lasse_hansen87 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hei sann.. Har hovedkortet MSN 975X Platinum PowerUP edition. Med Vista Ultimatet.. driver å ser etter en driver for harddisken min, S-ATA driver. Hvem skal jeg bruke: JMicron IDE/SATA RAID Driver Intel ICH7R/ICH8R SATA RAID Driver JMicron IDE/SATA RAID Driver Intel IAA RAID Edition for ICH7R Trenger seriøst hjelp.. Håper noen kan fortelle meg hvem jeg skal bruke... Og en annen liten ting, hva er dette for en driver: Intel INF Drivers for 975 Chipsets? Må/bør denne legges inn?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Drivere pleier å følge med en CD til hovedkortet. Eller du finner det på nettsiden til produsenten. Du skal antagelig ikke bruke RAID driver. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 har nå vista, og cdèn jeg fikk med fungerer ikke.. var inne på produsentens hjemme side, og fant disse over nevnte drivrene for mitt hovedkort, hva bør jeg velge?? Ingen?? Bare bruke den vista har lagt inn automatisk? eller bør jeg velge en annen av de overstående?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg skal ikke si noe med sikkerhet, men siden Vista er så nytt vil jeg tro det er god sjangs for at medfølgende drivere er helt i orden. RAID drivere er for oppsett med RAID, og trengs ikke ellers. http://no.wikipedia.org/wiki/Raid Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Bare for ordens skyld, harddisken trenger ikke driver, det er SATA-kontrolleren som trenger driver. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 altså, bør jeg legge inn en driver til SATA-kontrollen? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hei sann.. Har hovedkortet MSN 975X Platinum PowerUP edition. Med Vista Ultimatet.. driver å ser etter en driver for harddisken min, S-ATA driver. Hvem skal jeg bruke: JMicron IDE/SATA RAID Driver Intel ICH7R/ICH8R SATA RAID Driver JMicron IDE/SATA RAID Driver Intel IAA RAID Edition for ICH7R Trenger seriøst hjelp.. Håper noen kan fortelle meg hvem jeg skal bruke... Og en annen liten ting, hva er dette for en driver: Intel INF Drivers for 975 Chipsets? Må/bør denne legges inn?? 7893128[/snapback] Den første er vel kun for XP/2000. Nummer to er vel for floppy for å legge inn under OS-installasjon, så hvis du har maskinen oppe å går er det vel de to siste du trenger. INF Driver er også lurt å legge inn. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Klager Vista over manglende drivere ? Hvis ikke - ikke installer noen. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Den fungerer helt greit nå, har ikke lagt inn noen harddisk drivere eller noe.. men den INF driveren lasta jeg ned, for hovedkoret mitt, med vista.. men får ikke lagt det inn, får beskjed om at systemkrava ikke oppfyller krava til programmet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå