Danny92 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Hei Hei! Jeg lurte på om noen kan fortelle meg ossen jeg kan inkludere forume på hjemmesiden ? Jeg har set det mange andre steder, så da lurer jeg på ossen. Endret 7. februar 2007 av dannyboy_1992_ Lenke til kommentar
eigan Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Du har flere muligheter: Først må du velge hvilke forum du vil ha: SimpleMachines --Bra forum, med mange funksjoner, samt att det er lett å oppdatere forumet, men det er vanskerlig å finne gode design. phpBB --Greit forum, det er vannskligere å innstallere "packager", det som er en fordel, det er det at det finnes mange bra designs.. InvisionPowerBoard --Aldri brukt dette før, grunnet at det koster penger. Det jeg hvet er at diskusjon.no bruker dette forumet. Yabbforum --Ikke prøvd før.. ####### -INNSTALLERING- ####### #1 Manuell -Du kan laste ned forumet fra deres hjemmesider, Når du har lastet det ned, så unzipper du det, så laster du det opp på ftp/serveren din. Det skal følge med en Innstall.php fil, som du bare åpner i nettleseren din. Da vil det komme mer utfyldende informasjon. #2 "Automatisk" -Hvis webhosten har noe som heter kontrollpanel, f.eks. Cpanel. Så kan du innstallere det derfra. På Cpanel, kan man trykke på noe som heter Fantastico, da er det masse du kan innstallere derfra, bla. forum. Følg deretter instruksjonene.. HINT: Ikke legg forumet i en mappe som heter Forum eller noe i den duren, da det er større sjanse for at så kalte robotter spammer forumet. Lykke til! Endret 7. februar 2007 av Mr Chief Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg har phpbb instalert, så jeg skal prøve meg i morgen jeg Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Hva gjør man når man ikke har Cpanel ? For jeg har ikke det jeg :S Edit: sorry dobbelposting! Endret 9. februar 2007 av dannyboy_1992_ Lenke til kommentar
eigan Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Det står forklart i posten min.. Du kan laste ned forumet fra deres hjemmesider, Når du har lastet det ned, så unzipper du det, så laster du det opp på ftp/serveren din. Det skal følge med en Innstall.php fil, som du bare åpner i nettleseren din. Da vil det komme mer utfyldende informasjon og forumet blir innstallert.. Du må ha klart brukernavn og passord til db, da dette skal brukes for å lage datbasen til forumet. Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Ja, men jeg har instaleret forume for mange månder siden, jeg vil bare includere på hjemmesiden. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Legg en link på hjemmesiden din til formet ? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Nei, tror det han vil er at å bruke php til å inkludere det på selve siden, altså man må ikke inn på /forum som har stygt design og ikke link tilbake til forsiden for å lese forumet.. Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg mener at jeg vil ha forume på hjemmesiden f. eks: ha det på forsiden av hjemmesiden, skal ha det til noen få diskusjoner avsteminger osv.. Her er det en side som har det jeg mener: http://www.php-nuke.no/ også ser du litt lengre ned på siden, der ser du forume mit i siden. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Dette lurer jeg på og. Har prøvd og prøvd, men jeg får ikke til. <?php include("/phpBB2/"); ?> funker ikke, for da finner jo ikke selve forumet det som den inkluderer. Iframe fucker egentlig opp alt...ser stygt ut (selv om jeg tar bort border osv) Så jeg leter egentlig etter det samme? Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Da er vi to om det da Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Dette lurer jeg på og. Har prøvd og prøvd, men jeg får ikke til. <?php include("/phpBB2/"); ?> 7912446[/snapback] Det funker jo ikke da, fordi den må ha ei fil å inkludere, alstå prøv; PHP <?phpinclude("/phpBB2/index.php"); ?> Har ikke testa det selv, men tror det funker? Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Har prøvd det tusen vis av ganger men det går ikke! Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Vist eg ikkje tar heilt feil så må du koble deg opp mot phpBB databasen fra din eksisterene side og hente ut den informasjonen du trenger. Går ikkje ann å bare inkludere en av phpBB sidene.. Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Okey, men ossen gjør man det da ? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Ok, hvis du ikke MÅ bruke phpBB2, så annbefaler jeg Simple Machines! http://www.simplemachines.org/ Da kan du bruke denne enkle linjen med kode: PHP <?php include('http://linktilforum.her/SSI.php?ssi_function=boardNews;board=2.0'); ?> Funker fett hos meg! Hvis du ser på koden så ser du: boardNews (att den skal hente det ut som nyheter); board=2.0 (kategori 2, root, ingen undermapper) Endret 10. februar 2007 av Yaricks Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Surfa litt på SMF sine sier og fant at det finnes masse convertere som gjør at du kan konvertere alle poster osv. fra det meste av forum som ligger på nettet! SMF er knall bra, lett å bruke, og har masse funksjoner! Annbefales! Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Ja, jeg bruker smf nå! Syntes det var bedre en phpbb i hvertfal! Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Jeg får denne feilmelingen jeg: Warning: include(smf/SSI.php?ssi_function=boardNews;board=2.0) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in on line 153 Warning: include() [function.include]: Failed opening 'smf/SSI.php?ssi_function=boardNews;board=2.0' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php5:/usr/share/php') in on line 153 Edit: Kanskje ikke hotserv tilater det ? Endret 10. februar 2007 av dannyboy_1992_ Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Jepp, fikk den jeg og første gang jeg testa scriptet, fyr inn hele linken til forumet altså http://www.detteerminnettside.com/smf/SSI.php osv osv. EDIT: Det feilmeldingen sier er jo at det er en include feil, altså den finner ikke filen. Endret 10. februar 2007 av Yaricks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå