Gå til innhold

Inkludere forume på hjemmesiden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har flere muligheter:

Først må du velge hvilke forum du vil ha:

SimpleMachines

--Bra forum, med mange funksjoner, samt att det er lett å oppdatere forumet, men det er vanskerlig å finne gode design.

phpBB

--Greit forum, det er vannskligere å innstallere "packager", det som er en fordel, det er det at det finnes mange bra designs..

InvisionPowerBoard

--Aldri brukt dette før, grunnet at det koster penger. Det jeg hvet er at diskusjon.no bruker dette forumet.

Yabbforum

--Ikke prøvd før..

####### -INNSTALLERING- #######

#1 Manuell

-Du kan laste ned forumet fra deres hjemmesider, Når du har lastet det ned, så unzipper du det, så laster du det opp på ftp/serveren din. Det skal følge med en Innstall.php fil, som du bare åpner i nettleseren din. Da vil det komme mer utfyldende informasjon.

#2 "Automatisk"

-Hvis webhosten har noe som heter kontrollpanel, f.eks. Cpanel. Så kan du innstallere det derfra.

På Cpanel, kan man trykke på noe som heter Fantastico, da er det masse du kan innstallere derfra, bla. forum. Følg deretter instruksjonene..

HINT: Ikke legg forumet i en mappe som heter Forum eller noe i den duren, da det er større sjanse for at så kalte robotter spammer forumet.

Lykke til! :thumbup:

Endret av Mr Chief
Lenke til kommentar

Det står forklart i posten min..

Du kan laste ned forumet fra deres hjemmesider, Når du har lastet det ned, så unzipper du det, så laster du det opp på ftp/serveren din. Det skal følge med en Innstall.php fil, som du bare åpner i nettleseren din. Da vil det komme mer utfyldende informasjon og forumet blir innstallert..

Du må ha klart brukernavn og passord til db, da dette skal brukes for å lage datbasen til forumet.

Lenke til kommentar

Dette lurer jeg på og. Har prøvd og prøvd, men jeg får ikke til.

<?php

include("/phpBB2/");

?>

funker ikke, for da finner jo ikke selve forumet det som den inkluderer.

Iframe fucker egentlig opp alt...ser stygt ut (selv om jeg tar bort border osv)

Så jeg leter egentlig etter det samme?

Lenke til kommentar
Dette lurer jeg på og. Har prøvd og prøvd, men jeg får ikke til.

<?php

include("/phpBB2/");

?>

7912446[/snapback]

Det funker jo ikke da, fordi den må ha ei fil å inkludere, alstå prøv;

PHP
<?php

include("/phpBB2/index.php");

?>

Har ikke testa det selv, men tror det funker?

Lenke til kommentar

Ok, hvis du ikke MÅ bruke phpBB2, så annbefaler jeg Simple Machines!

http://www.simplemachines.org/

Da kan du bruke denne enkle linjen med kode:

PHP

<?php include('http://linktilforum.her/SSI.php?ssi_function=boardNews;board=2.0'); ?>

Funker fett hos meg! :)

Hvis du ser på koden så ser du: boardNews (att den skal hente det ut som nyheter); board=2.0 (kategori 2, root, ingen undermapper)

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar

Jeg får denne feilmelingen jeg:

Warning: include(smf/SSI.php?ssi_function=boardNews;board=2.0) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in on line 153

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'smf/SSI.php?ssi_function=boardNews;board=2.0' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php5:/usr/share/php') in on line 153

Edit: Kanskje ikke hotserv tilater det ?

Endret av dannyboy_1992_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...