Gjakmarrja Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hei! Jeg benytter meg nesten daglig av en Spacestar, den er nå 5 år gammel. I det siste har ikke ABS funket, noe som ikke var noe enormt problem når den var "av". (ASB lyset...) Men nå i dag har den begynt og koble seg inn og ut, mens jeg kjører. Når ABS funker, funker den IKKE skikkelig. Man hører liksom litt summing, og det napper alltid i bremsepedalen. Men ABS funker da, når jeg tester skikkelig. Det er altså under vanlig kjøring at det napper og rykker i pedalen, ved vanlig kjøring. I lengden begynner dette å bli "litt" irriterende, hva kan dette komme av? Eventuelt hva det kan koste og fikse? Tusen Tusen takk for hjelp her. I motsetning til mine gjevnaldrene valgte jeg data fremfor bil å mekke på så jeg har ingen peiling Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 ABS kobler seg altså inn når jeg bremser vanlig, noe som er litt irriterende. *bump* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Har du dekk med forsjellige rulleomkrets? eller reservehjul e.l. Dette kan lure følerne til å tro at noen av hjulene har ulik hastighet og slår dermed inn abs`en. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Hmm nei, alle dekkene er like. ABS faller ut innimellom, og av og til så funker den. Men den napper i bremsepedalen ved vanlig bremsing. Kan jeg kommet anig noe og skadet noe? Hvor ligger egentlig sensorene? Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg har teves mkII abs-system på min bil og dersom en av hjulsensorene ikke induserer nok spenning kan abs-hjernen tro at hjulet blokkeres og det vil rykke og nappe i pedalen. Dersom systemet i mitsu'en reagerer på forskjellig rulleomkrets er det nok ikke samme som systemet i bilen min, som bare reagerer på hvert individuelle hjul's hastighet (induserte spenning). Hvis du ikke klarer å finne noe lesestoff om emnet så er vel merkeverkstedet den plassen som kan gi deg det mest riktige svaret Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Den havner nok ikke på verksted med det første. Hmm oki, kan en sensor bli ødelagt av at man kommer anig noe? Men hva kan da få den til å totalt koble ut innimellom? Går det ikke an å laste ned en Repair manual eller noe? Endret 11. februar 2007 av chills Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Det er garantert noe utvikling ifra 89 til 02... scorpio har jo en meget spesiell pumpe til abs. Dyr er den også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå