Gå til innhold

Hvor kjøper man kobber ?

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rett postet, men skal lage en vann blokk så da ser jeg ikke noe annet sted !

Hvor for man kjøpt kobber som er 10mm/1cm høy ?

Helst et sted som ikke er så dyrt !

Med det samme vi er ignag noen som vet om noen "oppskrift", cet det er en på xtremeforums, men den er uten bilder :(

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppskrift på hva da?

Jeg er og forresten ute etter kobber! 10-15mm tykk plate, og rør på 50-60mm ID ;)

Noen som har peiling?

7895077[/snapback]

hvis dere kjenner noen som jobber på et industri-verksted/maskinerings-verksted..

Plater av kobber er sikkert ikke lett å få fatt i,men flattjern eller rør/aksling går sikkert fint.

Men tror ikke det er spesielt billig.

Du kan og søke i tlf katalogen etter stål-leverandør nærmt deg.

Endret av BacardiKillah
Lenke til kommentar

Kjøpte selv en 10mm tykk kobberskinne hos en skraphandler. For de som bor i Oslo, er/var det mye forskjellige metallbiter hos Stokstad på Alna. Er dog noen år siden, så vet ikke helt hvordan det er der nå. Ellers så er det en forhandler på Grorud mener jeg, som selger de fleste dimmensjoner av de fleste metaller. Dette er riktignok en del dyrere enn skraphandlere og slikt. Men hvis du ikke skal ha så fryktelig mye, er det jo ganske greit. Husker dessverre ikke navnet på den i farten, men kanskje noen andre her som vet det?

Lenke til kommentar

Har ikke så stor beskjenskap til navn på verktøy, emn har det jeg trenger utenom stikksag om jeg skulle trenge, emn kune du komet med et bilde av en Fres? (Er det en slipe maskin?)

Vet omGrorud inærheten av Siljan, men du tenker vel på i OSLO området ?

Noen som vet om noen i Skien/Porsgrunn området ?

Lenke til kommentar

Går du til noen som kan automatisjon får du ikke mye hjelp, det er vel CNC du mener, tooler. Eller kansje en Automatikkmekaniker kan hjelpe deg, men hadde heller satset på en CNC operatør.

Ossen kunskap og verktøy har du Ghost? Det du trenger er egentelig bare en fres, noe til å kappe enme med, og kansje en gjengetapp. Men du må kunne litt om fres før du begynner?

EDIT: du trenger ikke å ha en CNC fres, du kalrer deg veldig fint med en vanelig fres og et skyvelær.

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

OK, CNC er ingen maskin, det er et data programm som styrer fresebenker eller dreiebenker.

Mangahead kom med et bilde av en fres, om du ikke vet ossen den ser ut, så kan du nok heller ikke noe om den.

Skal du ha en vannblokk som er frest ut, så må du nok gå til et maskin verksted eller en CNC bedrift eller noe, de skal sikkert ha usansynelig mye for å frese det ut, så det blir dyrt.

Kjenner du noen som tar mekanisk på skolen. På den linjen har de gode fresebenker, du kan spørre noen der om du kan lave en til deg. Om du er heldig, så gjør det det gratis.

Lenke til kommentar

Er flere som har fått ganske så gode resultater med bare dremel å drill. Lag kanaler bestående av mange hull nedover med drillen, og jevn eventuelt ut med dremelen. Blir nok ikke like stilig som med fres da. Ellers så lagde jeg selv vannblokk med samme metode som skrue brukte på sin tdx-klon, hvor man kan få bra resultat med et minimum av verktøy.

Lenke til kommentar
Går du til noen som kan automatisjon får du ikke mye hjelp, det er vel CNC du mener, tooler. Eller kansje en Automatikkmekaniker kan hjelpe deg, men hadde heller satset på en CNC operatør.

Ossen kunskap og verktøy har du Ghost? Det du trenger er egentelig bare en fres, noe til å kappe enme med, og kansje en gjengetapp. Men du må kunne litt om fres før du begynner?

EDIT: du trenger ikke å ha en CNC fres, du kalrer deg veldig fint med en vanelig fres og et skyvelær.

7899510[/snapback]

det var automatikkmekanikker(elektriker)

kjenner en som driver med det og får så mye kobber jeg vil :)

har masse til overs.... :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...