muffe Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-05 15:03, skrev Blodhemn:Vil en 370W være i stand til å drive 4 5v vifter, 2 HD'er, 2 CD/DVD Drev, Floppy, HK, Kald Katode, 2-3 PCI kort og i framtiden en NV30? Vei ikke, men jeg kjører CD-ROM, 2 x HDD 2 x PCI kort, AGP kort, Floppy, 4 vifter, og seff HK og CPU. Alt dette på en 220 W PSU. PSU er forøvrig moddet, har satt inn en mere stillegående vifte, og den kan knapt høres. Det er en Forton Scoure PSU. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 11:22, skrev Blodhemn:Enermax'ene skal visstnok være stille, men det skulle nå denne leponten også være i følge enkelte kilder.. så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro :wink:Noen som har forslag? Jeg har Enermax Silent Plus med aktiv PFC. Jeg har også 4 Enermax regulerbare 80mm vifter i kabinettet. Disse er stilt ned til et minimum, på grensen til at de stopper (det betyr ikke på grensen til 0rpm altså). De støyer da svært lite. Enermax PSU´en er også manuelt justerbar, og støyer like lite som de nevnte kabinettviftene på minimum hastighet. Den er da svært støysvak. Anbefales :smile: Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Vil komme til å drive de 2 frontre kabinett viftene i lian li'en for å holde radiatoren kald, så det vil jo være litt bråk der inne uansett.. så en heeelt lydløs psu er ikke nødvendig, da tenker jeg vel kanskje mest på den modda Enermax'en til Noisecontrol.. Mulig jeg kanskje går for en Enermax Silent Plus 350W. Tviler vel egentlig litt på at å flytte temp-måleren i Leponten vil få den ned på et overkommelig nivå.. men sikkert nok til at jeg kan putte den i en annen pc, som ikke skal være så mye på som min skal;) Lenke til kommentar
chimera Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg har Chieftec 360W PSU med 12dB PAPST vifte som kjører på 8dB. Ut i fra tabellene til Papst.de er dette støy på omkring 6 dB! Den er rundt 40 grader den lufta som kommer ut(litt varmere enn kroppstemp). Har kjørt slik i et par måneder, ser ikke ut til å skade noen ting. Lenke til kommentar
stb Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Kom over en artikkel fra Tomshardware. Der han tar for seg 21 forskjellige strømforsyninger og tester dem ut for alt de kan. + Han setter ord på støynivået ved forskjellige strømforsyninger. http://www.tomshardware.com/howto/02q4/021...1021/index.html Her kommer spesielt en strømforsyning bra ut. Den er fra produsenten "Verax" ( http://www.verax.de ). Etter det jeg har funnet ut er det Fortron strømforsyninger som Verax har dempet og brukt bla sine vifter i. Samme strømforsyning er også i salg dempet med Pabst vifter, men disse er rimeligere. Mixroplex selger Fortron "standard". Fortron - "Pabst" eller Fortron - "Verax" er ikke i salg i Norge. Det går fint an å bestille datadeler tra Tyskland, men jeg har stor vegring mot det. Etter å ha gjort vurdert noe fram og tilbake har jeg kommet til at Noise Control's 370W nok er det beste (norske) alternativet til en standard PSU. (Jeg ønsker heller ikke å skru inne i PSUn). Prisen er imidlertid drøy... Lenke til kommentar
2roll Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Du skal nok ha rimelig høye krav til stille strømforsyning, dersom du trenger noe bedre enn Enermax Silent Plus. I tillegg til å være stille, så kan den flytte mye luft. Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Bestilte meg en 350W Enermax Silent Plus PSU fra microplex fredag kveld.. Så får vi se da... Håper bare alle pakkene mine kommer fram før jul Bestilte litt julegaver fra komplett og pcutstyr også.. Sånne "Fra Julenissen, Til Arild" - gaver Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Quote: Blodhemn skrev (2002-12-07 19:08):Håper bare alle pakkene mine kommer fram før jul :wink: Da er du opptimist. :smile: Jeg tror ikke du får den før jula, men det går ann at du er heldig :smile: Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Posten har sagt at alt som sendes før 14. skal komme frem før jul, innbiller jeg meg i allefall Men, så er jo sjappene travle da I følge Komplett's "track it!" så er pakkene mine sendt Så med mindre det blir innspill av typen force majeure så skal det vel gå bra PCutstyr.no er jeg derimot ikke helt sikker på.. synd pakkene fra komplett er stort sett ubrukelige fram til jeg får DDR minnet mitt fra PCutstyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå