Gå til innhold

Ny X360 i April med 120GB og HDMI

Straffa

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789
http://digital.no.msn.com/data/article.asp...umentid=2890844

Står om den på MSN.com og :)

April står det der.

7906827[/snapback]

de påstår at den kommer til og koste 600 dollar? og så sier dem rundt 6000kr..

for en xbox? det kommer ikke til ogskje..

HDMI/ny DVD/ større HD og svart farge, til 3000kr? hvem i alle dager kan sette en sånn pris på noe så lite?!

blir nok heller rundt 4000kr et sted

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

ja? kan jo umulig selge den for 6000kr er ikke verdt det for 5 flate øre!

er veldih dårlug trekk av MS hvis det skal være en konkurent til PS3, så de må selge den billigere.

det er søren meg ikke verd 3000kr mer for HDMI og alt det andre.

da er det nesten ingen som kjøper den, når man kan så og si kjøpe en lik til 3000kr....

latellg hvis den kommer til og koste 6000kr, da kjøper jeg det ihverfall ikke.

nytt saker: ca tall

120gb kr 500

HDMI kr 10kr

nytt drev kr 300kr

svart kr 5

total: 815kr

det blir noe dyrer siden det er ms sov,,

men laaaangt unna 3000kr

og man kan ikke legge på alt heller siden man regner ikke med det som er i det gamle også legger på,

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Ikke at jeg tror den blir å koste 6k, med tanke på at den ligger på 3k atm. HDMI og 120 GB HD tror jeg ikke innfører en kostnad på 3k grønne lapper.

Ikke det, jeg tror og at MS er klar over at folk ikke blir å kjøpe den til noe mer enn en X360 normalt koster, og blir vel å legge seg rundt den prisen som normalt er for deres konsoll. Tror ikke de tar en PS3 med andre ord :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nei det er 3839,58kr, så hvordor de sier 6000skjønner ikke jeg...

så jeg tror vi sier ca 4000 laken, som er greit...

Lenke til kommentar

Ps3 i USA kostar 600dollar, og ergo 6000kr i Noreg.

Ingen grunn til at prisen på ein ny 360 ikkje skal omgjerast på same måte. Men at maskina fortsatt er overprisa, når alt ekstrautstyret er ein større harddisk og HDMI, meiner eg det ikkje er tvil om.

(Og ver so snill, hold Ps3 utanom dette. Då vert eg imponert).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvor er 600dollar 6000kr ?

kan jo ikke bestemme kursen selv, den er på 6.5 ikke 10...

så hvis PS3 koster 600 dollar og 6000kr i norge, er den ekstremt overpriset her...

i norge koster 360 premium ca 3200kr...

så dette er gjelder ikke for 360 tydligvis

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Prisen har med lønsnivåforskjellar(effektiv kjøpekraft) og mykje anna å gjere.

Kostar den 600dollar i statane kan du gløyme ein pris under 5000. Mest sannsynleg vert det nøyaktig 6000kr, av den enkle grunn at det er det som er vanleg.

7909351[/snapback]

det er jo ikke vanlig med 360... så hvor du tar det fra skjønner jeg ikke...

Lenke til kommentar

Den er ikke verdt (si 5000) bare med nytt drev, hdmi og harddisk. Hadde det også vært innebygget HD-DVD så hadde det selvsagt vært andre saker. Å viss de virkelig skulle tatt opp kampen med PS3 så måtte de hatt det og. Og wifi, innebygget. Men da hadde nok prisen vært nesten over 6000 :whistle:

Lenke til kommentar

Kostar den 600dollar i statane kan du gløyme ein pris under 5000. Mest sannsynleg vert det nøyaktig 6000kr, av den enkle grunn at det er det som er vanleg.

7909351[/snapback]

det er jo ikke vanlig med 360... så hvor du tar det fra skjønner jeg ikke...

7909411[/snapback]

Nei, det er ein liten forskjell. 399dollar i USA og 3395kr i Noreg.

Ikkje den største forskjellen med andre ord ;) .

Prisen vert nok difor minimum 5000kr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

men uansett er ikke MS dumme nok til og slege den til 600doller, da er de jo like tette som sony...

så jeg tenker vi sier max 4000kr

Lenke til kommentar

Jeg mistenker at de kildene til den MSN-artikkelen har brukt samme logikken som noen brukte tidligere i denne tråden, og regnet om australske dollar til amerikanske dollar. 200 dollar mer for HDMI og større harddisk høres ihvertfall ikke veldig realistisk ut. Tenker den kommer til å koste 500 dollar maks, og litt over 4000 i Norge. Tipper og at vi får se prisreduksjoner på Premium og Core når den nye versjonen blir lansert.

Lenke til kommentar

600 dollar = 3,755.45 NOK. Så drar man fra amerikansk momstinger og legger til litt norsk samt litt norsk forhøyning.

Så ligger man på ca rundt regna 4k ++.

Eller skal man plutselig si at 1 USD = 2000 norske kroner slik at en ny X360 koster 1 million, for å tilfredsstille enkelte her inne slik at de kan få gni inn "OMFG!1!1 X360 er über dyr assa >_<"?

Lenke til kommentar

7909351[/snapback]

Prisene til denne nye Xboxen er tatt fra Australia (dette er også diskutert opp og ned i mente tidligere i tråden, men la gå) og derfor må det brukes en annen omregning. Tidligere i tråden ble prisene på Premium i Norge og i Australia sammenlignet og man kom frem til at denne nye 360'en, hvis den følger det samme mønsteret som nå, kom til å koste ca. 3800kr eller noe.

Lenke til kommentar

Ehhh var det plutselig en hel haug med folk som ikke har lest hele tråden her eller?

Ryktet som denne tråden er basert på snakker om 749 australske dollar. Omregning til amerikanske dollar for så å regne om til norske kroner er jo bare tullball. Den saken på msn.no er basert på samme ryktet men har mysterisk nok fått ny pris i amerikanske dollar.. Så vil regne med at det "originale" ryktet er mest pålitelig her.

Prisene på elektriske varer i Australia pleier ligge rimelig likt eller _over_ norske priser.

Dette vet jeg siden jeg har bodd 1,5år i Australia.

Hvis man da tar tommelfingerregelen med 5kr for 1 australsk dollar så får vi en pris på 3745kr. Dette er faktisk litt for mye siden kursen på australske dollar nå vel er mellom 4,8 og 4,9 ett sted.

Så hvis ikke xbox360 har en veldig forskjellig prissetting i Australia enn andre elektroniske varer(inkl gamle xboxen og alt av vanlig datautstyr) vil jeg nesten garrantere at man kan få kjøpt en slik box for 3500kr eller mindre på Elkjøp her i Norge...

Hvis ryktet er sant da og prisen i Australia også stemmer.

Så kan folk være så snille og slutte med denne 6000kr masinga?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...