Cabito-onan Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg har i det siste prøvd å sette opp et trådløst nettverk hjemme. Nettverket består bl.a. av Linksys WRT54G v5.1 trådløs router og Linksys Wireless-G Range Expander WRE54G ver.3-EU. Når jeg prøver å konfigurere Wireless-G Range Expander ved å gå inn på http://192.168.1.240 v.h.a. nettleseren får jeg følgende feilmelding: Windows - Systemfeil Det finnes en IP-adressekonflikt med et annet system på nettverket Feilmeldingen dukker også opp fra tid til annet på andre datamaskiner koblet til det trådløse nettverket. Feilmeldingen dukket første gang opp, når jeg prøvde å konfigurere Expander’en etter å ha gjort om sikkerhetsinnstillingene på routeren. Hva kan jeg gjøre for å fjerne denne konflikten? Mange takk for alle svar. Hilsen Cabito-onan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 bytt ip adresse på et av systemene. Lenke til kommentar
Cabito-onan Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 bytt ip adresse på et av systemene. 7894152[/snapback] Ok, men hvor finner jeg IP-adressen til f.eks. expander'en og hvordan finner jeg en ledig IP-adresse som jeg kan erstatte den gamle med? Hilsen Cabito-onan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 det burde stå hvis du kommer inn på expander'en. der skal du kunne bytte ip Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 det burde stå hvis du kommer inn på expander'en. der skal du kunne bytte ip 7895088[/snapback] Har noe lignende problem. Jeg har innstillt min wre54g til ip-adresse 192.168.1.240, men nettleseren min klarer ikke å finne den. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå