Gå til innhold

Ny X360 i April med 120GB og HDMI

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ganske gammelt nytt at 360 tar 1080p over VGA.

7895892[/snapback]

Takk, da lærte jeg noe nytt idag også. XBox 360 FTW!!111 - er det ikke det man sier?

7895926[/snapback]

n6-buba.gif Inntil Digital Rights blir innført. Fra den dagen er det bare gjennom HDMI man se HD video i 1080p. Men det skjer ikke før pirater blir et problem.. :cool:

Lenke til kommentar
håper sony får med seg dette ellers er ps3 DØD.. det eneste de kan markedsføre nå som ikke 360-black har er blu- ray og minne kort leser.......nå er nok siste toget gått....for Sony ...og dumme forbrukere kommer ikke til og skjønne at de kan bytte ut disken på en ps3 de heller slik at de får 120gb+ ...faen...faen .faen :realmad:  :wallbash:

7895164[/snapback]

den skjønte jeg ikke rrhoads....me fortvila :(  .....synes jeg ser dette om 2 år...buy ps3 the last playstation.. 99$.. it even has blu-ray...jaja sånn kan det gå sony har tapt denne krigen

7895206[/snapback]

er ikke en xboy det er det siste jeg noen gang blir.... vet bare at sony har møtt veggen(når det gjelder ps)...føler det på meg...siden de ikke har så mye mer ustyr på ps3'en lenger i forhold til black 360 for

7895295[/snapback]

It never ends... :ohmy:

Jeg tøver bare.. Jeg kjører lyd gjennom hayspeakerene til tv'en jeg  :scared:

Men sjangsen var bare for god til å la den gå..  :D

7895523[/snapback]

Not to worry hehe. Jeg mistenker det blir tynt i rekkene uansett. Jeg måtte bare fnise litt av den kommentaren om "full HD lyd" litt lenger opp. Blir litt som å kjøpe tomt på månen. Kjekt og ha, men kun astronautene får reist dit liksom.

7895559[/snapback]

Hehe! Eg flirte godt av denne :)
Lenke til kommentar
Inntil Digital Rights blir innført. Fra den dagen er det bare gjennom HDMI man se HD video i 1080p. Men det skjer ikke før pirater blir et problem..  :cool:

7895948[/snapback]

Meiner du High-Bandwidth Digital Content Protection ?

Eller Digital Rights Managment ?

Unnskyld om eg tar feil -- men eg tolkar det som om du meinar HDCP -- og det er såvidt eg veit ikkje så utbredt i bruk endo? Microsoft har implementert det i Vista bl.a -- men utenom det veit eg ikkje om det er så mykje i bruk.

Ikkje mitt sterkaste felt det her. Så dykk får retta meg om eg tek feil.

Lenke til kommentar
Neste generasjons spillkonsoller har ikke vært på markedet i mer enn snaut 1 år, og du bekymrer deg for at det ikke finnes forsterkere? Vel vel, du er klar over at levetiden på disse produktene er rundt 5 år? Det ryktes f.eks. at Denons line-up for 2007 kommer med full TrueHD og HD DTS støtte, så du kan sannsynligvis kjøpe en i løpet av noen måneder.

Kan kjøre lyden fra True HD ut fra HDMI v1.2 på Toshiban min per i dag til en rekke forstekere. Jeg bekymrer meg ikke så veldig over noen av disse temaene generelt. Og er det noe jeg følger med på så er det utviklingen innen disse standardene. Jeg bare fant usagnet ditt unyansert og ville rette det opp. :) HDMI v1.3 har jo vært diskutert opp og i mente på de fleste lyd/bilde forum rundt om det siste halvåret.

Tja, hva med å backe opp utsagnet med en kilde? Hva med Ars Technica f.eks.:
However, the Xbox 360 does not have an HDMI output, meaning that it will not be possible to view HD DVDs in 1080p. The highest resolution of both Blu-ray and HD DVD requires HDMI by design.

Kilde

Auda, det var vist ikke sånn at XBox 360 støttet native 1080p EITCSJ-DEE-DEE-VEE-DEE (markedsføringsavdelingen til Toshiba burde vært skutt) likevel. Faktisk er det vel svært få HD-DVD spillere som støtter noe høyere enn 1080i/60 idag.

Grunnen til at jeg ikke backet opp utsagnet mitt med en kilde var fordi at Xbox 360's 1080p støtte ble så høylytt annonsert av Microsoft og Xbox 360 fansen her på forumet at jeg var sikker på at de fleste hadde fått det med seg. :) Men her har du allerede blitt opplyst av andre om at arstechnica artikkelen er feil angående 1080p støtten. Så da sier vi ikke mere om det.

Når det gjelder at få HD DVD spillere støtter noe høyere ut en 1080i i dag så er det som følger: Per i dag så støtter Toshiba HD XA2, HD XE1 og Xbox 360 1080p ut. De som støtter 1080i ut max er: Toshiba HD A1, XA1, A2 og E1. Så 3 avspillere støtter 1080p ut, 4 går til 1080i max. Og så kommer de enda en modell nå på våren med 1080p ut, tror den heter A20.

Så faktisk er 1080p støtten vel integrert i HD DVD spillerne per nå.

Lenke til kommentar

Noen som har fortalt hvor mye den 120Gb disken vil koste?

edit: Det koster sikkert ikke mye hvis du sender inn boksen til service (xbox service / Tyskland) og ber dem installere den nye DVD rommen siden du vil ha den. Koster deg litt men ikke like mye som en ny boks ;) Altså, problemet løst for dere som får vondt i ørene av litt DVD sus ;)

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Dette er jo hyggelig, man skal ha en ganske kraftig forstoppelse i skallen for å se noe negativt i å gi folk ett valg i hva de vil bruke sine egne penger til.

Jeg husker lite sutring og styr når den rosa PS2'n kom. Det er jo absolutt ingenting nytt med den utenom 2 ting, farge og pris. Men går jeg rundt å sipper som en unge som har mista yndlings leken sin fordi de som har lyst på PS2 får større utvalg å velge mellom? Nei!

Playstation fansen (ikke kun fanboysene) har måtte gjennomgå litt mer enn de fortjener i det siste i form av dårlige nyheter, flaming og det som er. Men nå står de pokkern meg å gjør det samme, ser til og med ett par nintendo fans har slengt seg på bølgen nå. Dere (og dere, vet godt hvem dere er. Og nei, det er ikke rettet mot alle i denne tråden eller de som liker Playstation forran de to andre), er like ille, om ikke verre enn de har klaget over. Hvorfor? Dere har gått fram flere ganger og fortalt hvor forferdelig det er at folk holder på slik, for så å gjøre det selv!

Hjelpe meg for noen folk, skulle tro vi var her for å snakke om hvor gøy det er å spille på konsoll, men akk nei. Vi må krangle og sutre som småunger i sandkassa....

Lenke til kommentar
ganske gammelt nytt at 360 tar 1080p over VGA.

7895892[/snapback]

Takk, da lærte jeg noe nytt idag også. XBox 360 FTW!!111 - er det ikke det man sier?

7895926[/snapback]

Så sur at du må prøve å dra det over til at jeg er fanboy av et slag?

Gjelder bare å holde seg litt oppdatert på hva du snakker om og kritiserer så slipper du å måtte ty til det.

Lenke til kommentar
Ser at noen antar prisen vil ligge på rundt 4000kr her i Norge også. Hvorfor skal en ikke gange med 10 når det gjelder Xbox?

750 AUS $ = 583.43 US $

$583 * 10 = 5830NOK

Så...rett rundt 6000 da?

7894799[/snapback]

Fordi 10x "regelen" gjelder for amerikanske dollar, ikke australske.

Du kan ikke bare konvertere AUS $ til US $, fordi i den australske prisen ligger det moms, noe som de ikke har på sentralt nivå i USA. Samt at det er regionale prisforskjeller mellom USA og Australia (akkurat som ting i Norge er dyrere enn i USA).

Øystein

Lenke til kommentar
Ser at noen antar prisen vil ligge på rundt 4000kr her i Norge også. Hvorfor skal en ikke gange med 10 når det gjelder Xbox?

750 AUS $ = 583.43 US $

$583 * 10 = 5830NOK

Så...rett rundt 6000 da?

7894799[/snapback]

Fordi 10x "regelen" gjelder for amerikanske dollar, ikke australske.

Du kan ikke bare konvertere AUS $ til US $, fordi i den australske prisen ligger det moms, noe som de ikke har på sentralt nivå i USA. Samt at det er regionale prisforskjeller mellom USA og Australia (akkurat som ting i Norge er dyrere enn i USA).

Øystein

7897353[/snapback]

Riktig, den Australske prisen på vanlig premium er AU$645 = 3400 NOK ca

Core AU$484 = 2500 NOK ca

Dette ble vel også påpekt av RRhoads tidligere i tråden så det trenger ikke avkreftes flere ganger nå Shivan?

Lenke til kommentar
Lurer litt på om det er hold i rykte om den nye xboxen :hmm:

Ingen andre seriøse sider har jo snakket noe om den :no:

7899151[/snapback]

Vel Gizmodo har annonsert denne. Som rykte riktig nok, men alikevel.

De tar også utgangspunkt i den siden Avanore tok utgangspunkt i.. Så jeg vet ikke jeg, det er Gizmodo tross alt, siden som digger dårlig design, og latterlige "innovasjoner.

Lenke til kommentar
Dette ble vel også påpekt av RRhoads tidligere i tråden så det trenger ikke avkreftes flere ganger nå Shivan?

7897742[/snapback]

Har vel ikke akkurat vært sta og stått på mitt (som visse andre) og krevd flere forklaringer, har jeg?

Stilte jo bare et grunnleggendes spørsmål som jeg ønsket svar på, og det fikk jeg lenge før den spydige posten din.

Ante vel ikke jeg vel hvor mye X360 Premium ligger på i Australia nå. Forventer noen at folk skal vite det?

Endret av Shivan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...