>Jonas< Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Har trådløst nettverk her hjemme. Men på rommet mitt har jeg to pc'er. Jeg har en trådløs router stående å støve ned, så jeg lurer på om jeg kunne brukt switchen i denne. Så ville det gått og kjørt kablet og trådløst på disse samtidig? Har laget en fin tegning så dere skal skjønne poenget mitt (Btw så glemte jeg switchen i mellom ) Grunnen til dette er at jeg ikke får mer enn 11-36 mbps med det trådløse nettverket. Så jeg ønsker større hastighet.. Streaming av video/filmer er også ønskelig. Noen som hvet hvordan dette fungerer? Bra? Endret 7. februar 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Skjønner ikke hva du mener. For å bruke wi-fi må du jo koble den trådløse routeren til bredbåndsrouteren din... + trådløse krot (pcmcia evt. til laptoppen og pci til den stasjonære)... Men tror jeg misforstår deg.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Ja, det vil fungere. Du har trådløst nettverskort i begge maskinene? Da må du lage to forskjellige nettverk. F.eks 10.0.0.1 - 10.0.0.2 på det trådløse, men 11.0.0.1 og 11.0.0.2 på det kablete. Når du da skal streame video via det kablete, må du da gå inn på den ipadressen som begynner på 11.0.0.*. Skjønte du? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Ja, det vil fungere. Du har trådløst nettverskort i begge maskinene?Da må du lage to forskjellige nettverk. F.eks 10.0.0.1 - 10.0.0.2 på det trådløse, men 11.0.0.1 og 11.0.0.2 på det kablete. Når du da skal streame video via det kablete, må du da gå inn på den ipadressen som begynner på 11.0.0.*. Skjønte du? Kan jeg da lage en brokobling mellom de to kortene? Vil jeg få opp to ulike nettverk med de samme pc'ene i, i Mine Nettverkssteder da? Hvordan blir kvaliteten på streaming av film? Btw så kan jeg jo droppe switchen og kjøre med kryssa tp kabel istedet Endret 7. februar 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Nei, da bør du ikke lage en brokobling mellom kortene. Nei, du vil heller ikke få opp to forskjellige nettverk i mine nettverkssteder. Kvaliteten endrer seg ikke noe den ... Kvaliteten er konstant, uansett metode du velger å overføre den på. Men du vil oppleve mindre stopp mitt i filmen, hvis det er det du er plaget med. BTW. Nyere maskiner trenger ikke krysset kabel for å få nettverk med bare kabel. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Nei, da bør du ikke lage en brokobling mellom kortene. Nei, du vil heller ikke få opp to forskjellige nettverk i mine nettverkssteder.Kvaliteten endrer seg ikke noe den ... Kvaliteten er konstant, uansett metode du velger å overføre den på. Men du vil oppleve mindre stopp mitt i filmen, hvis det er det du er plaget med. BTW. Nyere maskiner trenger ikke krysset kabel for å få nettverk med bare kabel. 7893316[/snapback] Hva vil komme opp i Mine Nettverkssteder da? Vil jo gjerne ha tilgang til begge nettverkene og alle skriverne mine fra begge pc'ene.. Men hvorfor denne stoppen midt i filmen? Har ikke streamet noe før, siden signalstyrken og hastigheten har vært litt ustabil.. Endret 7. februar 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hvis du er uheldig, vil du ikke få opp noe på mine nettverkssteder, men du kan heller skrive \\ipadresse (eks. \\11.0.0.1) i kjør på startmenyen, da kommer du direkte inn på den maskinen du vil. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Men hvorfor denne stoppen midt i filmen? Har ikke streamet noe før, siden signalstyrken og hastigheten har vært litt ustabil.. Noen ganger blir det stopp i filmen, fordi maskinen din ikke laster ned hele filmen når du streamer, bare en liten "buffer" som varer i noen sekunder. Hvis nettet ditt er tregt, vil det ta lang tid å laste ned den bufferen, og da blir det en stopp mellom hver buffer. På lokalnettverk er dette somregel skjelden et problem, selv med trådløst. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Okaj! Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå