Gå til innhold

Hvordan aktivere Cool'n'quiet i Vista?


Anbefalte innlegg

Nå er jeg for å være helt ærlig dritt lei. Jeg har ventet på at Nvidia skulle slippe nForce4-drivere i lang tid i håp om at det skulle fikse mine problemer med at C'n'Q ikke fungerer i Windows Vista.

 

Nå har jeg lastet ned de offisielle driverne, og det hjalp ikke på.

 

AMD sier at funksjonen skal være inkludert i Vista, og har ikke lagt ut noen drivere på sine nettsider.

 

Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg aktiverer C'n'Q i Vista? Jeg har valgt "power sawer" i innstillingene, men det hjelper ingen ting. Begge kjernene mine fyrer på 2,4 GHz.

 

Og ja, funksjonen er aktivert i BIOS og fungerer med XP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet+127836
Hei, jeg hadde det samme problemet. Det viste seg at det som skulle til var å oppdatere BIOS. Jeg har MSI K9N Platinum.

7969989[/snapback]

 

Hvilken BIOS har du, og hvilket operativsystem?

 

Jeg har siste offisielle BIOS til mitt MSI K9N SLI platinum, og Vista x64 ultimate.

 

EDIT: hadde det nesten der ett øyeblikk.. Fikk opp strømsparingsalternativer for prosessor i strømsparingsplanene, men det medførte å tvinge igjennom en installering av drivere til xp x64.. funket dårlig.. valgte å gå tilbake.. noen andre som har noen løsninger?

Endret av Slettet+127836
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

er kjent med det sagnomsuste fenomenet "processor power management", men det er ikke alltid den kommer opp, hos meg kom den kun opp etter at jeg tvang igjennom en ikke fungerende driver.. Det må da være andre løsninger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...