal gjøre det selv om jeg ikke komer inn på elektro ! Men det kan jo gjøres emn en dremmel og en drill !! Kanskej ikke sånn hel prof, men det holder nok Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 En dremmel og en drill, ikke anbefalt Ser at du er født i 1991, da går du vel i 10.klasse. Hadde ventet til deg og dine venner begynner i 1.klasse, så kjenner du sikkert noen som kommer til å ta mekanisk, da kan du be de om å gjøre det. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Er flere som har fått ganske så gode resultater med bare dremel å drill. Lag kanaler bestående av mange hull nedover med drillen, og jevn eventuelt ut med dremelen. Blir nok ikke like stilig som med fres da. Ellers så lagde jeg selv vannblokk med samme metode som skrue brukte på sin tdx-klon, hvor man kan få bra resultat med et minimum av verktøy. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 None som har en link? Tenker på den Skrue clon av DD TDX ! Hvis man ser på EK 8800GTX vannblokk så tankte jeg å lage noen sånne som det er over kjernen på vann blokka da den er 7cm lang og 1,8cm bred !! Lenke til kommentar
tooler1990 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Går du til noen som kan automatisjon får du ikke mye hjelp, det er vel CNC du mener, tooler. Eller kansje en Automatikkmekaniker kan hjelpe deg, men hadde heller satset på en CNC operatør. Ossen kunskap og verktøy har du Ghost? Det du trenger er egentelig bare en fres, noe til å kappe enme med, og kansje en gjengetapp. Men du må kunne litt om fres før du begynner? EDIT: du trenger ikke å ha en CNC fres, du kalrer deg veldig fint med en vanelig fres og et skyvelær. 7899510[/snapback] det var automatikkmekanikker(elektriker) kjenner en som driver med det og får så mye kobber jeg vil har masse til overs.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå