Gå til innhold

Ny X360 i April med 120GB og HDMI

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den skjønte jeg ikke rrhoads....me fortvila :(  .....synes jeg ser dette om 2 år...buy ps3 the last playstation.. 99$.. it even has blu-ray...jaja sånn kan det gå sony har tapt denne krigen

7895206[/snapback]

Eg byrjer nesten å tru du er ein EKTE x bot i fåreklær med det snakket der.

Lenke til kommentar
Er det bevist at HDMI gir bedre bilde og lyd?

Kanskje bedre bilde, men ikke bedre lyd

7894578[/snapback]

Man må ha HDMI 1.3 for å få Dolby TrueHD og HD DTS. Men jeg ville ikke bekymret meg, siden XBox 360 ikke støtter neste-generasjons lydformater :)

Tror mange er i den båten ja. HDMI er ikke noe være eller ikke være for folk.

7894631[/snapback]

Skal man kunne utnytte HD i native 1080p fra enten Bluray eller EITCSJ-DEE-DEE-VEE-DEE, så setter HDMI-standarden et krav om at kabelen må ha HDMI-kontakt i begge endene. Men jeg ville ikke bekymret meg, siden XBox 360 ikke støtter neste-generasjons HDMI-tilkobling :)

Lenke til kommentar
Skal man kunne utnytte HD i native 1080p fra enten Bluray eller EITCSJ-DEE-DEE-VEE-DEE, så setter HDMI-standarden et krav om at kabelen må ha HDMI-kontakt i begge endene. Men jeg ville ikke bekymret meg, siden XBox 360 ikke støtter neste-generasjons HDMI-tilkobling :)

7895270[/snapback]

Så i praksis betyr det nada. Eller som jeg sa; HDMI er ikke et være eller ikke være. Og ære være HDMI for det. Kan da skrive litt uten å skrive noe jeg og som du ser hehe

Lenke til kommentar

så det er HDMI og harddisk som bestemmer om en konsoll flopper, eller rent generelt viss det du sier fanboy stemmer, er att en konsoll vinner på mangfold i hardware muligheter..??

en konsoll er ikkje bedre enn spilla som blir utviklet til den. det har NULL og si om den har HDMI, bluray, harddisk..

det som virkelig teller er om spilla blir bedre av det..blir spilla bedre på bluray, slik som sony sier så må dei bevise det..

xbox var ps2 overlegen, den hadde harddisk, online system, osv..den hadde dvd til og med. den hadde alt som ps2 hadde, untatt spilla..

kansje det skal bli omvendt denne generasjonen, men sony har en del titler som har fått en stor fanbase, metal gear, final fantasy, gran turismo, singstar, buzz, formula one, wipeout, ++

sony kommer til og kjøre hardt på desse titlene i tilleg til nye titler, sony er det største spill utviklingsselskapet i verden...

alt er forsatt åpent, difor er det lite vits og komme med sånne bunnløse kommentarer..

Lenke til kommentar
er ikke en xboy det er det siste jeg noen gang blir.... vet bare at sony har møtt veggen(når det gjelder ps)...føler det på meg...siden de ikke har så mye mer ustyr på ps3'en lenger i forhold til black 360 for

7895295[/snapback]

Hadde Ps2 og Ps1 så mykje meir utstyr enn x box og Nintendo 64? ;)

Men i dette tilfellet har jo faktisk Ps3 det. :) Som du ser utifrå seinare innlegg støtta Ps3 bla. full HD lyd, noko 360 ikkje gjer. I tillegg har den Cell, Sixaxis, Blu Ray (som vinn formatkrigen for augeblinken) og fantastiske eksklusivar som har fulgt med maskina frå byrjinga av.

Så; quit yer whining. :p

Lenke til kommentar

vel jeg er vel kanskje litt trøtt da og tenker ikke så langt nå....men en ting er sikkert...sony må ikke finne på og slenge ut de reklamene de har hatt for ps3 så langt på tv...de stinker og nesten ingen skjønner dem .... også får man jo så vidt se hva konsollen kan gjøre og hvordan den ser ut(ja jeg har sett reklamen med sixaxis)

Lenke til kommentar
Jeg tøver bare.. Jeg kjører lyd gjennom hayspeakerene til tv'en jeg  :scared:

Men sjangsen var bare for god til å la den gå..  :D

7895523[/snapback]

Not to worry hehe. Jeg mistenker det blir tynt i rekkene uansett. Jeg måtte bare fnise litt av den kommentaren om "full HD lyd" litt lenger opp. Blir litt som å kjøpe tomt på månen. Kjekt og ha, men kun astronautene får reist dit liksom.

Lenke til kommentar
Man må ha HDMI 1.3 for å få Dolby TrueHD og HD DTS. Men jeg ville ikke bekymret meg, siden XBox 360 ikke støtter neste-generasjons lydformater :)

Virkelig?? Check your sources and hold your horses! :D Trenger ikke HDMI 1.3 for å få Dolby True HD. Trengs bare hvis du skal sende det udekoda til en forsterker med en dekoder for TrueHD for å la den gjøre lyd-prosseseringen i stedet for avspilleren. Så - hvilken forsterker ville du koblet den til i så tilfelle? Åja, vanskelig å finne ja. Det glemte vi. Vel vel. Åkke som. Jeg kan sende True HD lyd ut fra min HD DVD spiller. Den har ikke versjon 1.3 av HDMI.

De skrev 4.7 millioner linjer med kode for å få Xbox 360 til avspille HD DVD slik den gjør per i dag - i og med at alt (behandlingena av både lyd og bilde) gjøres i software. Ingen grunn til at de ikke skulle greie å skvise inn litt kode for å dekode True HD lydsporene også og kjøre det ut av HDMI hvis de faktisk kommer med en 360 med HDMI da.

OG - hvis de kommer nå så sent med HDMI så hvorfor skulle ikke det kunne være HDMI 1.3? Ikke det at det trenger det, men de kunne jo like gjerne slå på stortromma skikkelig så får alle de som tror på hypen oppfylt ønskene sine.

Naah, man kan kjøre EITCSJ-DEE-DEE-VEE-DEE i 1080p ut fra 360'n i dag med VGA for de som ønsker. :)

360'n per i dag støtter ikke HDMI, riktig nok.

Men litt usikker på hva du mener med neste generasjons HDMI tilkobling?

Lenke til kommentar

Så - hvilken forsterker ville du koblet den til i så tilfelle? Åja, vanskelig å finne ja. Det glemte vi. Vel vel. Åkke som.

Neste generasjons spillkonsoller har ikke vært på markedet i mer enn snaut 1 år, og du bekymrer deg for at det ikke finnes forsterkere? Vel vel, du er klar over at levetiden på disse produktene er rundt 5 år? Det ryktes f.eks. at Denons line-up for 2007 kommer med full TrueHD og HD DTS støtte, så du kan sannsynligvis kjøpe en i løpet av noen måneder.

Naah, man kan kjøre EITCSJ-DEE-DEE-VEE-DEE i 1080p ut fra 360'n i dag med VGA for de som ønsker. :)

7895576[/snapback]

Tja, hva med å backe opp utsagnet med en kilde? Hva med Ars Technica f.eks.:

However, the Xbox 360 does not have an HDMI output, meaning that it will not be possible to view HD DVDs in 1080p. The highest resolution of both Blu-ray and HD DVD requires HDMI by design.

Kilde

Auda, det var vist ikke sånn at XBox 360 støttet native 1080p EITCSJ-DEE-DEE-VEE-DEE (markedsføringsavdelingen til Toshiba burde vært skutt) likevel. Faktisk er det vel svært få HD-DVD spillere som støtter noe høyere enn 1080i/60 idag.

Lenke til kommentar
Tja, hva med å backe opp utsagnet med en kilde? Hva med Ars Technica f.eks.:
However, the Xbox 360 does not have an HDMI output, meaning that it will not be possible to view HD DVDs in 1080p. The highest resolution of both Blu-ray and HD DVD requires HDMI by design.

Kilde

Auda, det var vist ikke sånn at XBox 360 støttet native 1080p EITCSJ-DEE-DEE-VEE-DEE (markedsføringsavdelingen til Toshiba burde vært skutt) likevel. Faktisk er det vel svært få HD-DVD spillere som støtter noe høyere enn 1080i/60 idag.

7895834[/snapback]

Peedee tok deg ganske bra på utsagnene dine så jeg skal spare han bryet med å grave frem noe som begynner å bli ganske gammelt nytt at 360 tar 1080p over VGA.

http://www.engadgethd.com/2006/09/21/xbox-...nent-1080p-vga/

Og at Ars Technica ikke alltid er til å stole på

Lenke til kommentar
Man må ha HDMI 1.3 for å få Dolby TrueHD og HD DTS.

Dette har du satt deg inn i, forstår jeg :roll:

7895712[/snapback]

Jeg uttrykte meg dessverre noe mangelfult. Les selv hva Dolby sier om TrueHD:

Dolby TrueHD is supported by HDMI™, the new single-cable digital connection for high-definition audio and video that eliminates the confusion of multiple connectors. Dolby TrueHD will be transportable over version 1.3 of HDMI and is compatible with version 1.1 as an output PCM signal for A/V receivers.

Og du da? Hvordan fungerer dette med å være smart for deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...