-Serenity- Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Har en Passat 97 med ei fører-dør som nekter å smekke igjen når det blir noe særlig kuldegrader. Jeg må mao holde igjen døren mens jeg kjører. Tidligere bedret det seg da det ble litt varme inni bilen, men i det siste når det nå har vært rundt -15 minus om natta og morgenen er det ikke sjans. Andre som har samme problem? Jeg fikk et verksted til å smøre ting og tang i mekanismen, men det hjalp lite. Jeg bevitnet at han fjernet trekket på innsiden osv, og det var jo en prosedyre i seg selv, så det er ikke noe jeg skal foreta meg på egen hånd. Andre som har råd om noe jeg kan gjøre selv? Bortsett fra å skaffe meg garasje selvsagt... Har jo ikke fått igjen døra på ei uke nå... Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Har en Passat 97 med ei fører-dør som nekter å smekke igjen når det blir noe særlig kuldegrader. Jeg må mao holde igjen døren mens jeg kjører. Tidligere bedret det seg da det ble litt varme inni bilen, men i det siste når det nå har vært rundt -15 minus om natta og morgenen er det ikke sjans. Andre som har samme problem? Jeg fikk et verksted til å smøre ting og tang i mekanismen, men det hjalp lite. Jeg bevitnet at han fjernet trekket på innsiden osv, og det var jo en prosedyre i seg selv, så det er ikke noe jeg skal foreta meg på egen hånd. Andre som har råd om noe jeg kan gjøre selv? Bortsett fra å skaffe meg garasje selvsagt... Har jo ikke fått igjen døra på ei uke nå... 7894457[/snapback] Samme på min Honda crv-98. Regner med å måtte ta av dørtrekket(plast dekselet) og smøre opp all mekanikk. Jeg tror ikke dette er i selve dørlåsen. Funker noen ganger: hold døren inntil og dra i døråpneren og slipp den brutalt. Da har den låst seg på min noen ganger... Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Har en Passat 97 med ei fører-dør som nekter å smekke igjen når det blir noe særlig kuldegrader. Jeg må mao holde igjen døren mens jeg kjører. Tidligere bedret det seg da det ble litt varme inni bilen, men i det siste når det nå har vært rundt -15 minus om natta og morgenen er det ikke sjans. Andre som har samme problem? Jeg fikk et verksted til å smøre ting og tang i mekanismen, men det hjalp lite. Jeg bevitnet at han fjernet trekket på innsiden osv, og det var jo en prosedyre i seg selv, så det er ikke noe jeg skal foreta meg på egen hånd. Andre som har råd om noe jeg kan gjøre selv? Bortsett fra å skaffe meg garasje selvsagt... Har jo ikke fått igjen døra på ei uke nå... 7894457[/snapback] Hadde samme problem med passasjerdøren på min Audi 80. Jeg smurte bare selve låsemekanismen med låsoljen jeg hadde liggende, og alt har fungert siden Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Har en Passat 97 med ei fører-dør som nekter å smekke igjen når det blir noe særlig kuldegrader. Jeg må mao holde igjen døren mens jeg kjører. Tidligere bedret det seg da det ble litt varme inni bilen, men i det siste når det nå har vært rundt -15 minus om natta og morgenen er det ikke sjans. Andre som har samme problem? Jeg fikk et verksted til å smøre ting og tang i mekanismen, men det hjalp lite. Jeg bevitnet at han fjernet trekket på innsiden osv, og det var jo en prosedyre i seg selv, så det er ikke noe jeg skal foreta meg på egen hånd. Andre som har råd om noe jeg kan gjøre selv? Bortsett fra å skaffe meg garasje selvsagt... Har jo ikke fått igjen døra på ei uke nå... 7894457[/snapback] Hadde samme problem med passasjerdøren på min Audi 80. Jeg smurte bare selve låsemekanismen med låsoljen jeg hadde liggende, og alt har fungert siden 7895248[/snapback] takk for tipet! jeg prøver dette på min. Virkelig mye styr å demontere hele dørtrekket! Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Har en Passat 97 med ei fører-dør som nekter å smekke igjen når det blir noe særlig kuldegrader. Jeg må mao holde igjen døren mens jeg kjører. Tidligere bedret det seg da det ble litt varme inni bilen, men i det siste når det nå har vært rundt -15 minus om natta og morgenen er det ikke sjans. Andre som har samme problem? Jeg fikk et verksted til å smøre ting og tang i mekanismen, men det hjalp lite. Jeg bevitnet at han fjernet trekket på innsiden osv, og det var jo en prosedyre i seg selv, så det er ikke noe jeg skal foreta meg på egen hånd. Andre som har råd om noe jeg kan gjøre selv? Bortsett fra å skaffe meg garasje selvsagt... Har jo ikke fått igjen døra på ei uke nå... 7894457[/snapback] Hadde samme problem med passasjerdøren på min Audi 80. Jeg smurte bare selve låsemekanismen med låsoljen jeg hadde liggende, og alt har fungert siden 7895248[/snapback] Samme skjedde med min 80 også. Brukte masse låsolje + no "verktøykasse på boks" Gikk fint det. Lenke til kommentar
stgbrt Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Samme problemet på min saab 9000 -95 modell, og kun når det har vært beinkaldt på natta. Sprayer låsemekanismen med låsespray, lar det fungere litt, lukker og åpner låsmekanismen i døra et par ganger. Og vips! like fin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå