BlackDeath Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Vi har et par maskiner som vi ønsker å teste med max varmeutvikling på CPU, RAM, Chipseth++. Meningen er å provosere frem så høy temperatur som mulig i kabinettet. Jeg er derfor på jakt etter programvare som kan stresse maskinene max. Er det noen som har tips om programvare som er egnet. Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 DavidS: Hva gjorde du for å drepe PC'n da? Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Spilte cs, så hang det seg og når får jeg ikke bootet opp, har sendt mail til komplett i går. Utdrag fra mailen til komplett: Jeg kjøpte i sommer noe hardware fra dere. Dette var 1stk AMD Athlon XP2000+ cpu, 1 stk MSI KT3 Ultra hovedkort og 1 stk DDR-DÌMM pc2100 256mb ram. I helga "hang" pcen seg mens jeg spilte Halflife. Da jeg skulle starteigjen var noe galt og jeg fikk ikke opp noe på skjermen, med til hovedkortet fulgte det med en "blokk" med 4 dioder som viser om det er noe feil med pcen, først lyste den bare rødt, så viste den problemer med ram, VGA Bios og chipset. Jeg prøvde og fikse det flere ganger men det virket ikke så jeg demonterte hele maskinen og sjekket all hardware for synlige feil og satte den sammen igjen, da ville den boote opp, men etter 2 minutter skrudde den seg av igjen og ville ikke starte, alle de samme problemene kom tilbake på samme måte og maskinen rett og slett nektet og boote. Jeg er derfor litt usikker på hva som er feil siden den viser forskjellige feil hver gang. Hva skal jeg gjøre med denne hardwaren? Hva tror dere.. :razz: [ Denne Melding var redigert av: DavidS på 2002-12-03 12:04 ] Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Har du klokket opp PCen da? En ting du kan gjøre er jo å sette i bare de delene som er mest nødvendig for å boote, og så bytte ut en og en ting etterhvert. Men hvis noe er galt med noe HW, så kan du risikere å føkke opp de nye tingene du setter i også :S Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Hvor får jeg tak i prime95? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 http://www.google.com/search?q=prime95+dow...=utf-8&oe=utf-8 Kanskje lurt og Google litt. Vil heller anbefale Sandra jeg da. Det kan jo teste endel andre ting også. Er jo også gratis det da. (Standard versjonen) Lenke til kommentar
Einar^ Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 har du prøvd å ta ut og inn BIOS batteriet?? Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 hot potato,sisoft sandra og prime 95 er "gode" valg til stressing av cpu.. bare vær forsiktig så du ikke kverker pc'en under testingen :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå