Blodhemn Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Er som topic'en sier ute etter en veldig støylav PSU.. Er en smule lei av å høre på 520watt'en til til Lepont.. kan knapt høre meg selv tenke her Dette er jo alltid vanskelig, for hva som er støylavt er jo meget subjektivt. Jeg trenger noe med rundt 400 watt.. og jeg trenger noe som er stille.. Enermax'ene skal visstnok være stille, men det skulle nå denne leponten også være i følge enkelte kilder.. så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro Noen som har forslag? Lenke til kommentar
slettet Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 har bestillt enermax 431w psu, får den ut i veka. kan gje deg ein lyd når eg har installert den. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Ser at Netconnection selger en Thermaltake 400W PSU som de beskriver som "Ekstremt stillegående Thermaltake powersupply på <22dB lydnivå. Særdeles prisgunsting powersupply med aktiv PFC, støtte for PIV og AMD sertifisert" til bare 399,-. Jeg har ingen erfaring med denne PSUen eller webshopen, men begge virker helt greie. Noen som har handlet hos Netconnection eller som har prøvd Thermaltakes PSUer? Erfaringer? Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Å kalle den for ekstremt stillegående er vel å ta vel hardt i. Synes min modda cheiftech bråker mindre. (Og nei den er ikke varm) Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Nei, ekstremt stillegående er det vell ikke. Men mer at det er opp til 22 dB, altså det er maks. Men den er ekstremt stillegående til å bare koste 399,-. De fleste stillegående PSUer man ser til salgs koster 600,- og opp. Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Pris er egentlig ikke noe problem overhodet Betaler nesten hva det kan være for å bli kvitt dette bråket;) 1000,- + for en enermax er ikke noe problem hvis de er passelig fredelige. Jeg synes til sammenlikning at PSU'ene i Chieftec kabinettene (full tower dragon om jeg ikke tar feil) er relativt fredelige jeg da, i umoddet tilstand.... Skal ta en titt på tidligere nevnte PSU'er Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Noen som har noen personlige erfaringer om hvorvidt Enermax'ene f.eks er så støylave de skryter på seg å være? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Kafarsken, hvor stor er forsyningen din og hvilken mod har du gjort på den? vureder å 7V modde min chieftech 200W (m-atx) forsyning eller finne temp.sensoren og legge et kallere sted hvis det finnes Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 19:47, skrev Blodhemn:Noen som har noen personlige erfaringer om hvorvidt Enermax'ene f.eks er så støylave de skryter på seg å være? Jeg kjøpte meg for ca 2 mnd siden en Enermax silent plus: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...TNR=EG365PVEFMA og denne er jeg meget fornøyd med. Den kan du selv justere den ene viften til å bli så stille som du selv vil. Er en strømforsyning jeg absolutt vil anbefale deg. Lenke til kommentar
*tgg* Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Har ei 300W Fortron Source PSU som eg vart lei suset frå. Har fjerna den originale vifta og erstatta den med to Papst 8412ngml på 19db. Det bedra støynivået betraktelig. Neste trinn er å sette på getotech noisekiller tempsensor på viftene. og snu inntaket til å kome frå toppen av kabinettet kanskje? @rnf. Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg er ikke så veldig glad i tanken på å modde PSU'er for å være helt ærlig Tror jeg kanskje bør ha nærmere 431W enn 350W PSU. Hva er forskjellen på alle de forskjellige Enermax seriene.. Ser de har en liten link til forklaringer på microplex sidene, men det sier svært lite om lyd-forskjellen.. og det er det jeg er ute etter.. Den minst bråkete av gjengen.. Noen som kanskje har "ca. målinger" i dB på enermax 431W'ene ? Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg har en 370W NoiseControl PSU som jeg er meget godt fornøyd med. Det er en Enermax 431W som er modda av NoiseControl, med temperatur regulert viftehastighet. De to viftene som satt i Enermaxen er byttet ut med en PAPST vifte. Les mer på produktsiden hos Microplex http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=N...NC1898&toc=5060 Viftehastigheten er hos meg ca 800rpm, og jeg kan ikke høre noenting, men garanterer ikke at jeg har den beste hørselen heller da :smile: Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Vil en 370W være i stand til å drive 4 5v vifter, 2 HD'er, 2 CD/DVD Drev, Floppy, HK, Kald Katode, 2-3 PCI kort og i framtiden en NV30? Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Vet ikke hvor mye strøm en kaldkatode trenger, men resten skulle ikke være noe problem. Selv kjører jeg 5x120WD disker, en CD-ROM, Floppy, 2x120mm kabinettvifter @ 12V (1.25W pr stk) og har ikke noe problemer med det. Jeg har integrert grafikkort (845GE chipset), for på serveren min trenger jeg ikke noe fancy, så vet ikke helt hvor mye strøm et skikkelig grafikkort vil trenge, men tror ærlig talt at 370W bør holde for de tingene du beskrev. På spillemaskinen min gar jeg et Geforce4 MX, AMD 2000XP, 4x80mm kabinettvifter, og en 8mm CPU-vifte + diverse disker på en 300W PSU, og har aldri hatt noe problem med det heller. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg har et råd til deg Blodhemn. Skru opp strømforsyningen og finn temp.regulatoren. Det er en tempavhengig motstand (grønn farge) som er festet til kjøleribben med litt lim. Løsne den og dra den ut så langt bort fra kjøleribben som mulig. Det vil redusere hastigheten en del. Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Du kan også rykke ut ledningen til en eller flere av de tre viftene. Meget enkelt det også. Jeg har prøvd det på min egen Lepont 520W. Hvis du ikke er fornøyd med støyen da må du nok til å montere en støysvak Papst-vifte. Sjekk også denne tråden. [ Denne Melding var redigert av: durabit på 2002-12-05 15:42 ] Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Får vel kanskje skru opp saken og ta en titt i allefall.. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 jeg og har en psu som støyer. kan jeg ikke bare bytte ut vifta med en papst vifte? eller sette en motstand i den? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Fortron Source 350w på microplex hører du ikke før du er 10cm fra den. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Husker ikke hvilken det var, men jeg har kjøpt en Enermax (Silent Plus tror jeg) som hadde manuell viftestyring. Den virker brillefint. Har også 2 19dB Pabst-vifter i kabinettet og 1 stk Pabst på an Alpha ribbe. Disse kjøres med viftestyring. Selv om jeg senker hastigheten på pabstviftene, så overdøver de greit Enermax'en. Kjøres Enermaxen på full guffe, så bråker den en del. Ikke noe uling, men du hører det blåser. Men da flytter den MYE luft. Senkes hastigheten litt, så er den veldig behagelig. Hadde Enermax'en hatt en snillere pris, så vil jeg virkelig ha anbefalt den. Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Pris er egentlig ikke så viktig så lenge jeg beholder hørselen og unngår å "elektrifisere" meg selv eller værre - pc-komponenter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå