DesertGlow Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Nå er jeg for å være helt ærlig dritt lei. Jeg har ventet på at Nvidia skulle slippe nForce4-drivere i lang tid i håp om at det skulle fikse mine problemer med at C'n'Q ikke fungerer i Windows Vista. Nå har jeg lastet ned de offisielle driverne, og det hjalp ikke på. AMD sier at funksjonen skal være inkludert i Vista, og har ikke lagt ut noen drivere på sine nettsider. Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg aktiverer C'n'Q i Vista? Jeg har valgt "power sawer" i innstillingene, men det hjelper ingen ting. Begge kjernene mine fyrer på 2,4 GHz. Og ja, funksjonen er aktivert i BIOS og fungerer med XP. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Tja? Ser dårlig ut for noen.. http://forums.amd.com/index.php?showtopic=...entry1364086104 Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Da blir det en telefon til Microsoft i morgen, og hjelper ikke det på så blir dette den siste AMD-maskinen jeg har i alle fall. Vista skal være energibesparende my ass... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg har i dag vært i kontakt med to av ekspertene på området i Microsoft Norge, og ingen kunne gi noe svar på problematikken. Konklusjonen bør altså være at Vista og AMD-prosessorer ikke er en spesielt fornuftig kombinasjon. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Det er vel helst Microsoft sitt problem og ikke AMD? Lenke til kommentar
Ace Rimmer Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Det kommer garantert en patch som fikser det. Konklusjonen er vel at man bør vente med Vista til barnesykdommene er kurert og driverne er på plass? Just my two cents.. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 regner med du har sjekket at det er aktivert i bios? funker dog ikke her heller (vista home premium amd x2 4200+) speeden på cpu'n justeres ikke automatisk Lenke til kommentar
stbf Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei, jeg hadde det samme problemet. Det viste seg at det som skulle til var å oppdatere BIOS. Jeg har MSI K9N Platinum. Lenke til kommentar
Kakel Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 er jo ett microsoft problem da, vis det fungerer i XP da. BTW AMD>ALL Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det kommer nok en fix snart, og ja Vista er jo forholdsvis fersk ennå så litt tolmodighet kan lønne seg. Husk bare på at overklokking ikke er lurt med C&Q aktivert Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Hei, jeg hadde det samme problemet. Det viste seg at det som skulle til var å oppdatere BIOS. Jeg har MSI K9N Platinum. 7969989[/snapback] Hvilken BIOS har du, og hvilket operativsystem? Jeg har siste offisielle BIOS til mitt MSI K9N SLI platinum, og Vista x64 ultimate. EDIT: hadde det nesten der ett øyeblikk.. Fikk opp strømsparingsalternativer for prosessor i strømsparingsplanene, men det medførte å tvinge igjennom en installering av drivere til xp x64.. funket dårlig.. valgte å gå tilbake.. noen andre som har noen løsninger? Endret 18. juni 2007 av Slettet+127836 Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hvordan aktivere Cool'n'quiet i Vista? Dette fungerer bra på min maskin, alt går pent og rolig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 er kjent med det sagnomsuste fenomenet "processor power management", men det er ikke alltid den kommer opp, hos meg kom den kun opp etter at jeg tvang igjennom en ikke fungerende driver.. Det må da være andre løsninger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå