Glorfindel Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg har et problem jeg ikke blir kvitt og skriver det på engelsk da jeg prøver meg på flere fora: I keep getting "The device, \Device\Ide\iaStor0, did not respond within the timeout period." from a RAID1 set sometimes when I write to the drive. I can also notice a "hang" of about 1 second when this happens. It logs at least one error at every boot. My setup: P5W DH Dlx bios 1707 No overclocking. No voltage manipulation. iaStor.sys either 5.7.0.1011 or 6.2.0.2002 (same result with either) No raid manager installed Disks 1 and 2 connected to SATA4 and SATA3 and set as RAID0 (no problems reported). This is disk1 Disks 3 and 4 connected to EZ_RAID1 and SATA1 and set as RAID1 (iaStor errors). This is disk0 All 4 disks are Samsung Spinpoint 200GB and equal. Both EZ_RAID straps have been removed. In ICH7 BIOS all is well (have lost a RAID1 disk once) and I see all 4 disks with valid serial numbers. So, what is triggering this error? Are the disks connected in a "good" way? I do really need help on this one. I've read through a lot of threads, but can't seem to find equal setups to mine. And iaStor errors reported that I've seen have been related to driver or memory voltage (?). Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hei! Jeg har opplevd det samme.. jeg får samme feilmelding.. jeg har prøvd endel forskjellige ting.. (byttet både PSU og hardisker), jeg har nå 150GB Raptor som master og har henholdsvis en 250 og 500 GB disker i tillegg.. (så jeg tror ikke det er diskene)... Dette må være noe med kontrolleren.. og driverene.. W Lenke til kommentar
Glorfindel Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Hei! Jeg har opplevd det samme.. jeg får samme feilmelding.. jeg har prøvd endel forskjellige ting.. (byttet både PSU og hardisker), jeg har nå 150GB Raptor som master og har henholdsvis en 250 og 500 GB disker i tillegg.. (så jeg tror ikke det er diskene)... Dette må være noe med kontrolleren.. og driverene.. W 7927843[/snapback] Har reinstallert maskinen og testet omstendig. Med EZ_RAID strappene fjernet får man feil (av-og-til) på den disken som er koblet på EZ_RAID1 pluggen. Ved å sette inn strappene som forklart i boken forsvinner feilen. Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hmm.. litt pinlig at jeg ikke sjekket dette litt tidligere i prosessen.. men her hos meg så forsvant alle meldinger og problemer etter at jeg byttet den ene SATA-kabelen.. W Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå