Anborn Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 I anledningen ny prosessor (xp2000) trengte jeg nytt hovedkort og som jeg som regel gjør sjekket jeg hva komplett kunne tilby. Spill nytt Asus A7V8X så jo lovende ut helt til det tok knekken på prosessoren min. Tenkte det var prosessoren siden min Duron 750 gikk helt fint, så jeg gikk til anskaffelse av en ny CPU(xp2000), men også denne tok kvelden. Fikk boota med begge CPUene, stilt inn mhz i Biosen, men etter dette var det ikke mer liv. Så fikk jeg høre om andre som hadde problemer med samme HK og jeg sendte det i retur og ba komplett om å erstatte CPUene, da de hadde sendt meg et HK som som tok knekken på de. Har alltid tenkt at det var en fordel med komplett at de ordna opp for seg. Men i dag fikk jeg beskjed om at de hadde testet det og at det fungerte helt fint og det var sendt i posten til meg igjen. De tror tydeligvis at jeg akter å prøve en ny CPU i HKet, men der tar de feil. Hvordan kan de være så arrogante at de bare sender det tilbake når jeg sendte de to døde CPUer med HKet? Anborn Lenke til kommentar
moft Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 - hvordan kan du være så arrogant og mene at hovedkoret "ødelegger" CPUer etter å bare ha prøvd én CPU ? (regner ikke med en prehistorisk Duron) :smile: dessuten er min erfaring med hobbemekkere at det ofte er manglende testing , som hos deg. (en erfaren "PCmekker" piper ikke her på forumet om ubetydelige og ikke godt dokumenterte DOA/RMA saker og lager "VG-overskrifter" av det.) du skulle ha testet disse "ødlagte" processorene på en annen maskin for å sjekke at dem virkelig ver kaputt , dessuten har du ikke prøvd å boote med "instert" inne. [ Denne Melding var redigert av: moft på 2002-12-03 10:54 ] Lenke til kommentar
Anborn Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 10:53, skrev moft:- hvordan kan du være så arrogant og mene at hovedkoret "ødelegger" CPUer etter å bare ha prøvd én CPU ? (regner ikke med en prehistorisk Duron):smile: Takker for en hyggelig tone... De to XPene funket fint i PCene til to kompiser av meg. Jeg tok de ut av de sine PCer og satte de rett inn i min. La de aldri fra meg. bare vasket de med Isopropanol og la på nytt lag med goop. Hvorfor regner du ikke med en Duron? Quote: dessuten er min erfaring med hobbemekkere at det ofte er manglende testing , som hos deg. Testet begge CPUene i PCen til en kompis etter at de var ødelagt og etter at en lokal butikk hadde testet de. Quote: (en erfaren "PCmekker" piper ikke her på forumet om ubetydelige og ikke godt dokumenterte DOA/RMA saker og lager "VG-overskrifter" av det.) Du er vel erfaren du da, siden du svarer på den måten du gjør? Hvorfor ikke bare be meg fylle ut med mer info da? Quote: du skulle ha testet disse "ødlagte" processorene på en annen maskin for å sjekke at dem virkelig ver kaputt , dessuten har du ikke prøvd å boote med "instert" inne. Hvordan vet du at jeg ikke har bootet med "insert" knappen inne? Anborn Lenke til kommentar
bentose Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Prøv å få informasjon fra Komplett om kva for prosessor dei brukte under testen og kva for slags vifter dei brukte. Vis også gjerne fram korrespondansen mellom deg og firmaet du klagar på slik at andre kan vere sikre på at dei får gjere ei objektiv vurdering. Dersom Komplett har brukt same sort prosessor og alt fungerte så er det nok svært fristande å sende kortet tilbake til klagaren med beskjed om at kortet er OK. For deg vil dette verke arrogant då all di erfaring med dette kortet viser det stikk motsatte. Kanskje har litt for mange folk prøvd å få erstatta overklokka prosessorar hjå dei. (Enkelte skryter av det her på forumet). Dette bør sjølvsagt ikkje gå ut over uskyldige, men du kan t.d. ikkje få godkjent like store rusthol på ein Volvo som på ein Mazda der eg kjem i frå. (0.5cm kontra 10cm utvendig framskjerm på begge) Som Volvoeigar så verte ein her mistenkeleggjort. Bent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå