Gå til innhold

hvor mye bedre er 8800gtx enn gts?

mitzui

Anbefalte innlegg

har tenkt å investere i ett 8800 kort, men bare lurer på om det er vert å legge i 1500 mer for ett gtx kort som ikke virker så veldig mye raskere og bedre enn lillebroren. i følge 3mark på 8800 testen, er det jo ikke store forskjellen. men prisen er jo sykt mye høyere. kan jo nesten kjøpe to gts kort jo til samme pris

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se på den her da :D

https://prisguiden.no/product.php?product_id=56503

7893247[/snapback]

hæææ? nå skjønner jeg ingeting. så billig jo, kan det være like bra som de andre modellene? xfx for exs, i ytelse

7893365[/snapback]

Det er nettop det der er, men det skal vist ta en måned før de kortene

kommer inn på lager til den prisen.

7893507[/snapback]

typiskt, da er det bare å smøre seg inn med tålmodighet da. gidder ikke å punge ut mer enn jeg må! de er dyre nok som de er! 5000kr for ett kort, er egenlig langt over grensen til høy pris!!

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest at ytelsesforskjellen svarer ganske godt til prisforskjellen på GTS og GTX. Dette gjelder da i ekstreme oppløsninger som 2560x1600, hvor skjermkortet vil bli begrensningen uansett. Hvis man spiller i 1280x1024 har det selvfølgelig ingen hensikt å kjøpe GTX.

Lenke til kommentar
kjører jo kun i 1280x1024, pga lcd. så da er det ingen vits å kjøpe gtx da?

men har aldri prøvd å kjøre i sli, si du har ett gts kort, kan man kjøre det sammen ett gtx? å finnes det dx10 spill enda?

7893846[/snapback]

det var en som sa her på forumet at det gikk ann å kjøre 1 gts kort med 1 gtx kort(SLI), men er litt skeptisk til den ass... hvorfor finner du da inegn tester om det? ;)

Lenke til kommentar
kjører jo kun i 1280x1024, pga lcd. så da er det ingen vits å kjøpe gtx da?

men har aldri prøvd å kjøre i sli, si du har ett gts kort, kan man kjøre det sammen ett gtx? å finnes det dx10 spill enda?

7893846[/snapback]

det var en som sa her på forumet at det gikk ann å kjøre 1 gts kort med 1 gtx kort(SLI), men er litt skeptisk til den ass... hvorfor finner du da inegn tester om det? ;)

7894384[/snapback]

Mest sannsynlig fordi det ikke er interresant :p Mener at du skal kunne kjøre SLI så lenge kortene har samme kjerne. G80, G79 osv. Men hvis du har et GTS og et GTX, så vil begge "være" GTS

Lenke til kommentar

7894384[/snapback]

det var meg som sa det og det går ja, men det er veldig bortkastet å kjøre sli med et 8800gtx og et 8800gts fordi da virker dem kunn som sli med 2 gts!! det er nokk derfor du heller ikke har sett noen tester med det, fordi det er idiotisk.. er jo bedre å kjøre et gtx alene..

Det går ikke an å kjøre et gts og et gtx i sli :nei:

7894560[/snapback]

jo! :xmas::xmas:

Lenke til kommentar

7894384[/snapback]

det var meg som sa det og det går ja, men det er veldig bortkastet å kjøre sli med et 8800gtx og et 8800gts fordi da virker dem kunn som sli med 2 gts!! det er nokk derfor du heller ikke har sett noen tester med det, fordi det er idiotisk.. er jo bedre å kjøre et gtx alene..

Det går ikke an å kjøre et gts og et gtx i sli :nei:

7894560[/snapback]

jo! :xmas::xmas:

7924335[/snapback]

Jøss...går det an da? går det da å kjøre et 7900gt 256mb og et 7900gtx 256mb i sli?? :hmm:

Lenke til kommentar
Hvis du skal kjøre 1680x1050 med AA og AF vil jeg nok anbefale GTX.

7924369[/snapback]

Takker for svar, virker som skjermkortet mitt sliter mer etter jeg gikk fra 19" til 22" wide, selv uten AA og AF. Så jeg får gå fra 7800 GT til 8800GTX. Skulle jo gjøre susen.

Lenke til kommentar
Hvis du skal kjøre 1680x1050 med AA og AF vil jeg nok anbefale GTX.

7924369[/snapback]

Takker for svar, virker som skjermkortet mitt sliter mer etter jeg gikk fra 19" til 22" wide, selv uten AA og AF. Så jeg får gå fra 7800 GT til 8800GTX. Skulle jo gjøre susen.

7924402[/snapback]

Jeg kjører 1280x1024 med GTX, med alt av AA/AF osv på. Er nok litt overkill til de spill som er ute på markedet i dag, men snart kommer DX10-spillene (selv om Crysis ikke kommer før i juli.. helvete), og da får man nok utnyttet kraften bedre. Men nå kjøper jeg meg 23" med 1920x1200, så da får vel kortet litt mer å jobbe med. Har du penger, anbefaler jeg deg å kjøpe GTX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...